ROMPER – NYDELIG TIL BABY OG TØFT TIL BARN – STRIKKEOPPSKRIFT


Ainur Berkimbayeva

Hvem kan vel bli lei en bedårende Romper?? Det eneste plagget som vokser mer med barnet enn en Romper må være en enkel Tunika! Så genialt altså! Eg elsker Romper`e, syns de er supersøte –
Ja både på små Baby`er og små barn 🙂 Fin med nakne ben og fin med ei strømpebukse
når høsten kommer, absolutt et helårsplagg 🙂

Denne over her er strikket i ren Merino som er ca 135 m pr 50 gram og har en strikkefasthet på
21 m/46 pinner på 10 cm, tok en kjapp kikk på Garnstudio og der kan du f.eks bruke CottonMerino
og Safran (Om du ønsker den i bomull) MEN, uansett hvilket garn du bruker så er alltid det BESTE
å strikke en prøvelapp! Det er slettes ikkje mye jobb, det er mye mer jobb å strikke en halv romper for så å finne ut at det ble ei bukse til han far i steden for 🙂 Hvis du ikkje er vant med prøvelapper så gjør det til en vane 🙂 Eg har lært av STORE tabber og er ganske konsekvent om eg er usikker på garnet 🙂

HONEYBUG ROMPER
Bildet over
0-6 mnd–> 4 år

* * * *

Jaja eg har nå klart å vært oppegående i dag tross noe laber form, dagen er jo så fin så eg kan jo ikkje bare sove den bort! Der i mot har eg KUN sittet her å sullet og før eg visst ordet av det var jo klokka halv 6! Snart kwell jo!?? MEN, eg har lagt opp til NYTT prosjekt! JuHuuu JADA da blir det Fana Jakke på meg! WOOP WOOP og ved å kombinere 2 oppskrifter så får eg meg altså en Fana Jakke som strikkes Top/Down med Raglanøking 🙂 Har så vidt startet og er som vanlig veldig optimistisk slik eg alltid er ved en NY start 🙂 Dette blir deilig 🙂

Derfor har eg egentlig ikkje tid å sitte her å skravle for eg er OVERIVRIG og vil strikke, men først av alt MÅ bare DibHassan og eg ned på Joker å kjøpe CHIPS! Ja me e SKAMHOLE! haha

Me tastes!

KOS DEG OG HA
EN DEILIGE KWELL!

Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #romper #babystrikk #barnestrikk #topplisten #toppblogger #blogglisten #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgestlrstestrikkeblogger #blogglisten

10 kommentarer
    1. Å så spennende 🙂 og så sprek farve. Gleder meg til neste bilde av denne 🙂 Selv har jeg sovedag, ble helt utslitt etter den flotte turen til Mørkonga igår. Den var utrolig tøff, men for en deilig følelse av mestring. Viste jo på forhånd at jeg måtte betale dyrt, men det er vært det 🙂 ( har ME) Men nå får du få fart på pinnene så vi får se fremgangen 🙂 Ha en strålende kveld 🙂

    2. Ett tips jeg har ang prøvelapper er å ha en egen notatbok der du noterer ned strikkefastheten din på de ulike garnene. Da har du oversikten til du skal bruke det garnet en annen gang. Dette er veldig lurt hvis du bruker ulike garntyper.

    3. Tomine: Eg har en del utskrevne notatbøker og noter den minste detalj så det er smart. Men man må også huske at man har forskjellig strikkefasthet også etter hva type pinne man bruker, derfor er det også veldig viktig å fullføre et prosjekt med samme type pinner 🙂

    4. Mona Charlotte Hansen: Tja kanskje? Det var den ene som eg strikket prøvelappen i. Nå er eg kommet noe lengre og det ser ganske så delikat ut 🙂 JuHuuu

    5. Mona Charlotte Hansen: Du kan virkelig være stolt av deg selv! Det var litt av en tur så det ut som! SKikkelig høyt! Da fortjener du å hvile en dag! Eg hadde mor mi her i hele går og DET også kvalifiserer til en hviledag hehe Eg klarte å unngå senga, men til tider satt eg her som et utblåst ballong og var fullstendig poffa 🙂 Me har nok en bedre morgendag begge 2 skal du se 🙂 Klem til deg 🙂

    6. Hei, denne var kjempefin! Hvor finner jeg oppskrift på denne? Og kan du si noe om vanskelighetsgraden? (Jeg er nybegynner, men vil så gjerne ha en romper til tulla i magen☺️)

      1. Tror ikkje den er så veldig vanskelig, du må nesten prøve deg frem. Oppskriften finner du om du klikker deg inn på linken under bildet (Store bokstaver) 🙂

Siste innlegg