SPENNENDE RAGLAN – LEKRE STRIKKEOPPSKRIFTER

Mercedes Tarasovich

 

Som eg har fortalt ganske mange ganger fryder eg meg over spennende raglanfelling/økinger
og grabber til meg når noen dukker opp 🙂 En felling eller øking trenger nemligen ikkje være BARE det, men du kan pakke den inn i en ganske så fin innpakking, ja som disse 2 eg fant her 🙂 

Denne øverste er felling, altså strikkes genseren fra bunnen og opp, men den nederste er øking fordi den strikkes Top/Down 🙂 Ingen skjult hemmelighet at eg foretrekker øking og Top/Down. Vet ikkje helt HVA det er, men når eg strikke nedene fra så stemmer liksom ikkje stykket fra ermdeling til halsen –
har en tendens til å bli for stor. Top/Down er derfor tingen for meg, DA passer alt alltid:)

Jammen godt man kan strikke begge veier for da finnes det noe for alle. En oppskrift hvor du starter nede kan oftes veldig fint bare snus og strikkes Top/Down 🙂 Eg har som du gjerne vet gjort det med Wiola Koften og det gikk strålende 🙂

Begge disse havnet fluksens rett inn i FavorittLista og den nederste frister ganske BRA altså!
Noe av det kjekke er jo at begge disse designene har stor spennvidde hva gjelder størrelse så det er bare å Znappe til seg. Plutselig en dag melder behovet seg 🙂

 

 

 

Mercedes Tarasovich

 

 

ZADIE
Bildene over
Opp til 150 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

Natasja Hornby

 

Denne syns eg var KNALLTØFF!

 

EVO HERS
Bildet over
Opp til 142 cm rundt brystet

 

 

 

 

* * * *

I dag er lørdagen ekstra deilig fordi det er Høstferie og me har ennå ikkje helt kommet i gang 🙂
Hadde jo forespeilt meg ei uke med MASSE sol og flott høstvær, meeeen Yr sin langtidvarsel skuffer skikkelig og det er meldt REGN & KULING fra mandag t.o.m fredag+TEMMELIG lave morgentemperaturer…..tro om frosten kommer krypende….? ALLEREDE!?? Brrrrr
Du kan si det føltes ut som om det var frost i dag!! Ali luftet på kjøkkenet i går, glemte å lukke vinduet og eg lot terrassedøra stå opp for å slippe maset til Milo i morgentimene= STEINKALDT!!
Dermed fikk eg innviet morgenkåpesesongen i dag 🙂

Bortsett fra en lite tur ut i dag sammen med Ali skal eg ikkje gjøre en dritt! Føler kroppen er banket opp så eg satser heller på å få gang på arm nr 2 i dag!! Nå er ståa sånn at eg har FRYKTELIG dårlig samvittigher for den nye Still Light`en som ligger her…..ja eg ser de andre i Samstrikken er kommet ganske langt, men så er det litt godt å få ferdig den der Sofies Mamma også…DILEMMA!
Venter også på garnet til TrudiluttJakka!! Skal si de nøstene tok tid!?!?! Hmmm Ikkje for det, eg har jo mer enn nok og aktiviseres med, men det hadde vært greit å få gang på Julegaven 🙂

Hvordan har din dag startet da? Ser det ut for at det vil bli en BRA dag for deg?
Eg ER en virkelig evig optimist og satser på at alt stiger ut over dagen 🙂 
Hvis du er litt betutta, ja så kan du jo lese DETTE INNLEGGET før du starter med din dag 🙂

 

 

KOS DEG OG HA DIN
BESTE LØRDAG!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #raglanøking #raglanfelling #strikkedesign #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg