MINE STORE FAVORITTER – ISABELL KRAEMER DESIGN


Isabell Kraemer

 

Av og til må man bare repetere seg selv! Ja, for GODE ting kan ikkje sies/vises for ofte og eg mener det 🙂 “On The Beach” var den første genseren eg strikket av Isabell Kraemer og den er knallherlig! Virkelig en genser du kan bruke hele året 🙂 Eg strikket den i dobbelt Rasmilla LuksusGarn,
men sørgelig nok ser det nå ut for at de ikkje har det garnet lengre! Sørgelig! Men du kan nok strikke den i
Rasmilla Yndlingsgarn som også er utrolig deilig 🙂  Strikkefastheten i oppskriften er på
18 m/ 26 rader på 10 cm så det er jo plenty av garn du kan velge i 🙂


Eg har garn nok til å strikke flere slike og vurder stadig èn til…..Hmmm meg i et nøtteskall…..
når eg virkelig liker noe så vil eg ha en i hver farge!


Tror eg skal ta frem denne i morgen og BRUKE den! Love It!

 

 

ON THE BEACH
Bildet over
Opp til 115 cm rundt brystet
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 



Isabell Kraemer

 

Elsker denne genseren også eg! Jepp, eg har strikket en i akkurat disse fargen i Holst Supersoft
og eg har kjøpt Holst Supersoft til ca 3 til…..Ja eg er TOTALT Lost!


Min Ravello veier KUN 173 gram!! Unødvendig å si at denne er knallskjønn å ha på seg!
Jepp, sommer som vinter 🙂

 

 

RAVELLO
Opp til 132,5 cm rundt brystet
Strikkes i Holst Supersoft

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Swans Island yarn Fair Isle hand knits
Isabell Kraemer

 

Denne husker eg at eg falt så hardt for at eg bestilte garn tvert! Ja eg startet vel på den uka etter ca
og har kommet til under armene i akkurat samme fargene som på bildet! GJETT om eg har dårlig samvittighet!?!?! OMG! Når skal eg få ferdig alt tro?? *Sjerpings*
Eg strikker den i
Silja fra Sparkjøp og fargen er 100% og skikkelig flott blir den 🙂

 

INGRID PULLOVER
Opp til str 127 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 



Isabell Kraemer

 

Denne der i mot har eg ikkje fått startet på, men garnet er kjøpt inn og det ligger i grunnen klar….ja det har det gjort lenge! Valget til denne ente på Finull og den blir nok kanonherlig når den en gang blir ferdig! Kan jo gå helt i fistel over alt det fine som finnes i den herlige StrikkeBobla me befinner oss i!
Si at DU sliter med litt av de samme problemet og at det ikkje bare er meg?? Er så OVERLYKKELIG for at eg oppfant TurnusStrikking for DA eier eg INGEN Ufo`er hehe Nop, eg må bare snu litt på Turnusen så har eg igjen denne kurven foran meg! Herlig ser du 🙂 

 

 

ALMOST THERE…
Opp til 124 cm rundt brystet

 

 

* * * *

Vettu kva det beste er med en fredag i ferien?? Ahaaa at me slipper å gå ut for å hente hjem HelgeKosen! JuHuuu Det gjorde me jo i går og NÅ er eg glad for det 🙂 DEILIG!
Dessuten kan eg leve leenge på dager som gårsdagen!

At den HELT opprinnelige planen i dag var å dra ned på berget i kwell, grille, vasse i sjøen og kose seg rundt bålet, ja det ser det ut for at Værgudene gir blanke F`en i! Jaja dagens vær pleier å være standar på St.Hans After her i vest så det kom slettes ikkje som et stort sjokk!


Vet du hva YR sier om været denne helga? JOooda; Spredt Yr, Regn og Regnbyger!! Ja det har komme så pass at eg har tatt markisen ut ca 1 m og har flere av blomstene under der! Det er greit de liker vanning, men drukning er ikkje særlig populært! Hjelper ikkja at SOLA visst nok skal titte frem
i morgen, det skal jo REGNE samtidig også! Ka è d som skjer!?? Blir dette sommeren som regnet bort?? Juni er snart OVER og det har regnet så og si HVER dag!??

Gi meg heller 20 minus og 1 m snø hele vinteren bare ingen kødder med sommeren!!!
Hva galt har me egentlig gjort som får dette her?? Joa, eg koser meg inne i slikt vær, men nå begynner eg virkelig å savne sand mellom tærene og rød nesetipp 🙂 Det er jo så deilig!

Vettu ka eg skal gjøre nå etter på? Haha eg skal vaske håret STÅENDE!! Hihi Klippet jo en god del av det på mandag så eg trooor det skal gå greit uten at det skal bli alt for flokete! Må jo prøve!

Dessuten må eg begynne å finne frem det som DibHassan skal ha med seg på turen neste uke, regner med at eg må vaske et par maskiner og få det gjort! Jammen godt han har STOOOR Bag hvor sparringsutstyret ligger, Jepp, for vettu hva?? Gutten skal ha med se 3-TRE puter!! Jepp, han kan være foruten klær sier han bare han få med ALLE putene sine! Skal han først ligge på gulvet så skal han
i allefall SOVE godt sier han haha Satser på at eg får trykt de ned i treningsbag`en sammen med sovepose og liggeunderlag 🙂 Da blir det en trillekoffert utenom 🙂 Da har han kun 2 enheter å holde styr på noen som eg tror er mer enn nok for et homonellt tenåringshode på tur *ler*
Kan trooo eg GLEDER meg på hans vegne! Ikkje mye han har vært ute å reist så dette unner eg han! Det blir verre med Ali og meg! Ja me blir jo helt tullet her hjemme uten ungene i hus! Satser på at Amira kommer innom en gang eller 2 🙂

Sånn utover det blir det vel den vanlige ryddiga før me tar skikkelig helg, vaske gjorde eg forrige uke så det får holde! Skapet til DibHassan skal eg RIBBE når han er borte! Ja et skikkelig rotehode har han blitt inni der! UTROLIG at det går an! Regner med å få noe avgårde til Fretex 🙂

Men nå får eg begynne å bevege meg litt så får me se hva dagen bringer, dagen blir nok fine den så får været være som det er! Lite å gjøre med akkurat det 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIGE FREDAG!

Go`klem fra Vibbedille i FerieModus 🙂

#strikk #knit #isabellkraemer #freepattern #gratisstrikkeoppskrift #herligdesign #onthebeach #ravello #ingridpullover #almostthere #strikkeblogg #strikkeblogger #topplisten #toppblogger #blogglisten #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger

4 kommentarer
    1. Og der minte du meg på et par prosjekter som jeg trooooor jeg har kjøpt garn til. Får bare håpe det ikke har forsvunnet i andre prosjekter…..har en tendens til å gjøre det her i huset. *skkkelig surrehue* 😂 Ha ei fin helg, prøv å kose deg med barnefri helg, det kommer garantert mange av dem om noen få år. Klem på deg.

    2. Sant at vinteren egentlig kan være så hard den bare vil, hvis sommeren er bra. Krysser fingrene for at alle i hele Norge får smake lenge på skikkelig sommer i år.

    3. Elsker bloggen din ❤️ Jeg er akkurat som deg, driver med turnusstrikk jeg og. Har skikkelig dårlig samvittighet innimellom, men så leser jeg bloggen din, og vips så er vi fler, og da er det liksom greit med alt garnet og alle prosjektene 😅. Ravelloen har jeg prøvd på før, og fikk det ikke til, men nå, når jeg har fullført Still light’en skal jeg finne frem garnet igjen og prøve meg igjen (hadde jeg tenkt) 😄. Ha en strålende helg 🙋🙋🙋

    4. ToveR: JuHuuuuu så herlig <3 Ja me har det godt! Du, har du klart å strikke Still Light`en så skal eg LOVE deg at Ravello er enklere 🙂 Klart du fixer det! 🙂

      Kos deg og NYT helga 🙂

Siste innlegg