FERDIGE PROSJEKTER + EGEN STRIKKEOPPSKRIFT GRATIS


Da var omsider sommerklærene til Alma Sofie ferdige så nå gjelder det bare å få levert de til den lille mottakeren 🙂 Det er jo lov å håpe på at været slår til slik at kjolen kan brukes. Hvis ikkje vil den med tiden kunne brukes både som tunika og senere en topp 🙂 Virkelig en kjole som vokser med barnet 🙂

HaneskjellKjolen er designet av Strikketanten og oppskriften kan du kjøpe HER!
NORSK strikkeoppskrift


Lekre og for seg gjorte fletter 🙂


Lekre porselen knapper med passende tekst til ditt plagg får du kjøpt hos Snella&Petronella 🙂
 


En deilig Bleiebukse som er god Truse til f.eks å ha utenpå ei strømpebukse så er den lille litt kledd + det er lunt og godt 🙂 Fargen her er jo helt MAGISK! Strikket i MiljøMerino fra Knit-O-Rama

Bleiebuksa er det Petite Knit som har designet og oppskriften kan du kjøpe HER!
NORSK Strikkeoppskrift


Eg gikk tidligere skikkelig AMOKK på Ebay og handlet masse knapper!
Dette er en av de!


Siden eg ikkje hadde oppskrift på et tørkle som tas på som en lue har eg bare laget min egen 🙂
Legger ved en “oppskrift” som er satt sammen etter mine notater og håper du skjønner den 🙂

Garnet som er brukt er Sokk-O-Rama fra Strikk-O-Rama og det er 200 m pr 50 gr
og eg har strikket tørkle på pinne 2mm og 2,5mm

Oppskriften er som følger:

Legg opp 114 m på pinne 2 mm
Strikk 1 rett 1 vrang ca 1,5 cm

Bytt til pinne nr 2,5 og strikk evn striper som meg
Strikk til arbeidet måler 4,5 cm (Dvs 4 striper/ 12 omganger)

Strikk 1 omg rett (Marker midten med en makør)
Neste runde slik: Strikk de 10 første og siste vrangt
Neste runde: Alle rett
Neste runde: 10 første og siste vrang
Neste rundt: fell de 10 første og siste maskene = 94 m igjen

Fortsett frem og tilbake med glattstrikk og FELL etter diagrammet under:
(Ps: Strikk til 6 masker FØR midtmakøren og følg mønsterlinjen)


Når du har felt inn til “Borden” i midten av tørkle starter du avfellingen ved å følge dette diagrammet:
(Da har du 7 masker på hver side av makøren)


Når du har felt av hekler du 3 runder fastmasker lang kanten “inni” tørkle 🙂

Da håper eg at dette funket hos deg også 🙂 Har ikkje prøvd tørkle på noe annet enn en bolle og det så greit ut, men det gjenstår å se hvordan det passer til den lille 🙂 Satser på at det blir bra 🙂
Kommer tilbake med bilder av tørkle “In Action” 🙂

* * * *

Nå skal eg bare fortsette stille og rolig på FanaJakken 🙂 Været slo jammen ikkje til i dag så mengden med regn har til nå vært betydelig mindre en meldt så eg har surret litt på terrassen og fått konstantert at Nepene straks er klar for høsting 🙂 Må nok ta å få opp resten av Reddikene også
og bare så nye før de blir sånn “trevlete”.

 

Ble ikkje noe mer rydding i skapene i dag for her slo ryggen seg helt vrang! AV SÅ LITE!?? Ja det var jo ikkje så mye eg gjorde i går, men det føles som om noe har slått meg i korsryggen med et balltre!
Eg har en gammel skade nederst i korsryggen, men HALLO, det er jo så lenge siden og eg syns det er ganske merkelig at den ikkje tåler mer enn som så! Satser heller på at eg lå feil i natt? Ja og at den er fit for fight igjen i morgen 🙂 Kjipe greiet, ja at det hele tiden må poppe opp noe….
Begynner også å nærme seg timen hos Nyreavdelingen, men eg har fått beskjed om at nyrene
ikkje gir smerter i korsryggen så eg stoler på det 🙂

 

Ellers må eg bare anbefale “The Following” på Viaplay!
Fy søren for en spennende og BRA serie 🙂

 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
INSPIRERENDE OG HERLIG KWELL

Go`klem fra ei noe mørbanket Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #norskdesign #egenstrikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #barntørkle #haneskjellkjole #bleiebukse #knit_0_rama #miljømerino #sokk_o_rama #strikkeblogg #strikkeblogger #topplisten #toppblogg #toppblogger #blogglisten #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger

2 kommentarer

Siste innlegg