DESIGN EG LIKER VELDIG GODT – AV VEERA VÃLIMÃKI

Veera Vãlimãki

Siden nå Veera Vãlimãki er i farten i min verden om dagen tenkte eg å vise deg noen andre design hun har som eg liker veldig godt 🙂 Hun har slike snertne snitt og fenurlige ideèr som gjøre i utgangpunktet en enkelt genser spennende å strikke 🙂 ME LIKE! Erfaringsmessig har hun veldig GODE oppskrifter selv om de er på engelsk så det er bare å hoppe i det og la det stå til! Er sikker på at du klarer det 🙂

 

 

SIDES AND STRIPES
Bildet over
Opp til 150 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

Veera Vãlimãki

 

LADY FISK
Opp til 135 rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

Veera Vãlimãki

 

BREATHING SPACE
Opp til 125 cm rundt brystet

 

 

 

 

* * * *

Hmm tror eg er nødt til å slenge meg en time på sofaen eg! Ja før eg sovner liksom og hvis eg i det hele tatt skal få strikket litt i kwell! Ble litt styr da me var ute i dag! Gikk greit hos tannlegen, men me skulle innom banken med DibHassan også for han skal ha Visa. Eg ringte på forhånd og spurte 3 forskjellige personer OM han kunne få Visa Electron uten å måtte ha pass, dette fikk eg bekreftet, men i banken møtte me heftig motstand gitt og NEI det gikk overhodet ikkje an! Der med, i litt protest gikk veien til politiet for å lage pass, men der var det stengt! Ikkje bare det, men de stenger så tidlig hver dag at DibHassan må ta fri siste time i morgen for å rekke det! Syns det er litt galt at det skal være sååå vanskelig for en på 15 år å få noen som helst ID utenom pass! Syns det unødvendig å måtte lage pass når behovet for det ikkje er til stedet. Mulig eg er vrang, men før kunne me jo lage ID kort på posten, det er det visst nok også slutt på…

Jaja anyway, nå har eg fått en skikkelig iver etter å få ferdig det eg har i kurven, dvs: 1 arm til på Grankvist og stolpene + lommene på FanaJakken. Har også en Still Light som mangler armer så målet er å kun ha Still Light armene igjen når Samstrikken av en NY Still Light starter 29/9 🙂
Gleder meg vil og HEMNINGSLØST!

Men nå? 1 time på sofaen før DibHassan skal kjøres på trening 🙂

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE KWELL

Go`klem fra ei søvnig Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #veeravalimaki #strikkedesign #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #bloggglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

5 kommentarer
    1. Utrolig dårlig av banken å svare slik. Praksis med at man må ha pass som gyldig legitimasjon for bankkort under 18 år har vært gjeldende i årevis. 15 år siden eldstemann som 13-åring skulle ha kort og da gjaldt samme regler. Husker ikke når posten sluttet med id-kort, men det er veldig mange år siden, så igjen, veldig uheldig at banken svarer slik på forespørsel. Et nasjonalt id-kort for alle har jo vært på trappene en del år, men det blir stadig utsatt. Lykke til 😊

    2. Merker det er lenge siden jeg har vært i strikkeverden, men “Lady Fish” kan nok kanskje få meg tilbake igjen – Takk for at du viste den.

    3. Det har blitt veldig tungvint å åpne bankkonto. Sønnen på 18 bytta bank i sommer, og måtte skaffe seg pass for å åpne bankkonto. Gjelder visst for alle det nå. Jeg har hatt konto i den samme banken siden 1986, og fikk beskjed om å komme med pass, for å dokumentere!! Det har jeg ikke gjort siden jeg ikke har pass.

    4. Hei!
      Har et spørsmål jeg har lurt på en strund, men ikke vært sikker på om det var greit å spørre… Men hvorfor ikke, er det ei som ikke blir fornærma må det vel være deg 🙂
      Jeg lurer bare på hvorfor du nå skriver DibHassan? Syns jeg la merke til at det var noe som kom etter hans “konfirmasjon”, og lurer på em det er en slags tittel eller betegnelse som brukes om voksne menn liksom? Jeg har ikke så mye kjennskap til den del av verden, så det er pur interesse og nysgjerrighet her altså!! 😉 Finnes det noe lignende for damene også? Og hva med når menn blir gamle, får de liksom en “bestefar” titulering?
      Mange spørsmål her nå 😛
      Goood helg!

    5. Christine Dam Bendiksen: HAHA! Unnskyld, men nå måtte eg bare flire litt 🙂 Eg har jo alltid kalt han Jr her på bloggen for å holde han anonym i barndommen, men han kom selv en dag å sa at han følte seg litt stor til å være en Jr hehe Da fikk eg tillatelse av han å skrive navnet hans 🙂 Så han heter Dib Hassan 🙂 Stolt bærer av navnet etter sin farfar og oldefar i Libanon 🙂 Men så gøy at du spurte 🙂 Andre lurte på om Jr var hans egentlige navn og når me traff f.eks ei som hadde lest bloggen henvende hun seg til Dib Hassan med navnet Jr og da ble han litt flau 🙂

Siste innlegg