8 DEILIGE STRIKKEBUKSER TIL BARN – NORSKE OPPSKRIFTER

Tina Hauglund

 

Denne buksa har eg hatt på “To Do”-Lista mi siden den ble publisert i 2015 og høstens strikkeplan er ganske satt, problemet er bare at det dukker stadig opp noe eg bare MÅ strikke….aller helst i går!
Men hvem faller vel ikkje for denne buksa liksom!? Snakk om blinkskudd sier eg bare 🙂

 

Buksa strikkes orginalt i CottonMerino fra Drops, men har du et annet favorittgarn, Go For It. Eneste rådet eg har er at det kan være lurt å strikke den i et garn som har forsterkning! I allefall om barnet er
i alder kryping og oppover 🙂 Det kan fort bli slitt på bak og knær kan du si 🙂 Troo om eg ikkje har noe garn som kunne passet? Hmmm trooor nesten eg skal ta meg en titt eg….om ikkje så lenge.
Har tross alt ei lita som kunne trengt ei koselig strikkebukse til barnehagen 🙂

Alle oppskriftene er på norsk 🙂

 

 

STJERNEBUKSA
Bildet over
Str 0/3 mnd–> 8 år

 

 

 

 

 

 

 

Marianne J. Bjerkman

 

PARTYBUKSER
Str 1–> 6 år
Strikkes f.eks i BigMerino fra Drops

 

 

 

 

 

 

 

Tina Hauglund

 

ENKEL BUKSE
Str 3 mnd–> 6 år
Strikkes i Sterk fra DSA

 

 

 

 

 

 

 

Anna&Heidi Pickles

 

LETT LEKESETT
Str 3 mnd–> 10 år
Strikkes i Pickles Summer Wool

 

 

 

 

 

 

 

Elisabeth Kvalvaag

 

STELLA`S SKINNY PANTS
Str 6 mnd–> 10 år
Strikkes f.eks i Finull fra Rauma eller BabyMerino fra Drops

 

 

 

 

 

 

 

Tina Hauglund

 

Denne klarte også på magisk vis å sno seg inn på “To Do”-Lista…

 

KOFTEBUKSA
Str 6 mnd–> 8 år
Strikkes i Tynn Alpakka fra Drops

 

 

 

 

 

 

 

Ann Kristin Fugleberg

 

MELLOWBUKSA
Str Newborn–> 6 år
Strikkes i Drops Merino Ex.Fine eller Sterk

 

 

 

 

 

 

 

 

Marianne J.Bjerkman

 

SNØLØVBUKSE
Str 0/3 mnd–> 5 år
Strikkes i Sterk eller Dale Eco Wool

 

 

 

 

* * * *

NÅÅÅ er eg klar for ALLER siste vrangbord! JuHuuuu samtidig som eg er i den salige innspurten på ei laaang jakke river eg meg litt i håret….ja eg dveler over HVA eg skal eg gjør…Eg VET hva eg burde ha gjort, men spørsmålet er om eg GIDDER! Ja om eg rett og slett bryr meg….*så idiotisk*
Skal komme tilbake til det åpentlyse dilemma`en når jakka er ferdig strikket….eller ikkje…

Men du, hva hadde DU syns om et Strikketreff her i Tananger!??!?! Ja eg har lekt litt med tanken kan du si og det er ikkje noe som er fremmed for meg 🙂 Nop, har gjort det mange ganger og var den første som arrangerte et skikkelig STORT Strikketreff 🙂 Siste treffet eg arrangerte var i 2010…derfor har eg nå lekt litt med tanken på OM eg skulle ha gjort det igjen!?? Er jo ikkj eå legge skjul på at det nå er ganske så mange treff rundt omkring, det var også grunnen til at eg dro inn årene, men det gjorde me med et smell haha Jepp, eg avsluttet den “karrieren” med Guinnes Rekord i Strikking 🙂
Fy søren det var en herlig tid 🙂 Tro om det lar seg gjøre igjen? Ikkje en rekord, men et treff!??
Lufter bare litt tanker her så får eg spinne litt på det, overnatting på idylliske Hummeren Hotel som stråler der ned i Indre Havn, strikking på berga eller i et koselig lokale 🙂 Alt er mulig!

Anyway, her danser vaskemaskinen og ENDELIG skal det rene håndklær opp på badet haha Ja som eg sa, når man rydder et sted så blir andre plasser forsømte 🙂 Har mer enn nok håndklær altså, men har mine favoritter som bare MÅ henge på badet 🙂 Eg fikk ryddaog vaska kjøkkenet så eg håper Ali etter hvert styrer litt med gryter og fikser oss noe god mat til i kwell, akkurat nå er han i garasjen og leker med saga hehe Ja den “synger” som bare juling! Ser for at fingrene fyker hehe Off neida, det går nok bra for han er ganske så flink med det meste 🙂

Nå for en stund siden bikket gruppa mi “Koselig Strikking for Alle” hele 5.000 medlemmer!
Det turde eg ikkje håper på da eg startet den, men jaggu ble dette bra! Krysser fingrene for at den gode tonene bare fortsetter og at me koser oss i lange tider 🙂

nei, nå skal eg får fart på den der vrangborda før eg skal henge opp en maskin med håndklær 🙂 det blåser og uler litt ute og eg lurer på èn ting: Eg har 3 krukker med sånn MineGresskar Planter. Nå er det rett før de blomstrer og etterpå kommer det forhåpentligvis små gresskar. Kan eg/Bør eg ta inn plantene? Eg er så rett for at de skal bli ødelagt i dette været?? Noen erfaringer??

KOS DEG OG HA EN
MAGISK DEILIG KWELL

Go`klem fra ei avslappet Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #barnebukser #ullbukser #barnestrikke #norskestrikkeoppskrifter #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #topplisten #toppblogg #toppblogger #blogglisten

2 kommentarer
    1. Ååååå det hadde vært kjekt med strikketreff i Tananger igjen !!!!!
      Det va så gøy på treffet då me satte Guiness Rekord i strikking 😍
      Eg hjelpe veldig gjerna te 😊

Siste innlegg