STORE TOPPER = FLOTTE DAMER – NYDELIGE STRIKKEOPPSKRIFTER


Valentina Cosciani

 

Eg VET hvordan DU har det! Eg vet hvilken følelse du har når du går inn på en klebutikk for å finne noe du føler deg fin i, eg vet også hvor grusomt det kan være å stå i et BITTELITE prøverom med speil på alle vegger, alle folder, valker, bilringen blir avslørt og du syns da slettes ikkje at du ser noe bra ut bakfra….DU får høre at det er det indre som teller, ja og at du er fin som du er bla bla bla
Been There Done That liksom….

 

Eg er fortsatt stor, men ikkje noe problematisk og eg trives med meg selv. DET er det viktigste ser du, ja at DU trives med deg selv, hva andre mener teller egentlig ikkje. Det er DU som skal føle deg vel.
Eg fant fort ut at det å pynte seg hjalp veldig på min egen selvtillit 🙂 Men det er MANGE år siden eg har stått i et prøverom! Det kommer nok også til å bli lenge til! Liker det overhodet ikkje, derfor har eg blitt så glad i netthandel! Prøve hjemme liker eg 🙂 Ellers så kjøper eg klær i butikk på “måfå”, dvs at noe passer og noe ikkje, det blir som regel liggende bakerst i skapet til det gjerne passer det en dag! Kjenner du til det??

 

DERFOR er strikking en MAGISK Verden! Du kan skape dine egne klær akkurat slik DU liker dem!
Ja, du kan strikke fra oppskrifter og HELDIGVIS for flotte damer som Valentina finnes det også oppskrifter med store størrelser noe eg vet det er et behov for! Dette vet eg fordi MANGEN av dere sender meg mail ukentlig hvor det ytres ønsker om store plagg. Du er gjerne en av de som beundrer det ene plagget etter det andre, men skuffelsen er stor når den kun går opp til en vanlig Large…..
eg kjenner følelsen! Du kan også ta utgangspunktet i en oppskrift og gjøre den til DIN!
Bruk fantasien, eg VET du har den for alle kan bare de tør!

 

EG ble ganske så LYKKELIG i går kwell da eg ramlet over oppskriftene til Valentina, for FY SØREN hun har MYE lekkert til oss som er noe større enn “normalen” (Hva nå enn den måtte være om dagen…) Her kan du virkelig fråtse og KOSE deg uten at du må frem med kalkulator og målbånd! SÅNN må man da bare ELSKE?? Sommerkroppen`17?? HAHAHA ler meg skvett ihjel, ALLE har den så BRUK den! Eg satt faktisk i dag og leita etter en fin, snedden badedrakt! WRÆL! Eg kjente eg ble litt kvalm,
men JA eg SKAL ha en ny og den skal kjøpes på nett, hva så om eg bruker en liten solkjole over??
Eg skal KOSE meg på stranda i sommer enten om eg har 2 eller 3 valker og eg skal bli brun!
DET skal søren meg ta DU også 🙂 EG skal t.o.m løfte haka og vise selvtillit! Det skal DU også!
For vet du hva?? ALLE disse lekre SommerToppene kler en solbrun kropp enten den er STOR eller LITEN! Tror beint fram eg snapper med meg et par av disse oppskrifene for eg kunne virkelig trenge noe nytt og fresht! Kos deg og Znapp de til deg 🙂

 

 

INTO THE DEEP
Bildet over
Opp til 163 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 



Valentina Cosciani

 

BLUE SKY
Opp til 167 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 



Valentina Cosciani

 

HOLIDAY
Opp til 142 cm rundt brystet og 187 cm rundt hoftene

 

 

 

 

 

 

 



Valentina Cosciani

 

GALOP
Opp til 155 cm rundt brystet
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 


Valentina Cosciani

 

PELNA
Opp til 133,5 cm rundt brystet

 

 

 

* * * *

JuHuuuuu eg er SÅÅÅÅ glad SÅÅÅÅ GLAD!!! I går fikk eg ENDELIG mail fra treneren til DibHassan!! Siden han får av gipsen på TORSDAG får han gå opp til Gradering den 19.juni og hovedtreneren har godkjent det så eg føk rett inn i WebShop`en til Tae Kwon-Do Klubben og kjøpte Graderinga!!
Nå krysser eg bare fingrene for at håndleddet IKKJE er for stivt og vondt slik at han står med GLANS og kan ta på seg det BLÅ beltet! Da gjenstår KUN det Røde før han får det svarte 🙂

Målet til DibHassan er å få det Svarte som Junior, dvs før han bli 18 🙂 Hvis han klarer det blå beltet nå den 19.juni kan det også være at han ALLEREDE på Treningsleieren får gå opp til første stripe på det blå! Da er han virkelig dyktig! For han det blir det ei beinhard treningsuke, men da er han også ajoùr slik han planla fra i vinter 🙂 DETTE blir jo rene thrilleren, i allefall for oss hehe

Sånn ellers er det allerede HELG her i heiman MoHaaa Noen som har det ser du hihi
Det er jo så og si IKKJE noen skoledager igjen jo, bare tidsfordriv liksom! I kveld eller i morgen kveld skal DibHassan på “LAN” med flere kamerater hjemme hos en av de. På mandag er det skole på dagen, rydding bla, kl 18 samme kveld skal me til Ølberg Camping og grille med klassen
(Har sendt en VærBønn til Værgudene) så skal ungene overnatte til tirsdag morgen kl 9 og de skal avspasere resten av den dagen. Da gjenstår onsdag og torsdag, da blir det vel så som så med undervisningen for 10.kl skal ha eksamen så det blir korte dager og sikkert noe mer rydding og fredag er det å spise snop, drikke brus og få Karakterene for så å si HASTA LA VISTA! JuHuuuu

Sånn ellers i dag skal det dryppe en del ute, men HELDIGVIS benyttet eg alle de 20 gradene som var
i går ettermiddag! Eg duller og koset meg med alle blomstene ute, dvs fikk plukket av alt vissent og det som er blitt ødelagt i regnet, ja ikkje minst slå av alt vannet som samler seg så nå kan de bare spire
i vei! Var jo som du vet innom “MesterGrønn” å Kjøpte Blomster Til Ali i går og eg benytter ALLTID anledningen til å spørre om gode råd og tips. I går lærte eg hvordan me klipper av Lavendelen i tide
og på en måte som gjør at den spirer fort igjen! Burde jo tatt bilder, men du skal klippe den av nede ved neste “korsvei”, dvs der hvor de neste 2 bladene er. Der kommer det nemligen nye blomster. Mine var allerede begynt å spire på dette “trinnet” så det var på tide eg klippet de av rett over, så nå dufter det herlig Lavendel her i stua! ELSKER Lavendel så me har litt småvaser stående rundt omkring + eg har
Lavendelposer i skapene, men det er “EKTE” tørka Lavendel fra Provance i Frankrike,
kjøpt i sånn halvkilos poser og eg tror eg har til mange flere poser 🙂

 


På min egen strikkefront fikk eg faktisk kjolen inn på 80 cm pinne i går kwell, WOW, blir fin sving på denne kjolen vil eg anta og det som er SÅÅÅÅ gøy er at lille Alma Sofie har nå….

…REIST seg i en alder av 8,5 mnd og er hun lik Amira så går hun når hun er 9 mnd 🙂
Da blir det jo ENDA kjekkere med en lang sommekjole som svinger 🙂

Gleder meg glugg ihjel til eg skal ut på besøk snart! Kanskje DibHassan og eg tar oss en tur på torsdag når me skal på sykhuset?? Hmmm eg må få fingeren ut nå snart! Dagene bare fyker avgårde!

Jaja eg kan jo starte med å hoppe i dusjen og få gang på dagen, eg sitter jo bare her å skravler jo!

KOS DEG OG HA EN
EVENTYRLIG DAG!

HUSK: Du er super flott! Opp med haka! *Bestemt tone*

 

 

 

 

Go`klem fra ei Glad og Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrifter #gratisstrikkeoppskrift #freepattern #sommertopp #strikkensommertopp #storestørrelser #bigsize #sk2017 #sommerkroppen #allerharensommerkropp #storedamererflott #værstolt #strikkeblogg #strikkeblogger #mestergrønn #topplisten #toppblogger #blogglisten #norgesstørstestrikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #valentinacosciani #italienskdesign #italienskstrikkemote #strikkemote

2 kommentarer
    1. Det verste er å komme inn i en butikk hvor de sier høyt og tydelig at de ikkr har noe i den størrelse !!! Vet du forresten at Alma betyr sjel på spansk ?

    2. Eivor: Alma Sofie er oppkalt etter en gammel Oldemor så det passet jo veldig fint 🙂 Kjekt når slike gamle navn blir brukt igjen 🙂

Siste innlegg