KORTE JAKKER – STRIKKEOPPSKRIFTER OG EN TRAVEL DAG


Dieuwkw van Mulligen

Det kommer mye ønsker hva gjelder oppskrifter fra dere og DET er gøy, men ikkje alltid like enkelt å finne 🙂
For en tid tilbake fikk eg spørsmål fra ei som trengte en kort jakke, gjerne litt finslig og NÅ dumpet eg over et par lekre 🙂 Like fine til hverdag som til fest 🙂 Mulig vedkomne som spurte etter slike allerede har strikket seg en,
men kanskje noen faller for fristelsen likevel 🙂

 

 

NEW START
Bildet over
Opp til 127 cm rundt brystet

 

 

 

 

 


 



Dieuwke van Mulligen

 

SOMETHING BLUE
Opp til 124 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

* * * *

I går startet dagen noe tidlig og halv 11 var DibHassan og eg på hjul! Endelig skulle han få av gipsen!! Han fikk streng beskjed om å ta det forsiktig en tid fremover for håndleddet kom til å være svak, du kan si det var ikkje mye medhold å få når de hørte han skulle på trening + ha Gradering om 10 dager!
MEN! Trenerene er enestående og har lagt opp til noe alternativt til Dib slik at han LIKEVEL får ta Graderingen og siden 50% av Graderingen består av spark og mønster går det nok fint!
Tilbakemeldingen i går var i allefall positiv og han har GODE sjanser på det blå beltet! Verre er det jo når han skal i Kongeparken på søndag! Han har liksom ikkje sjans å klamre seg til attraksjoner hehe Mulig det blir noen barnekaruseller?? haha

Etter turen på SUS svingte me innom Cubus! Ja du vet, eg TRENGTE en nye KOoOSEgenser og av ALLE ting så ente eg opp med en GUL! Det er slettes ikkje en farger eg bruker, men det var akkurat som det lyste mote meg der den hang!

 

Der etter avsluttet me runden hos niesa vår med en HAUG av barnebøker! Fikk oss en KOSELIG time samme med de små, ja Trym var hjemme fra barnehagen så da ble det dobbelt opp 🙂
Lille AlmaSofie var jo ei SOLSTRÅLE som kunne sjarmert hvem som helst i senk!

Awwww sett ei så skjønnn lita jente før?? Lenge siden eg har sett henne, men hun var ikkje blyg så eg fikk både kose og HoppeDanse 🙂 Det var veldig gjevt med bøkene og det er jo gøy
at de kan brukes noen år til 🙂


Da me endelig kom hjem igjen var det Dusj, Kaffi og Go`stolen på programmet! Måtte slappe av
og lade litt opp for halv 6 var det UT igjen! Da skulle Dib på trening og mens han var der tok me oss en tur til Hafrsfjorden og valset litt. Noe kaldt i vinden så det ble lite med kosetid i vannkanten


MEN, me hadde panoramautsikt og kunne se treningen til helgens flyshow! Det er så FLOTT!
Her hjemme på terrassen har me også flott utsikt så eg gleder meg til i morgen når alle
flyene skal i action!

 

Haha vettu ka eg gjorde i går!?? Me var innom en tur på Kiwi og eg snappet med meg ei eske med Gule erter, når eg sto i kassen snakket eg med hun i kassen og hun kommenterte denne eska og eg fortalte at eg skulle plante MASSE Erterblomster!! Det går jo ikkje sa hun, JOooo da sa eg klart det gjør! Ja da måtte hun få tilbakemelding på det sa hun hehe Senere kom eg jo på at et er SUKKERERTER man får av Gule erter hehe Så ja, nå ligger de i vann og i morgen skal det plantes, har et sånn gitterspyd som man setter ned i store potter og da har de noe å klatre på 🙂
Elsker Sukkererter!

Må bare huske å si til henne at det ikkje blir blomster haha Tenk å ta så feil!

Pga mye jobbing utforbi her våknet eg i 8 tiden i dag!! Litt for tidlig etter planen, men men det er fredag og helg så eg kan alltid ta en kwil! DibHassan sover hos en kamerat, eller, tror ikkje de SOVER haha De har vel spillet HEEELE natta vil eg tro hehe Skal ned å hente han en gang i løpet av dagen
og samtidig kommer me til å ta med oss HelgeKosen hjem.

Ali sover ennå så eg skal i grunnen bare sitte her å nyte stillheten og samle krefter for dagen i dag 🙂

 

 

 

 

 

 

KOS DEG OG HA
FINE FREDAGEN!

Go`klem fra ei litt sliten Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #strikkejakke #kortjakke #hverdag #fest #strikkeblogg #strikkeblogger #topplisten #toppblogg #toppblogger #blogglisten #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger

1 kommentar
    1. Hei. Takk for koselig blogg som jeg leser hver dag.
      Jeg lurer på om du har mønster til hekla jakke? Jeg ønsker rundfeling. Jeg har prøvd å se etter det, men finner ingen jeg liker
      Har kjøpt alpakka garn og yregner vel egentlig bare masketall og økningeroppe, for jeg har en idé om hvordan jeg vil ha den nede😊
      Hilsen Carina

Siste innlegg