STRIKKET HETTE + HERLIGE FØR/ETTER BILDER

Jadda, som du ser så ble hetten helt super! Den ligger litt nedpå ryggen når eg har på jakken og eg kan dra den godt rundt hodet når eg har den på 🙂

 

Akkurat nå ruller den litt i ytterkantene, men det skal strikkes en dobbel kant som sys til på innsiden + det skal sys på pyntebånd, muligheten for at eg fòrer hette er stor om eg finne det stoffet eg ser for meg liggende inne på garnrommet 🙂

Men såååå skal eg svippe innom med noen bilder av HOVEDaktiviteten i dag!
KJØKKENSKAPENE! hehe

Bortsett fra det som allerede stÅR i oppvaskmaskinen så var Kopp&Glasskapet
stappfult og mye måtte ofres!

MYYYE er bort og KUN det beste står igjen + de koppene som betyr ekstra mye! SÅÅÅ deilig!
Når oppvaskmaskinen er ferdig fylles det på med noe flere glass, men vanlige melkeglass skal hentes hjem fra Ikea tenkte eg for DET trenger me 🙂 TYNNE melkeglass liker eg best!

Dette skapet ryddet eg for et par uker siden,
men nå var det på høy tid å vaske og sette en noe mer system!

Nå er det KUN kaffi/te + tilbehør og turkopper/termoser i første hylla. 2.hylle har eg Stavanger Flint Kaffiserviset me samler på + alle skålene som har stått å balansert mellom tallerker i et annet skap!

Har intet førbilde av dette skapet, men her var det søren meg KAOS! F.eks sto alle skålene fra det forrige bildet over alt her. Du tok virkelig en sjanse om du turde å ta ut en tallerken 🙂
Her skal det nå KUN være tallerker og intet annet

Tror jammen me trengernye og flere eggeglass! *Gliser*

Intet førbilde her heller og det er litt tragisk for det burde ha vært et sånn Skrekk og AdvarselBilde hehe Her havna det MYE boss skal eg si deg! Ja alt fra reklame til knuste skåler som eg håpet kunne limes….For å si det sånn, når alt rælet var kastet hadde eg fylt nesten 2 bæreposer!!! Sier jo sitt!

 

Nå er det KUN medisiner O.l i første hylle og i de 2 andre KUN det som hører til Høytider som Jul
og Påske 🙂 Har også ei hylle i skapet på soverommet til dette 🙂 Det var ganske kaotisk i julen når me skulle ha ut middagstallerker og fater hehe Nå står det bare her å venter 🙂 SÅåååå DEILIG!
Bare det å vite at ALLE skapene er rene er et mirakel jo! SÅåååå HERLIG!

4 bærposer er fylt opp med kopper, glass og skåler som me skal kvitte oss med.
Noe går i glasscontaineren og noe til Fretex 🙂 

Mens eg sto på kjøkkenet og durte i vei holdt Ali på å tømme lilledoen! Helt utrolig at det kunne være såååå mye inne på en SÅÅÅÅ liten do!?!? ja du kan jo stikke innom Snap å ta en kikke haha! Snapchat–> vibbedille

 

Nå er me ferdig for i dag! Eller, ikkje Ali, han skal lage middag MoHaaaaa + at me kanskje kjører en tur senere og svipper nedom Containerene 🙂 Å men det er herlig å ha de rett DER nede, er jammen blitt flittig brukt de siste uke *Stamkunder*

 

Det som egentlig gjenstår nå UTENOM Garnrommet er noen av underskapene på kjøkkenet + 2 skuffer. MÅ en tur på Ikea og ha sånn Innmat til bestikkskuffene. Fy søren at det er mulig å irritere seg
i mange år over for små innmatsystem UTEN å gjøre noe med det!?!?! Ja du kjenner deg kanskje igjen i noe? Ting som er sååå enkle å fikse/orden utsetter man jo i det uendelige, ikkje sant?
Ja så er det i grunnen gjort på et blunk!

Men nå er det nok for i dag!

Mulig eg stikker en kjapp tur på Kiwi, ja må jo ha en premie i dag og det kunne virkelig
smake med en ISKALD Burn! MoHaaaa

Etterpå blir det nok en dusj og rene koseklær! I morgen skal eg en tur til legen, for en gang skyld trenger eg en sånn kriseresept av Vikarlegen siden min lege er på ferie lengre enn eg antok! Håper virkelig han kan fikse det for meg! Har ALDRI spurt om det før! Krysser fingrene, ja for visst ikkje blir det faktisk krise i heimen skal eg si deg! *Optimist*

Men men, håper din dag også har vært fint, fortell gjerne hva du har styrt med 🙂
Jammen godt å tenke på at me har brukt ferien som ble uten sommervær til noe fornuftig 🙂

KOS DEG OG HA EN FINFIN
ETTERMIDDAG OG KWELL!

Go`klem fra ei meget fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #knit #strikkehette #fanajakkemedraglan #langfanajakka #minegenfanajakke #østlandsgarn #kjøkkenskaper #ryddingavskap #strikkeblogg #strikkeblogger #topplisten #toppblogg #toppblogger #blogglisten #bloggurat

7 kommentarer
    1. Må seie at eg er imponert over ryddinga, gler meg til garnrommet skal til pers 😂👍, det blir spennende.

    2. Inger: eg har A-Resepter som kun fastlegen kan skrive ut, men fordi han og eg beregnet feil da han skrev ut de vanlige 3 mnd reseptene i mai blir eg gående noen dagen uten den ene medisinen. Da heter det KriseResept når en annen lege må skrive ut en nødpakke medisin til meg.

    3. Aha Vibbedille: jeg har lært noget i dag 😉 Btw er det fint Fanastrik, du er i gang med

    4. Godt å få ryddet i skap, hadde selv en stor og god gjennomgang av hele huset før og etter at jeg flyttet. Viste ikke at jeg hadde så mye som jeg egentlig ikke trengte. Tok først alt jeg ikke brukte ut i garasjen, etter 3 uker gikk det på fyllinga 🙂

Siste innlegg