MINE FAVORITTVOTTER TIL BARN – NORSK DESIGN OG STRIKKEOPPSKRIFTER

Lone Kjeldsen

 

NÅÅÅ kan eg si at det er et faktum: Skolen er i gang! I allefall andre steder, men ikkje her!
DibHassan starter på mandag, så først blir det innkjøringshelg 🙂 Det som er et faktum her er at høsten er i full gang! Det river i husveggene og de fleste sommerblomstene ruller rundt på terrassen,
ja eg så nettopp 2 små solsikker fyke forbi…

Med høsten følger det masse KOoOS!! Det er min absolutte favoritt årstid JuHuuu Det er bare å få et par votter på pinnene for -gradene kommer like fort som kulingen fra nord 🙂 Vær du sikker!

Bortsett fra at man må strikke 2 like så er votter gøye og kjappe å strikke, i allefall når man strikker til barn og barn trenger mange votter! Er barnet du strikker til veldig ungt kan det vært lurt å sete snor
i vottene, ja en slik som går fra hånd til hånd under klærene 🙂 SMART!

 

 

 

LUFFE
Bildet over
Str 2 år–> XL

 

 

 

 

 

 

 

MaBe

 

FEBRUARSTJERNE BARNEVOTTER
Str 2–> 9 år

 

 

 

 

 

 

 

Sandnes Design

 

MARIUS VOTTER BARN
Str 4–> 8 år
Gratis Oppskrift

 

 

 

 

 

 

 

Veronika Schjerverud

 

ULLUNGENS TOVAVOTTER
Str 1–> 6 år
Gratis Oppskrift

 

 

 

 

 

 

 

Berit Lyng Svendsen

 

IVERVOTTER
Str 5 mnd–> 6 år

 

 

 

 

 

 

 

StrikkeBea

 

BEAS SMÅBARNSVOTTER
Str 1–> 6 år

 

 

 

 

 

 

 

Margrete

Disse er en slager og sitter veldig godt på hånden!

 

 

BARNEHAGEVOTTER
Str 1–> 4 år
Gratis Oppskrift

 

 

 

 

 

* * * *

I dag kreket eg meg ut av senga halv 9, men eg la meg litt over kl 23 i går og sovnet gadong så eg har sovet knallgodt i MANGEN timer! Eg var så sliten i kroppen i går kwell at eg skalv på hendene!
Ja eg hadde faktisk problemer med å STRIKKE! Da er man sliten da! Eg kunne kjenne hver eneste muskel i kroppen dirre og det var helt magisk å skli langt under dyna.

Nå føles det bare ut som om eg har hatt ei skikkelig treningsøkt, men eg kjenner også at eg bør roe litt ned – lett å si ja! Når man rydder på denne måten, ja på en kjekk måte hvor noe som du lenge har hatt lyst til for å få det finere, ja DA er det vanskelig å stoppe! Der med presser man seg selv, og DET er ikkje alltid like lurt……kjenner det ja hehe Planen min da sommerferien starter var å nettopp rydde Garnrommet, men aldri hadde eg drømt om å ende opp med et slikt rom! Er du gal!
Ikkje i min villeste fantasi trodde eg det! Siden Ali var mer giret enn meg og han satte i gang med
å finne hyller, ja hele 7 forskjellige Kallax hyller har me hentet!! Eg har 4 på rommet!
Han pushet meg og sa flere ganger; “Siden det er strikking du elsker Gro så må det se fint ut!
Det er flaut når det kommer strikkedamer på besøk og du behandler garnet slik som det ser ut!”

HA! Det kom altså fra en mann!
Jaggu har det vært godt med goe krefter og Ali er ganske så sliten han også 🙂

Nå gjenstår det bare (ikkje BARE!) å rydde bort boss og sånn fra gangen og få det “Fint” før me tømmer Hobbyrommet/Garderoben!!! Muligens me tar helg først! Får se hvilken form han Ali står opp med, ja for han var ganske gåen i går + at bihulene skapte seg litt! Typisk når det er lavtrykk hehe

Men JA! Angående de 2 små “Konkurransene” eg har her på bloggen! JuHuuu
Eg har bestemt meg for NAVN på rommet + det er ei dame som har gjettet riktig vekt på garnet!
Skal annonsere begge deler litt senere i dag, skal se om eg ikkje kan finne noe premier først hehe

KOS DEG OG HA EN
FLOTT TORSDAG!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #votter #vottertilbarn #barneoppskrifter #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #topplisten #toppblogg #toppblogger #blogglisten

0 kommentarer

Siste innlegg