AIRE RIVER – EN GENSER EG MÅÅÅ STRIKKE!


Georgie Nicolson


Det er bare noen design som man faller så pladask for at man sporenstreks stuper inn på Garnrommet på jakt etter det ene nøste du VET du har…..en plass! Enn så lenge ga eg opp den planen etter å ha trødd på (Les: Knekt!) X antall strikkepinner, veltet fjorten kurver og laget om enda mer vase i de enslige nøstene…uten å ende opp med det ENE nøste Noro eg har i samlingen min…..*UTSLITT!*

 

Prosjekt *Rydde Garnrommet* hoppet med dette nesten øverst (IGJEN!) på To-Do Lista mi…..*Stønn* Gleden er at eg VET eg har Noro…DER inne et sted og det skal finnes for vær du sikker,
denne genseren bare MÅ lille Alma Sofie ha! Har god tid da for hun starter
ikkje i barnehagen før januar JuHuuuu

 

Ikkje sant denne genseren var KNALLFLOTT!?? Bare fargene som er brukt her er jo strålende, litt sånn Hippie Look, men akk så flott! ELSK på hetta! Den strikkes jo som en HÆL, hvem faller ikkje for slike detaljer, HÆ? Hele greia strikker du fullfart fra toppen og nedover og hvor kult er det vel ikkje med skjulte lommer?? Dette er fullstendig synonymt med PERFEKT spør du meg +
eg er overbevist om den er kjempekjekk å strikke 🙂

Å ja, oppskrifta er kjøpt, betalt og bønnhørlig lagret!! *Ivrig*

 

“Aire River is a vintage inspired hoodie that captures the essence of beachside living. Its cosy hood and pockets hug the wearer in even the chilliest weather. Bold splashes of Noro colour juxtaposes with earthy tweeds to create a sweater that is sure to be every active girl?s favourite.

Aire River is so named for one of our favourite camping spots in coastal Victoria, Australia.”


Georgia Nicolson

 

 


Georgie Nicolson

 

Selve genseren strikkes i Jo Sharp Silkroad Aran (ca 100 m/ 50 gr) Alle kantene strikkes
i
Noro Silkgarden, mulig du har noen nøster fra Noro sin storhetstid i 2006/07 da ALLE strikket Klaralund? Min Klaralund ligger forholdvis ubrukt på hylla….ble litt kort på armene fordi eg
ikkje brukte det nøste eg nå leter etter! hehe

Men hva sier du? Falt du like hardt som meg, eller? Eg er faktisk ganske gira her eg sitter og vurderer seriøst og lempe alle kurven fra rommet ut på gangen…..men så VET eg me egentlig har andre ting me bør styre med. Ali har der i mot lovet at me SKAL rydde det rommet, sammen på en måte:
Han bærer og eg peker og kommanderer!

 

 

 

AIRE RIVER
Bildene over
Str 12 mnd –> 16 år

 

* * * *

Men HELDIGVIS har eg ikkje tid å starte på Garnrommet i dag, du ser det, EG har meldt meg helt frivillig til å lage middag! Jepp, eg skal styre og kokkelere på kjøkkenet…på en SØNDAG!
Eller egentlig så kan me droppe NAVNENE på dagene nå for tiden, det er ikkje søndag, men Ferie!

Siden me TØMTE frysedisken på Kiwi for Lammekoteletter og Lårskiver får me KUN et svar fra DibHassan når me spør hva han har lyst på til middag: “Steikte Koteletter!”
I dag skal eg oppfylle ønsket hans samtidig som eg ruller en gjeng med foliékledde poteter inn
i stekeovnen og åpner et par bokser med mais og rømme: Easy Dinner is The name for It!
Jepp, det blir nok snadder det vil eg tro, selv om eg tror eg nøyer meg med en potet! Etter en heavy kwell i går med både Brié og Camembert som i selv selv er tungt for magen står
eg i dag galant over rødt kjøtt 🙂

Dessuten kommer Amira hjem en tur i dag og hun og eg skal ta revenge på han DibHassan som ruinerte oss begge i Monopol forrige søndag! I dag er dagen for den store hevnen! MoHaaa
Best eg ikkje skryter for mye nå for best som det er så sitter eg nok en gang igjen med en
Pansatt Slemdal og 1 krone i hånden….KJIPT!

Sånn ellers på strikkefronten er eg nå i GOD gang med fellingen på TørkleLua, fixet min helt egen felling eg og ikkje har eg sett denne løsningen før. Om det funker i praksis klarer eg ikkje helt å se ennå, men eg får se hvordan den former seg etterpå. Går det andundas får eg rekke opp og gjøre det på den selvsagte måten heller, men gøy med en ny vri. Som eg har lover så legger eg ut oppskrifta her inne om den blir vellykket vel å merke 🙂

Jaja eg får skli inn i tøfflene, rusle ut på kjøkkenet og starte pakkinga av en gjeng med BIGGE
poteter i folié 🙂 Jammy det er godt med bakte poteter!

 

 

KOS DEG OG HA EN
KONGE SØ..ehee FERIE!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #oppskrift #aireriver #norosilkgarden #josharpsilkroadaran #strikkeblogg #strikkeblogger #topplisten #toppblogger #toppblogg #blogglisten #garnegenser #hettegenser #hoodie #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger

3 kommentarer
    1. Åhh, denne likte jeg. Tror nok den havner på min “to do” liste også. Fortiden har jeg Strikkeforbud pga betennelse i høyre skulder. Men det går nok over etterhvert. 🤣😂

    2. Den va nydelig.
      Gu kor mange fine bilda og flott håndtverk du har på bloggen din, æ ramle stadig innom her så æ slæng mæ bare på og følle dæ, sjøl om strikking ikke e mi sterke sida, så e æ veldig begeistra for kreativt arbeid 🙂
      Ha en strålende søndag 🙂

Siste innlegg