GARNROMMET – DEN DAGLIGE DOSEN MED GALSKAP MÅ TIL :)


Ok, da er eg i gang vettu! Siden han med den ene hylla aldri svarte meg i dag så bare satte eg i gang
å rydde i steden for, mangler ikkje hyller akkurat + den som me skal hente på onsdag skal erstatte den lille 2X2 som eg har inne på Garnrommet 🙂 Eg startet med å rydde ut av de 4 sekkene som til sammen veide 71 kilo, det er en del garn å plassere og sortere kan du si og dette er hva eg har fått gjort i dag:

 


Var i grunnen super overrasket over hvor mye garn det gikk inn i hvert “hull”! Ja alt fra 3-nesten 5 kilo alt etter hvor store nøstene/hespene var 🙂 Dette lover jo kjempe bra for å kunne få plass til ALT!

 


F.eks her i Opalhylla ligger det 2,5 nøste innover, dvs de halve ligger bakerst på tvers,
så ja ca 3-3,5 kg i hver hylle 🙂 ME LOVE!

 

 


Ikkje alt er parkert og plassert skikkelig, men det aller meste er så og si sortert etter garntype 🙂

 

Det som ligger her venter i grunnen bare på “familiene” sine, ja for så langt det går skal eg prøve
å ikkje blande FOR mye garnsorter/merker. Eg har f.eks ei ganske stor kiste med KUN Holst Supesoft og det skal inn i ei egen hylle skal vites 🙂

 

Dette er det eg samler opp underveis til den barnehagen som skal få det 🙂
Tenker det blir MYE Julegaver i år hvor garn er hovedingrediensen 🙂

 

Når eg skal sette i gang igjen er det ganske enkelt bare å ta en kurv, gå inn på Garnrommet
og tømme/sortere innholdet dit det bør være 🙂 Regner jo med at eg etter hvert også vil finne igjen en del strikkepinner/heklenåler og de har selvfølgelig et Luksushjem i vente 🙂 Nå skal ALT samles på ETT sted! Ja t.o.m ALLE knappene skal få en sted å bo! Det som etter på skal være i stua er KUN
og AKKURAT det prosjektet eg holder på med 🙂 Skal prøve å være litt streng med meg selv også nå 🙂

 

Disse kurvene skal eg tømme heeelt til slutt for her er det diverse stoffer, ja sånn til å sy med, Lin til brodering, sånn tjukke greier til å sy Diamantsting på, filt, vadmel, ja eg har vel i grunnen noe av alt vil eg tro! Muligens noe av dette også går til barnehagen 🙂 Det er VIKTIG å la ungene få boltre seg litt når det kommer til slike ting! Dette, ja strikking f.eks, det er jo en del av vår kulturarv og deN kommende generasjonen blir født med Laptop i fanget og headset på hodet og de må også få snuse på noe så terapautisk som håndarbeid 🙂

Nå har eg i grunnen stoppet for i dag, ja eg har spist, hatt meg en dusj og tatt på ren pysj, meeen eg sitter her å vurderer OM eg skal hente meg en kurv og sette meg på Garnrommet og kose meg –
Ja bare litt til! *ler* Får liksom ikkje helt ro i rumpa før alt er ferdig tror eg hehe

 

Kjenner det i både rompa, beina og armene at eg allerede har holdt på i mange timer, men kanskje eg bare skal ta en liten stund til? Ja sånn ca frem til MAX 7.45, hehe Her i huset starter nemligen kwellen kl 20. Da er det medisintid og helst lite aktivitet etter det bortsett fra strikking 🙂

Har filmet en den på Snapchat/vibbedille i dag så du kan jo ta en nærmere titt på kaoset!

 

 

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE FIN KWELL!

Go`klem fra ei ivrig og Lykkelig Vibbedille 🙂

#strikk #garn #garndilla #knit #knitting #yarn #yarnlover #garnrommet #garnlager #samlemani #rydding #kallaxhyller #ikea #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #toppblogg #topplisten #toppblogger

11 kommentarer

Siste innlegg