SY OG HEKLE DEG EI SKJØNN VESKE


Mrs.Danvers/ Designer: Cécile Franconie

 

Ganske mange vil på en eller annen måte finne utfordringer ved denne veska,
den består vel sånn egentlig av 3 Hinder:

1. Hekle
2. Sy
3. Skjønne oppskrifta som er FRANSK!

 

Nei nei, hold deg her, ikkje stikk av før du har lest videre! Ta nå en REAL Pippi Ok?? Ikkje bestem at du ikkje får til dette før du har prøvd. Selv vil eg få problemer ved et av disse hindrene og det er når det kommer til å SY! Ja for eg regner jo med at det sannsynligvis er på SYmaskin!
Akk, en kjent erkefiende! Hvorfor slår f.eks undertrående ALLTID knute og surr på seg når eg skal sy?? Garantert et kjent fenomen!

 

Nå tar me et hinder om gangen, ok? Du trenger slettes ikkje være en dreven hekler for å få til dette, neida, du kan være på nybegynnerstadiet om du vil bare du kan de grunnleggende teknikkene, ja som: Luftmasker, fastmasker og staver, mer enn det tror eg ikkje det er.

 



Mrs.Danvers/ Designer: Cécile Franconie

 

Eg kommer til å feige ut når det kommer til syinga! Heldigvis er eg utstyrt med en god porsjon tålmodighet når det kommer til Dilldall så eg kan uten problem sy dette fòret på for hånd,
det kan DU også, ikkje sant?? Ok, da var DET problemet løst, herlig, sant vel?

 

Da gjenstår det KUN 1 hinder, selve oppskriften….OMG tenker du vel nå??

 



Mrs.Danvers/ Designer: Cécile Franconie

 

Sikker på at du tenker noe som;
“Hmm greit at Vibbedille prøve å friste meg med engelske oppskrifter, men FRANSK!??” hehe

Ja hvorfor ikkje?? Vil man så KAN man, du har fortsatt ikkje prøvd!

 

Ja, oppskrifter ER på fransk, ved å klikke på linken under kommer du direkte inn i en blogg, der ligger det 2 dokumenter midt på siden, klikk på ett av gangen og lagre. Her får du en tourtorial av den enkelt Heklelappen, den hekler du uten problem. I dokument 2 vises det hvordan lappene skal monteres
og resten vil eg nesten på stå sier seg selv?? Ikkje det? Er du heldig så kjenner du gjerne noen som kan fransk? Da er jo problemet løst for din del 🙂 Hvis ikkje går det supert å bruke Google på enkelte ting, men som sagt så tror eg mye sier seg selv og verken du eller eg
er dumme så dette går nok helt supert 🙂

Skal me prøve??

 

 

MAMY BAG
Gjelder bildene over
Gratis hekleoppskrift
Tourtorial Oppskrift

 

 

* * * *

Ahaa deilig å ligger og dra seg i senga vel vitende om at ferien egentlig ikkje har startet ennå 🙂
Sola trosset værmeldinga for her skinner den og det er blokkstille så det gjelder å nyte den NU!

Mulig me må ut å kjøre en tur i dag fordi DibHassan skal ha seg en ny Harddisk hehe Penger i lomma fyker fort, men dette er fordelen ved å bygge sin egen Pc; Det er enklere å bytte ut ting for du har allerede satt den sammen selv og en stor harddisk var det eneste me ikkje kjøpe da han bygget denne maskinene og med det “SpilleBiblioteket” han har kan det være greit med litt Heavy Stuff 🙂

Utover det har me vel ikkje så mye som Må/Bør gjøres, ikkje eg i allefall. Eg skal rigge til maten i kwell, men med ost&kjeks er det lettvint 🙂 Er så koselig å sitte rundt bordet, skrave og momse 🙂

Ellers satser eg på en behagelig og fin lørdag 🙂

KOS DEG!

Go`klem fra ei avslappet Vibbedille 🙂

#crochet #hekle #pattern #gratisoppskrift #franskhekleoppskrift #hexagonlapper #lappeveske #foretveske #hekleoppskrift #topplisten #toppblogg #toppblogger #strikkeblogg #strikkeblogger #blogglisten #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger

2 kommentarer
    1. Å denne så jeg for noen uker siden.
      Elsker den. Har ikke klikka inn på oppskriften, men denne hexagon er en vanlig lapp i hekleverden, så den finner man lett diagram på om det er enklere for noen.
      Frister virkelig å kaste meg på denne.
      Kanskje en samhekling hadde vært noe?
      Strålandes dag

Siste innlegg