CASUAL GENSER I STORE STØRRELSER

Elizabeth Doherty

 

Et stadig tilbakevendene ønske er lette, tynne og tøffe gensere/jakker i store størrelser, altså gjerne større enn de vanlige S-XL. Som eg så mange ganger før har sagt har de uavhengige designerene blitt veldig flinke til å inkludere store damer. Det er greit at de masseproduserte Hefteoppskriftene nå gjerne har heeelt opp til str XXXL, men alle kan kalle en størrelse for akkurat det de vil, men det hjelper jo veldig lite når XXXL = f.eks 118 cm i brystvidde! Ja du skulle tro at DE tror de gjør en god ting og så blir man som strikker rett og slett latterliggjort på en veldig Unødvendig måte, ikkje det??

 

Eg som er en vanlig L blir irritert når eg f.eks finner en genser som går opp til L
og det viser seg at L= 90 cm  i brystvidde! Ja det finnes en del av de også! Kan ikkje bare L være L
og så kan man jo heller bare ØKE oppskriftene sine MÅL ikkje bare navnet på størrelsen,
skjønner du hva en mener?


Hvis du ikkje sjekker størrelsen sine mål kan du jo sitte der med skjegget i postkassen når du egentlig bare ville kose deg med nytt strikketøy! Ja for INGENTING er mer irriterende når du må begynne med å regne deg ut for at genseren skal passe til nettopp deg! 
Disse designene her har ikkje navn på størrelsen KUN mål, hva er vel mer naturlig enn det? Da er det RENE FAKTA og ikkje noe tull! HURRA!!! Her kan du frotse akkurat i den størrelsen du vil! Ja fra ganske smale til ganske brede,
akkurat slik me er, verken mer eller mindre! HURRA!!!

Felles for alle designene her er at de strikkes Top/Down + de har noen kjekke skuldre som eg i allefall har veldig lyst å sjekke ut, hva med deg? Fant du en du likte ganske godt??

 

 

 

MARKLEE
Bildet over
Opp til 156 cm i brystvidde

Denne finnes også i DK tykkelse og litt tykkere pinner, du finner den
HER og den har en brystvidde på 158,5 cm

 

 

 

 

 

 

 


 

Elizabeth Doherty
 

Striper ANYONE!????

 

HEADLAND
Opp til 160 cm i brystvidde

 

 

 

 

 

 

 


Elizabeth Doherty

 

BRICKYARD
Opp til 153 cm i brystvidde

 

 

 

 

 

 

 



Elizabeth Doherty

 

DONNER
Opp til 152,5 cm i brystvidde

 

 

 

 

* * * *

Vettu ka!??? Ali har altså kjøpt seg ei SAG!?? Ja må ikkje tro det bare er ei sånn vanlig håndsag altså, neida, her er det heavy shitt altså: Sånn et stort bord med sånn stor sag på!! Sånn ei rund ei som hyler noe inni granskauen!! Jepp, han skal leke i garasjen sier han!?? Har me nå startet på den der utagerende Midtlivskrisa eller hur?? Erfaringer takk!?? Trodde jo det var motorsykkel mannfolka pleide å kjøpe seg eg…Haha dette kan bli gøy! Dette vil vel da si at eg har en GOD grunn for å få i hus litt mer garn, ikkje det?? Tja, eg kunne tenkt meg noe nytt garn til en barnejakke eg, ja sånn at eg kan leke litt med ALLE meterene med kantebånd som eg har kjøpt! hehe Me skal ut å hente denne saga
i kwellingen så da MÅ me jo ut likevel i dag, jaja, alt for “ungene”!

Anyway, før den tid skal eg ha en slappedask strikkedag! La meg i 3 tiden i natt og våknet skrekkelig nok rett over 7!! WHAT!?? Eg som t.o.m sov uten alarm! Spørs om eg ikkje må ta meg en time på sofaen før det blir dusj, hårvask OG strikking! MULIG eg kan strekke meg til en runde med klevask.
Ali har forresten begynt å purre på rydding av Garnrommet! WRÆL! Jaja, det MÅ gjøres, ingen vei utenom, men nå hadde eg liksom glemt det på en måte hehe Målet var å få det gjort nå
i ferien da me har diverse TING på gang….Grøsser ved tanken på det rommet eg….

Jaja, uansett så er det nå HELG!

KOS DEG OG HA EN
FLOTT DAG!

Her regner da, men pytt pytt!

Go`klem fra ei Vibbedille i FredagsModus 🙂 

#strikk #knit #strikking #knitting #pattern #strikkeoppskrifter #bigsize #storestørrelser #topdowngenser #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogg #koseligstrikkingforalle #toppblogg #toppblogger #topplisten #blogglisten

3 kommentarer
    1. He he. Menn og verktøy. Det er såååå lett å fikse på ting når man har ordentlig verktøy sier min mann. Ja, sier jeg. Det er lett å strikke flotte ting med godt garn og pinner sier jeg.

    2. 😱 Skulle hatt en samtale med Ali om den saga—– men vi får håpe det beste.
      Mannen i vårt hus har hatt slikt verktøy i over 50 år og har alle fingrene i behold—- og den har vært til god nytte mange ganger.
      Du skal se det kommer noe godt ut av det—😀 Kanskje han tenker å lage innredning til garnrommet—-? Da må det nok rydding til ja—-Slipp han løs til jobben—👏👏

    3. Flotte genserar i store størrelsar du vise. Det ser ut til at de er av typen litt spesielt utformet over skuldrene, det kan jeg like. Må sjekke ut disse 🙂

Siste innlegg