KLART TIL HØSTEN? – FLOTT STRIKKEJAKKE!


Marie Greene

Ut fra været å dømme kan me like godt planlegge høsten for den har i allefall full trening uta for her! Fysj av meg! Eg blir jo helt sløv jo! Ja det er virkelig HØST i dag så da kan me jo glede oss over alt det fine me kan strikke for å ikkje fryse til mørketiden 🙂 Dessuten er det mindre enn 6 mnd til Julaften så det er bare å begynne å bunkre opp jo før jo heller!

Orginalt strikjes jakken over i Valley Yarn Berhshire, men du kan f.eks strikke den i f.eks Alaska,
Big Merino eller Nepal fra Drops 🙂 Alle 3 garntypene er gode erstattere alt etter hvilket du liker best 🙂
Godt og varm blir det uansett 🙂

 

 

FIRST WATCH
Bildet over
Opp til 52″
Strikkes Top/ Down

 

 

 

 

 

 

 


Marie Greene

Denne lekre genseren strikkes orginalt i Sherwood Yarn Masham,
men du kan fint bruke de samme garntypene fra Drops som nevnt over


BROOKING

Opp til str 50″
Strikkes Top/ Down

 

* * * *

Ser du hva ge mener??? Ja det er så tungt og mørkt ute at eg sitter bare her å gjesper og vurderer seriøst en blund on the sofa! *Gjesper* Muligens det er litt lurt? Ja å lagre et par extra timer innabords siden me må opp så Jæ….. tidlig i morgen??

Nå begynner eg VIRKELIG å bli lei av den der GullfiskHukommelsen min!!! VETTU ka eg hadde GLEMT å pakket?? Ja t.o.m GLEMT å vasket?? Det ække mulig, men det var Tae Kwon-Do Drakten!!
OMG! Han skulle vel kommet på Treningsleir UTEN den!?! Eg hadde ikkje en gang skrevet den opp på Huskelista mi! Tilfeldigheten sendte meg inn på vaskerommet og DER lå den! Nå henger den til tørk
og eg satser på at den sikkert er tørr i kwell 🙂

Det er ganske kjedelig med den der Hukommelsen min! I dag da eg gikk ned på Joker for å kjøpe tannkrem skrev eg det med store bokstaver på hånden! Ja for det hadde vært så TYPISK å kommet hjem med noen annet enn akkurat det!


Sånn! Med slike “Huskelapper” er det i allefall en sjanse!

Nå har eg gått gjennombåde min og klubben sin huskeliste så eg satser på at ALT er på plass!

Eg VET at den hukommelsesvikten min er reell, det er ikkje bare noe eg sier. Det er visst nok en bivirkning når man fjerne hel skjoldbruskkjertelen og ikkje tillegg har autoimmune “problemer”, men det er ikkje det samme som om det IKKJE er slitsomt for det har blitt verre de siste par åra…KJIPT!

De fleste sitter gjerne i stua å tenker “Eg skal hente DET på kjøkkenet” Når du kommer ut på kjøkkenet har du glemt det så du går gjerne på do i steden for, DA kommer du på hva du skulle hente, ikkje sant?
Problemet mitt er at eg kommer ikkje på det en gang!

Eg sliter virkelig hvis eg skal fortelle HVA eg spiste eller gjorde den siste uka, ja eg må virkelig tenke så det knager og det er rimelig frustrerende! Kanskje det finnes noen grønnsaker eg kan spise
som bedre hukommelsen?? hehe Ja det finnes jo NOE for alt 🙂

Anyway, eg tror eg slenger meg litt på sofaen eg 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
HUSTRIG KWELL 🙂

Go`klem fra ei søvnig Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #knitting #strikkeoppskrifter #jakke #fall #høstjakke #fraværendesommer #topplisten #toppblogg #toppblogger #blogglisten #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger

0 kommentarer

Siste innlegg