KNALL KJOLE TIL VINTEREN! -NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Maja Karlsson

 

ÅÅåå her sitter eg vettu og skal legge opp til NOK en Still Light Tunic og så dukker denne herligheten opp! Bare sånn liksom! Dette vil da over hodet INGEN ende ta! Ahaaa det er så mange flotte kjoler
og tunika som er supre til nettopp høsten og vinteren eg blir jo helt svett! Det mest anvennelige plagget eg vet om 🙂 Denne er jo noe for dere som ikkje liker å strikke Top/Down,
ja for her begynner du nede og strikker deg oppover 🙂

 

 

 

Maja Karlsson

 

Oppskriften befinner seg i en fin strikkebok sammen med mye annet flott. Du kan enten kjøpe den svenske utgave av boka, eller den norske. Begge deler har de hos Adlibris.
Den NORSK kjøper du
HER, og den SVENSKE kjøper du HER!


 

KAJSA
Bildene over

 


* * * *

Nå har eg omsider fått satt meg ned! Har vært på beina siden halv 7 i dag og er helt skutt, men nå er eg nydusjet, rent hår og ren pysj. Ali har laget middagen og skal skifte på senga senere + eg har shaina stua! Vasket litt + tatt gulvet. Kjøpte en oransje blomst til bordet i dag og har pyntet med nye lys så nå kom høsten litt inn 🙂 Herlig! dagen og helga skal NYTES!

Etter litt diskusjoner fikk eg også tatt blodprøver. Siste eg tok på sykhuset (På Anestesi Avd) fikk eg beskjed om å formidle beskjeden om hvilken åre som skulle brukes og at de MÅTTE bruke Lysblå Butterfly nål, da ville de mest sannsynlig klare det på første stikk.

Vel, det er greit at de som sitter på Lab`en er flinke, MEN, de kjenner ikkje mine armer! I nesten en time før eg gikk inn hadde eg sittet med varmeputer på høyre hånd hvor den GODE åra er! Men likevel ville denne dama ABSOLUTT ta i armene, ja for de var unødvendige å varme opp….Etter 16 år med sykdom og MASSE prøver og mating i årene er mine årer ødelagte og sprekker, så nei, det er ikkje det samme med mine armer. Hun ble temmelig snurt og eg kunne føle av bevegelsene hennes da hun måtte hente en Lysblå Butterfly at hun var irritert! Eg sa; “Prøv den åra eg peker på og hvis det ikkje går skal du få både armer og ben”! Blodet strømmet da hun stakk i “min” åre! HAHA
Ganske lurt å høre på pasienten selv ser du 🙂

Men nå skal eg bare svelge litt middag og så blir det strikkings!

KOS DEG OG HA EN
MAGISK FREDAG!

Go`klem fra ei HelgeKlar Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #strikkebok #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Er det ikke typisk?!?
      De på laboratoriet på sykehuset vil ofte ikke høre pasientens erfaringer.
      I går ante jeg ikke hvilke prøver jeg skulle ta, så sørga for varme armer.
      Var innmari glad for det, for hu som stakk mente den tykkeste nåla var den beste?!?
      Jaggu godt det ikke er vinter.

Siste innlegg