SOKKER ER ET MUST – GRATIS STRIKKEOPPSKRIFTER


Barbara Dahnke

 

Tror seriøst eg er på vei inn i ei SokkeBoble!!! Er som sagt ei stund siden, men nå øker lysten i takt med antall oppskrifter eg dumper over!! Ja for det mangler slettes ikkje på oppskrifter, det er jo sååå mange flotte at eg går jo fullstendig i spinn! Men eg har noe i hodet som eg ikkje klarer å få bort!!
Eg tror eg er nødt til å hekle noe!?!?! JA eg har falt hardt og pladask! Sitter å sjekker ut diverse garn, BOMULL av alle ting, men det må man ha om man skal hekle gode vesker 🙂 Eg er bare blitt helt henført av Veske Nr 2 i
DETTE INNLEGGET! Ahaa den er så lekkert! 

 

 

 

BLACK AND WHITE
Bildet over
Strikkes Top/Down

 

 

 

 

 

 

 



Barbara Dahnke

 

HAUSSOCKE PAUL
Strikkes Top/Down

 

 

 

 

 

 

 



Barbara Dahnke

 

DIE SCHIEFE SOCKE VON PISA
Strikkes Top/Down

 

 

 

 

 

 

 



Barbara Dahnke

 

LANDHAUSSOCKE BARBARA
Strikkes Top/Down

 

 

 

 

* * * *

Vettu? I går kveld ble eg så rasende at eg satt meg ned å grine!!! Du som følger meg her
og på SnapChat VET hvor mye eg har holdt på ute her, ja med å rydde/vaske/styre med blomster/planter både på terrassen og inngangspartiet i år? Ja i flere vendinger +
at Ali høytrykkspylte alt etterpå.

I går kveld når me skulle kjøre DibHassan på trening eksploderte eg da me kom ut på trappa!!!
ALT, og da mener eg ALT var bare SØRPE!! Mangen av blomstene var spylte ihjel og knekt,
alle blomstene var fulle av sørpe, bordet, den nye duken, lyktene, veggene, alle bosspanna, lampen på veggen ute, ja OVER ALT var det sørpe! Naboen oppe har planten og så har hun spylt med HØYTRYKKSPYLER og all jorda har hun bare galant spylt rett ned til oss!
Hele plattingen der ute ser ikkje ut! Eg ble RASENDE for dette går ikkje an! Man koster OPP all jorda før man høytrykkspyler, ja ikkje minst fordi slukene blir jo tette!

Da me kom hjem etter trening traff me henne ute og hun starte faktisk samtalen med å unnskylde seg og da sa eg hva eg mente, ja at det gikk ikkje an å gjøre det på den måten! En ting at hun har sørpa til hele terrassen, vinduer, vegger og møbler, men når eg så inngangspartien begynte eg faktisk å gråte!
ALT det arbeidet og ikkje minst pengene eg har lagt ned i det og så blir det ødelagt bare sånn!?!?
Hun bare Beklaget liksom og hun sa bare at det blir sikkert lenge til nesten gang hun skulle spyle!
Ja det kan hun si, ja for hun har det vel rent og pent nå…Eg mistet helt lysten på å stelle og pynte eg!
Det å ha gjort alt det eg har gjort ute har kostet meg sååå mye mer enn penger!

Det er sånn at når eg sitter her å tenker på det får eg bare vondt i magen…
Ali skal nå ta å spyle alt ved første anledning så blir det vel noe nye blomster etter hvert……eg må nå uansett ut å plukke bort alt det som er ødelagt så får eg se hva som overlevde angrepet,
må bare får lyst til å gjøre det først…*Kjempe Trist* 🙁

Ellers er ikkje formen helt på plass i dag så eg tror eg rusler i seng igjen ganske snart…

HÅPER DU FÅR EN FIN DAG
OG AT DU KOSER DEG

Go`klem fra ei ganske trist Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #freesockpattern #freepattern #gratisstrikkeoppskrifter #strikkeoppskrifter #sokker #socks #topplisten #toppblogger #strikkeblogg #strikkeblogger #blogglisten #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger

8 kommentarer
    1. Huff da, så trist 😔. Det syns jeg faktisk hun burde erstatte, spesielt når hun er klar over hva hun har forårsaket. Det ville ihvertfall jeg ha gjort som et plaster på såret i det minste.

    2. Enig med siste talar! Dette er hærverk på annan manns eigedom. Dette er aktløyse. Ho skulle i det minste ha sagt ifrå, og NATURLEGVIS skulle ho ha kosta opp jorda før ho gav seg til å spyle. Det går rett og slett ikkje an. Andre hadde kontakta advokat! Ikkje finn deg i det!!!

    3. Merkelig oppførsel av naboen. Det minste hun kunne gjort var å tilby seg å erstatte det som ble ødelagt. Det er normal folkeskikk etter min mening.
      Håper du klarer å finne gleden i å få det fint ute der igjen.

    4. Kjære deg, så utrolig kjedelig og dumt! Stiller meg bak de andre her. Hun burde tilby seg å erstatte det som ble ødelagt. I tillegg burde hun tilby seg å rydde opp og spyle deres område også. Hun er jo tydeligvis glad i å spyle. Hun har jo heller ikke skjønt hva hun har gjort når hun hun sier at det sikkert er lenge til neste gang. Ta det opp med henne igjen. Fortell hvor mye som er ødelagt. Og klag til styret slik at dere kanskje får stoppet henne før hun setter i gang en annen gang. Få Styret til å kontakte henne og si at det ikke er lov å spyle gjørra si ned til naboen. Dere har min dypeste medfølelse. Herregud, jeg kjenner at JEG blir irritert på dine vegne:-)

    5. Grrrrrr, sådan noget gør da en ked af det og rasende, men desværre er der sådanne mennesker til, tænker ikke længere end til sin næsetip 🙁 <3

    6. Gå ut og ta masse bilder av elendigheita, da har du dokumentasjon for klagen, så ho ikkje kan komme etterpå og seie at du og Ali overdriver!

    7. Stakkars dere 😢 Det såg jo så koselig ut på terrassen deres med alle de flotte blomstene 🌺🌸☀️ Kan lure hva folk tenker med.. Eller kanskje det er tomt der oppe! Du skulle ha sendt regninga til naboen når dere kjøper inn nye blomster. Hun fortjener det! Håper hun leser bloggen din så kanskje hun skjønner hva hun har gjort.

Siste innlegg