VINTERENS HOTTESTE “PUSE”GENSERE – NORSK STRIKKEDESIGN

Tina Hauglund

I dag skjedde det noe som fikk meg til å dra frem et par av Turnus-Kistene mine inne på “Nødvendelig Rommet”! Eg bare MÅTTE hente frem denne supermyke herligheten som eg startet på i mai fjor!
På tide å gjøre NOE med saken eller?? Ja i allefall om eg skal følge Trenden hva angår strikkeplagg
i år!! Det er Tina Hauglund som har designet denne nydelige KOoOSE Genseren som eg strikker
i garnet Air og eg kjøpte den tvert da eg ramlet over den i fjor! Oppskriften er selvfølgelig på norsk 🙂

 

 

SOFIES MAMMA
Bildet over
Str XS-XL

 

 

 

 

 

 

 

 

Anett Opheim

Det som fikk meg til å hente frem “Sofies Mamma” var et innslag i God Morgen Norge hehe
Eg satt å hørte på Radio`en eg, Tv var ikkje på en gang, men eg begynte å lure på HVA som skjedde da den ene mailen etter den andre tikket inn og ALLE hadde samme spørsmål:

“Kan du hjelpe meg med oppskriften til den genseren som de viser i GMN?”

Eg visst jo ikkje hvilken genser det gjaldt så eg var fint nødt til å sette på Tv og se reprisen av morgensendingen hehe Joda, eg dro da kjensel på genseren av flere grunner, ja den har jo poppet opp på diverse blogger etter hvert, men til en prislapp på 4.199,- kr er det absolutt IKKJE noe for meg +
at eg SJELDENT kjøper strikkeplagg, NOP, de strikke eg selv 🙂

Derfor ble eg EXTRA begeistret når eg etter hvert våknet og fikk med meg at det er Anett Opheim som har designet en superflott Look A Like gensern! Helt GENIALT! Eg har sett den på noen bilder på FB også, men eg har en tendens til å styre unna plagg på sååå tykke pinner, men nå har eg tatt den
i nøyere ettersyn hos designeren selv og den ER jo virkelig lekker og GØY at det er ei fra
Distriktet (på en måte) som står for den! 

 

Så derfor, Alle dere som sendte meg mail i dag: Her har du linker til BEGGE genserene som er designet av Anett Opheim og den over her strikkes i Air og den under her kan også strikkes i Air,
men du har og en mulighet med Brushed Alpaca Silk. deilige kvaliteter da 🙂


 

KRISTIANES BØLGEGENSER
Str S og M/L

 

 

 

 

 

 

 

 

Anett Opheim
 

KRISTIANES FINGENSER
Str S/M og M/L

 

 

 

 

* * * *

Så ja, her sitter eg da! Har droppet både Anker`s Dress og Still Light i dag til fordel for Sofies Mamma, den strikkes på pinne 6 og er ok overkommelig, men kanskje eg også bør ofre meg å strikke en Bølgegenser på pinne 8 og 9!?!?! Kanskje eg burde tatt en tur til Gjesdal Butikken hvor de selger lassevis med bla Air garn!?? Ja det skal være POSEsalg neste uke!?!?! 300 kr pr pose og det er ganske mye man kan trykke ned i skal eg si deg! hehe

Som du gjerne har skjønt er eg litt på travelt her for eg bare MÅÅÅ få ferdig denne genseren min NÅ! Holder på med vrangborden på bolen og eg SKAL starte på en arm i dag og det bør gå kjipp kjapp å få den ferdig for nå om dager er det supert vær for en skikkelig KOoOSE Genser!
Er du ikkje enig eller??

KOS DEG OG HA EN
SKIKKELIG HERLIG STORMDAG!

Go`klem fra ei Vibbedille på “Puse”Kjøret 🙂

#knit #strikk #pattern #norskstrikkeoppskrift #norskstrikkedesign #gannigenser #kristianesbølgegenser #kristianefingenser #anettopheim #kosegenser #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Eg har kjøpt begge de Anett Opheim mønstrene + mønster til Rubygenser og Lavendel genser. De e bare så fine, og så herligt å strikka på tjukke pinner 😍
      Her blir det mange strikka julegaver 🎄🎁🎁🎁🎁🎁🎄
      Garn har eg og kjøpt, men eg tenke meg te Gjestal Garn for å kjøpe mer 😉
      Men så e eg og bitt av Still Light basillen, og e nå på 17 økningen itte forhøyning. Herlige fargeskift, og litt sånn at eg må bare strikka te neste farge å se kossen det blir 😉
      Herlig strikkevær forresten *blåsbortdagen* 🍃🍂🍁
      Go’klem te deg frå meg ❤

Siste innlegg