DEILIG GENSER TIL SMÅ OG STORE – STRIKKEOPPSKRIFT

tincanknits

 

Se for deg en søskenflokk av den yngre sorten; DA er det koselig å strikke flere like gensere,
men gjerne da i forskjellige farger 🙂 Er også koselig når den lille har lik genser som mor og far 🙂 hehe
Mønsteret er basert på stjernen Sirius, kjent som DogStart – den klareste av dem alle 🙂

Genseren er strikket i merino og etter litt utregning av meter pr gram vil eg tro du f.eks kan bruke Merino Ex Fine eller annet garn i samme tykkelse 🙂

 

 

 

DOG STAR
Bildet over
Fra str 0/6 mnd —> XXXXL
(Fra 43 cm —> 160 cm i brystvidde)

Sirius, known as the Dog Star, appears as the brightest star in the night sky.
With sparkling dotted and diamond motifs, this is a simple but satisfying yoke sweater!
– tincanknits

 

 

* * * *

Ok, ble en ALT for tidlig fredagmorgen kan du si! Opp kl 06.30 for andre gang denne uka og sånn kan eg ikkje holde på! Blir jo helt utslitt kan du si!! Men det er like greit å få overstått det kjipe tidligst mulig og når eg likevel må møte fastende på SUS er det greit å starte tidlig. Skal ta en del prøver og eg håper det går som en drøm uten at en gjeng med “bedrevitere” skal prøve seg! EG kjenner tross alt armene og hendene mine best og hvis man smører seg med en dose tålmodighet kan dette går rimelig greit uten alt for mye styr! Opplever sjeldent å bli hørt på! Krysser fingrene!

Regner med at me henter med oss helgekosen hjem og så satser eg på at gjerne DibHassan tar bussen hjem?? Hadde vært herlig å slippe å fly ut igjen! Ja for eg må jo forberede meg!!! JuHuuuu
I dag starter jo nemligen Samstrikken av Still Light Tunic og først eg dusje, vaske håret
OG ta på meg pysj! Tror søren meg at eg skal shave leggene også, ja og litt under armene også mens eg er i gang hehe Da regner eg med at eg er klar etterpå haha
Garnet er bestemt og det ligger fint på hylla si å venter 🙂

WOoOP WOoOP!!
Da er det bare å GLEDE seg! Hvis du vil bli med må du først Joine Gruppa mi på Facebook,
det kan du gjøre
HER og så går du inn på EVENTS å melder deg på Samstrikken 🙂
Kanskje me sees der??

Nå må eg faktisk hoppe i trusa og få på meg et par sokker så er eg vel klar!

KOS DEG OG HA EN
SUPER FREDAG SÅ LENGE 🙂

Ja du må bare bli med på SUS om du vil!
Blir nok en Snap eller 2 sikker! (vibbedille) *ler*

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #Knit #pattern #strikkeoppskrift #dogstar #tincanknit #samstrikk #stilllighttunic #fridayjoy #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #toppblogg #toppblogger #topplisten

1 kommentar
    1. Lykke til med samstrikken! Det dukker kanskje opp nokre bilder sånn dann og vann? Eg står over denne gangen også, men det er alltids gøy å sjå på slike samstrikker og kor forskjellig og flott et mønster kan bli av ulike strikkarar.

Siste innlegg