SADDLE SHOULDER? -ENKLE OG SPENNENDE STRIKKEOPPSKRIFTER

Dieuwke Schack-Mulligen


På lik linje som det finnes mange forskjellige raglan felling og økinger finnes det OGSÅ mange flotte
og spennende skuldre! Skulderen som er brukt på disse designene er “Saddle Shoulder” og eg kan ikkje huske at eg har prøvd det? Men eg lærte, egentlig uten å vite det, en NY og knallherlig skulder når eg strikket
DENNE GENSEREN! Passet glimrende og ble virkelig pen! Husker eg ble skikkelig overrasket da det gikk opp for meg at skulderen bare på magisk vis ble til etter hver som eg gjorde som det sto i oppskriften uten at eg egentlig skjønte hva eg drev med, derfor måtte eg strikke en genser
nr 2!! Dette er definitiv de 2 genserene som har de fineste skuldrene i min garderobe, derfor ble eg litt nysgjerrig på denne “Saddle Shoulder” så den må nok prøves før eller siden! Stadig noe nytt å lære
og eg betviler sterkt at me noen sinne blir utlært! Det er jo så gøy!

 

 

ACHOO
Bildet over
Opp til 126 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

Dieuwke Schack-Mulligen

 

DREAMING OF WALES
Opp til 130 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

Dieuwke Schack-Mulligen

 

STARBUCK
Opp til 101 cm rundt brystet

 

 

 

 

* * * *

I dag har virkelig husmorgenet Kicket inn + eg for en gang skyld tok en sjefavgjørelse hva angår middag! Eg tok ut 2 kg lammekjøtt fra fryseren og svippet ned på butikken etter masse kål 🙂
Nå er det bare opp til Ali å få det på kok! Ja for eg, eg har virkelig stått på; Vasket hele stua inkl gulvet, vasket 3 maskiner med masse klær, hengt opp, bretta og fått på plass! NÅ skal eg bare sitte å sippe kaffi og strikke mens eg strikker og venter på deilig middag! DET er vel fortjent!??


KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE ETTERMIDDAG!

Go`klem fra ei litt Gira Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #saddleshoulder #strikketeknikk #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg
#norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. Interessant teknikk – dette har eg sett mange ganger, men aldri sett oppskrift på. Dette skal lagrast og prøvast ein dag! Tusen takk for godt tips.

Siste innlegg