FLOTTE PULSVOTTER & DEILIG JULEGAVE TIPS

 Margaret D Walker

Det er bare å snappe til seg små tips hva angår Julegaver for er du slik eg var så gikk det unna med små prosjekter jo nærmere Jul det ble! Startet alltid sterkt hvor ALLE skulle få relativt store strikkegaver, ja for man vil jo alltid gi så mye når man planlegger. Endte opp mange ganger med
å forminske gavene fordi TIDEN ikkje strakk til hehe Det betyr likevel ikkje at gavene ikkje er gode nok for et par lekre pulsvotter er en super gave! Det ble heller ingen sure mine fordi noen fikk
en stor gave og andre noe mindre 🙂 

Me bli standhaftige og flinke til selv å verdsette det me strikker og gir bort! Ser enda mange som
 legger ut et bilde av f.eks et par lekre strømper for å vise en gave samtidig som de spør:
Er dette nok gave eller bør eg kjøpe noe å legge ved siden av?” 

Hvorfor degraderer me oss selv på denne måten!? Er me så usikre på eget arbeid?
Me MÅ slutte med det! Vær stolt av det du strikker og gi det bort med hevet hodet 🙂
Hvis noen skulle finne på å klage på en gave du strikker, ja så ikkje strikk til de neste
gang for da er de ikkje verdt dine arbeidstimer!

 

 

MARLOW MITTS
Bildet over
Dame Small og Medium

 

 

 

 

 

 

 

 

 Margaret D Walker

 

HEART TO HEART MITTS

 

 

 

 

 

 

 


 

 Margaret D Walker

 

SEASPRAY

 

 

 

 

 

 

 

 

 Margaret D Walker

 

DREAMY HEART MITTS

 

 

 

 

* * * *

“Plaske di Plask” Det er forkortelsen av dagens vær! DibHassan ligger i senga med mandler på størrelse med valnøtter og er ganske uta for kan du si! Han var på sykkeltur i går og det var opphold da de startet, men det regnet underveis….regntøyet lå nederst i bag`en og siden de syklet i lang rekke som han sa ville han ikkje stoppe opp for å ta det på…..de er så rare! Det ble altså da syklet nesten
4 mil + et par timer orientering i Sørmarka i plaskende regn UTEN regntøy!

Du kan si det at han var temmelig våt og steinkald da Ali måtte ned å hente han på skolen, ja han orket ikkje sykle de siste 3 km hjem fordi den ene pedalen var knekt! Det var bare å putte han inn i en varm dusj og varme opp gryta med kyllingsuppe, men halsen var allerede sin egen herre
og begynte å skape seg skikkelig…Nå tåler jo halsen hans veldig liten da, men surt er det!

Får se formen hans an i dag og hvis ikkje blir det helg i denne heimen. Leksene er allerede sent hjem på mail for i år sier han at han virkelig skal gå inn for skolen! Det er da eg tenker: “Hva gjorde han i fjor da? Og året før? Ja eg mener, han hadde jo FANTASTISKE karakterer! Nå skal han begynne å jobbe sier han hehe Han er så morsom, men målet hans er at de 4`erene han hadde skal bli 5`ere og noen av 5`erene SKAL bli 6 🙂 Jepp, det blir et spennende år 🙂

Sånn ellers hadde eg halvveis migrene i går 🙂 Dvs eg var ikkje sengeliggende hele dagen og satt som en amøbe til tider her i stolen, men det gikk veldig greit. Det kunne ha vært så meget mye verre!
Uansett skal dagen tas med ro slik det alltid er etter migrene for det er som eg føler den ligger rett under tinningene, men eg skal KOoOSE meg med det nye prosjektet og KANSKJE blir det en
tur ut i regnet for å hente hjem HelgeKosen 🙂 

Aller først skal eg ha meg en Kopp Kaffi til først!

KOS DEG OG HA EN
SKIKKELIG HERLIG HØSTDAG!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #mitts #pulsvotter #julegavetips #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #topplisten #blogglisten #toppblogg #toppblogger 

4 kommentarer
    1. Så mye fint du frister med!. Her er det julegaver i massevis.
      Håper Dib Hasan kommer seg raskt. Tror det er tiden for såre halser nå. Har selv hostet slik at magen er ødelagt og halsen virker som en har svelget ei rasp. Satser på at dette var årets sykeperiode.

    2. God bedring til Dib. Håper det går fort over.
      Fine julegavetips. Kanskje på høy tid å få noen på pinnene.

    3. En strikket gave er ALLTID nok!
      Sokker, tøfler, votter, pulsvarmere,luer, pannebånd, kluter, grytekluter….
      Har også strikket en del poser til oppbevaring av småting, disse har alltid falt i smak, og jeg har blitt kvitt litt restegarn.
      Ha en fin fin torsdag!
      Klem Laila

Siste innlegg