ARTIGE SOKKER – SVENSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Evelina Roos

 

Strømper er noen du alltid kan ha på pinnene, ja du kan jo ha egen Strømpe-Turnus 🙂
Når eg er i StrømpeModus har eg alltid et par strømper på gang ved siden av et større prosjekt,
nå begynner det der i mot å bli en stund siden og oppskriftlista på strømper som eg bare MÅ ha har blitt Uuuendelig lang! Ja eg sliter litt med den der strømpe Nr 2…Nei, faktisk så har eg IKKJE lært meg å strikke 2 på èn gang! Tro meg, eg HAR prøvd, men eg ble så frustrert av alle de OppParra nøstene som danset vilt omkring! Ja for strikker eg strømper er de sjeldent ensfarga! Jo mer fargerike og sprø
 jo bedre, favoritten er jo da selvfølge STRIPETE strømper, har blitt en del av de Kremt!

 

 

 

HYLESTAD
Bildet over
One Size

 

 

 

 

 

 

 

 

Evelina Roos

 

HAGA NYGATA

 

 

 

 

 

 

 

 

Evelina Roos

 

THE CIRCUS SOCKS

 

 

 

 

 

 

 

 

Evelina Roos

 

GOING BANANAS

 

 

 

 

 

 

 

 

Evelina Roos

Tja, du vet, i disse fårikåltider…..

 

 

FÅR ME
Gratis Oppskrift

 

 

 

 

 

* * * *

Tja, det ble en veldig koselig ettermiddag i går. Ble ikkje noe særlig lek på meg, en del folk
og ungene var opptatt på hver sin kant i stua så eg får ta det igjen en annen dag 🙂 De er jo så skjønne og Alma Sofie er jo rett og slett til å spise opp! De var begeistret for Grankvist genserene eg hadde strikket så nå håper de varmer godt gjennom hele vinteren 🙂 

 

I morgentimene nå tikket det inn bilder og det er så gøy å se!
Trym sin genser er i str 6 år med litt extra lengde og var perfekt i størrelsen….

 

…men eg må slutte å legge til 1 år på Alma Sofie sine klær! Den ble ganske stor, godt hun garantert vokser fort, men fremover kommer eg til å holde meg til riktig alder og heller kun legge
til litt på lengden 🙂 De er jo sååå skjønne! Halsen på denne genseren var visst veldig godt,
så det kan jo være noe å kopiere!

Prosjektet eg har på pinnene nå er ganske snart ferdig så eg tok like godt å printa ut ei ny oppskrift før eg la meg i går og la den i garnhylla som eg skal forsyne meg av! Kanskje det blir i dag? Tenkte eg skulle spandere en deilig Wollmeise hespe på det neste “lille” prosjektet! Ahaaa DET blir deilig 🙂

Ser virkelig ikkje ut for at eg skal komme i havn med de planlagte prosjektene før eg starter på NOK en Still Light på fredag hehe Eg utsetter virkelig de der lommene altså! For ikkje å nevne et par armer på den der “HonningKrukka” som ligger her å skriker haha Jaja ingenting har egentlig hast bortsett fra at det hadde vært deilig med den jakka nå når det begynner å bli kaldt 🙂

Uansett, eg får ikkje noe strikket når eg sitter her å diller så eg får vel bare komme meg i dusjen
og sette i gang dagen! Trooor eg prioriterer strikking og klevask i dag 🙂 *Fornuftig*
Er meldt tålig bra vær i dag så kanskje eg kan henge ut et par maskiner, Hmmm burde ha skifta på senga også så eg får få hjelp av han Ali tror eg for de skuldrene liker slettes i akkurat det!

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE HERLIG SØNDAG

Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #svenskestrikkeoppskrifter #strikkeoppskrifter #strømper #sokker #gratisstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg