DIPDYE VINTER TILBEHØR – NORSK STRIKKE DESIGN

Design av Helle Slente


Dette kan jo bli en skikkelig flott og lekker Julegave!? Et par deilige votter og en hals som er strikket
i dobbelt DSA Mini Sterk på tjukke pinner! Da går det også fort + det brukes en artig effekt som gjør det hele til en herlig lek med farger- Ja du kan jo tilføre de fargene du ønsker! Du rekker fint å strikke opp til flere sett før kirkeklokkene kimer og det er dags for å springe rundt Juletreet 🙂 

 

 

 

FARGEDYPP VOTTER
Bildet over
Str Voksen

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Helle Slette

 

 

FARGEDYPP HALS
Str Voksen/Ungdom

 

 

 

 

 

* * * *

Sitter her og er ganske så gira på mitt eget strikketøy for eg ble ferdig med bolen på Sofies Mamma
i går kwell og den ble helt SUVEREN! Fikk også den første armen på pinnen, meeen eg måtte gi opp å strikke for eg så ikkje forskjell på limefargen og det grå i kwellslyse hehe Ja eg ble ganske så frustrert! Måtte t.o.m printe ut diagrammet for å se om det hjalp når eg markerte, meeen alt fløt sammen!
Derfor må eg bare kaste meg rundt å få ting gjort slik at eg kan strikke denne armen 🙂 

 

Siden genseren strikkes på pinne 6 går det jo temmelig fort så eg HÅPER eg holder motivasjonen opp for eg har virkelig lyst å bruke genseren! Som i NÅ! Lurte også på å strikke en hals i det Limegrønne garnet! (PT3) tror det kunne blitt ganske stilig! Ja, bare en helt fullstendig enkel en 🙂
 


Tok meg et litt dykk i oppskriftene og fant faktisk denne fra Sandnes Garn som kan passe
helt perfekt til mitt formål og min genser:

 

Sandnes Garn

Oppskriften er både Gratis, Norsk og SUPER ENKEL! Du laster den ned HER!
Siden den strikkes med 2 tråder (en av hver kvalitet) på pinne 8 vil eg tro eg bare kan kjøre på med enkelt tråd i PT3 🙂 Satser på det 🙂 Hvis ikkje kan eg bare legge til en tråd tynn alpakka i samme farge!
Da har eg jo et antrekk klart til vinteren! JuHuuuu Her gjelder det å stå på gitt!

 


Eg satte på en maskin med sengetøy i går og SELVFØLGELIG så glemte eg den ut derfor ligger det fortsatt i maskinen…..bare til å surre den en gang til da….Jaja egentlig fint lite ellers å gjøre her
i heimen, ja hvis eg bare galant ser bort fra alle klærene MINE som ligger på badet! hehe
Ja eg ER umulig på det området, så kanskje eg bare samler det sammen til 2 maskiner så har eg alt rent til helga?? Ja for neste uke er det jo Høstferie og DA vil eg ikkje vaske klær hehe
Da skal det strikkes 🙂 SEFF!

Har du planer for Høstferien? Ja, du, forresten? Hva syns DU om Høstferien??
Eg mener, det var jo NETTOPP slutt på sommerferien! Det føles i allefall sånn! Det er jo mangen år siden Høstferien startet og da var det jo etter som eg har skjønt fordi mange bodde på gårder og det trengtes hjelp fra ungene til å høste potetene! Det var i allefall det de gjorde her på Jæren. Potetferie het det da! Det som hadde vært ENDA herligere enn en Høstferie var et par EXTRA dager i starten
og slutten på Juleferien! Ahaaa tenkt det du, 5 EXTRA dager med JuleKOoOS!
Ja gi meg DET heller 🙂

Anyway, det er på tide å få seg en dusj, litt deo og på med komfortable koseklær og bare gi seg i kast med pinnene og lage litt ny kaffi, satser på at dagen blir fin fin 🙂
Været forsetter i samme duren som de siste dagene så det er absolutt et perfekt StrikkeKOSE-Vær 🙂

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE HERLIG DAG!

Go`klem fra ei Vibbedille på Høy Gir! 🙂 

#strikk #knit #strikking #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #helleslente #gratisstrikkeoppskrift #sandnesgarn #votter #hals #dipdye #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg