7 AV MINE GAMLE FAVORITTER – GRATIS STRIKKEOPPSKRIFTER

Foto: Vibbedille

 

Me har alle våre favoritt design som me kan strikke om igjen og om igjen, ja me blir liksom aldri lei
og det er akkurat like gøy hver eneste gang! Eg har ganske mange slike design og flere av dem sloss om å være øverst på listen, ei liste som forøvrig er kjempelang! Hvis eg f.eks skal strikke en
overraskelse gave, ja så er disse eg legger ut her noen eg tar i betraktning og hver eneste en av disse har eg strikket MANGE av! Alle sammen er skikkelig deilige oppskrifter! Noen er Gratis andre er på norsk, men det er også noen engelske 🙂 Men som eg har sagt en trillion ganger nå så er det på tide at du bumper over bøygen hva gjelder engelske oppskrifter!

Håper du finner noe som du f.eks kan bruke som en Julegave, ja alle disse er egnet for det så absolutt! Det viktigste er uansett å KOoOSE seg og det er eg skikkelig overbevist om at du kommer til å gjøre 🙂

(Noen av bildene er tatt for ca 10 år siden så du får unnskylde bildekvaliteten hehe)

 

GREAT WEEKEND MITTS
Designet av Thea Eschliman
Gratis Oppskrift

Disse har eg virkelig strikket mangen av!
Eg brukte blant annet Østlandgarn, Safir og Viking Sport
+ eg koste meg med masse herlige knapper

 

 

 

 

 

Foto: Vibbedille

Dette SjalSkjerfet har eg beholdt selv, men har strikket et par i gave også! Ikkje bare er det skikkelig herlig å strikke, men fy så lekkert det blir 🙂 Alle mine er strikket i Nepal på pinne nummer 5

WINTER BERRIES
Designet av Marjorie Dussaud
Str 65″ X 14″


 

 

 

 

 

Michelle Johnston

Mitt eget bildet av denne halsen var skikkelig dårlig så her bruker eg orginalbildet. Eg strikka mine halser i 1 tråd Fabel og 1 tråd KidSilk Haze, unødvendig å si at de ble magisk myke og herlige!

TWISTED RIB NECKWARMER
Gratis Oppskrift

 

 

 

 

 

 

 

Foto: Vibbedille

Husker eg følte meg skikkelig “orginal” når eg strikket disse hehe Joa, eg fulgte oppskriften, men da de var ferdige syns eg de var mye finere på vrangen så eg vrengte de og stæsjet de opp med
knapper og hekla kant 🙂 Elsker disse!

Orginalt strikkes de i Cascade, men eg strikket de i 1 tråd Babyull og 1 tråd Opal


 

220 FINGERLESS MITT`s
Designet av Jessica Jensen
Gratis Oppskrift

 

 

 

 

 

 

 


Foto: Vibbedille

HVEM husket vel ikkje Bella Mitts fra “Twilight”?? Ååååå om ikkje hele, men i allefall HALVE Norge strikket de og fantaserte om Edward! haha Eg har ikkje tall på  hvor mangen eg strikket, men det året ble det mange slike under Juletreet 🙂 Eg strikket alle mine i Viking sitt Eco Alpakka, WOW for et garn! Strikket på pinne 5

 

 

BELLA MITTENS
Designet av Marielle Henault
Gratis Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 


 


Foto: Vibbedille

Disse har eg i grunnen kommet ut av tellinga på, men en periode var eg skikkelig forelsket!
Eg strikket de på pinne 3 i Viking Sportsragg

NALU MITTS
Designet av Leila Raabe
Gratis Oppskrift

 

 

 

 

 

 

 

Foto: Vibbedille

Dette er definitivt den BESTE halsen eg noen sinne har strikket! Den passe og ligger fint på alle! Absolutt en av de tingene som DibHassan formelig slet ut! Strikket i “7Brødre” på pinne 3,5 
 

 

AMBITUS NECKWARMER
Designet av Lankakomero
Gratis Strikkeoppskrift


GOOSEBERRY HAT

Designet av Suvi Simola
Gratis Strikkeoppskrift

Lua hører ikkje til, men eg leita etter ei lua som kunne matche halsen og valget ble denne

 

 

 

 

 

 

 

 


Foto: Vibbedille

Dette er definitiv noen av det morsomste eg har strikket! Skikkelig gøy å strikket +
den er så kul å se i bruk! Ei skikkelig DIGG bleiebukse med super pass form!
Eg strikket den i Peruvian Hoghland Wool  på pinne 3 og 4

 

 

TURTLE BUTT
Designet av Melanie Hoffmann
Str nyfødt til 12 mnd

 

 

 

 

 

 

 


Foto: Vibbedille

Disse sidestilles nesten med Selbuvotter, bare disse er hakket (mye) mer stilig! De tok tid å strikke, men fy søren de elsket eg…..likevel så solgte eg de med en gang de kom av pinnene…..Jaja, har alltid sagt at eg skal strikket et par til, men enn så lenge har ikkje det blitt! Strikket i Finull på pinne 2,5

 

 

PARADOXICAL MITTENS
Designet av Lucy Neatby

 

 

 

* * * *

Det er temmelig mange år siden eg har spist frokost, mat byr meg litt i mot når eg står opp.
Men hekkan, kom igjen hvis eg sover en time eller 2 på ettermiddagen! Da har eg (sikkert) så lavt blodsukker når eg våkner at eg kunne slukt en kalv eller 2!! I går sovnet eg klask rett ut på sofaen
i 18 tiden og våknet litt over 7, eg var så sulten og småsvimmel og visste at NOE måtte eg putte
i munnen! Viser bare at egentlig er eg dum som som ei ku da eg kom til meg selv halvveis ned
i Fårikålgryta!! Der sto eg med den oppblåste og ganske smertefulle magen og bare stappa ned på med det som i utgangspunktet var problemet! Ja det ble eg artig kwell kan du si…

Ennå er eg skikkelig oppblåst og eg får liksom ikkje gang! Eg trasker rundt i leiligheten og trommer på magen i HÅPE om at det skal sirkulere, men enn så lenge ser det dårlig ut!
Hmmm Blir så vanvittig sløv også når magen er sånn! Sa du gravid i 6 mnd!??

Uansett tilstand så fikk eg da startet på EmblaLuen og den var herlig å strikke! Eg elsker luer hvor man starter med ganske få masker i toppen og bare øker seg utover! De sitter så godt på hodet!

Siden det skikkelige triste og gråe været fortsetter skal eg gjøre noe herlig etterpå! I går vasket eg favorittpysjen min og den er nå tørr, men i dag skal eg stryke den med litt Stiff!! Da lukter den ikkje bare deilig, men kvaliteten blir så herlig mot huden!! Når det er gjort skal eg ta meg en lang og herlig dusj så håper eg det hjelper litt på magen også 🙂 Det verste er i grunnen å bare legge seg ned!

Ååå det hørtes deilig ut med en god dusj, så eg får få gang på legemet 🙂

KOS DEG MASSE OG HA
EN FLOTT ONSDAG

Go`klem fra ei skikkelig Oppblåst Vibbedille 🙂

#strikk #knit #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #gratisoppskrift #freepattern #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg

7 kommentarer
    1. Det verste er vel hvor flinke vi er til å ignorere den lærdommen. Vi vet absolutt hvordan det blir, men det er jo så innmari godt….
      Tror uansett jeg skal snappe med meg noen av oppskriftene. Du har definitivt dårlig innflytelse på meg, fant noen fine babybooties.
      Det gjør da ingen verdens ting at Oppskrifta er på italiensk?!? (og nei, kan ikke et eneste ord)

    2. Hei, ref forrige melding. Jeg fant ut at tbl betyr through back loop så nå er jeg i gang.

    3. Trykker på linken der det står Bella Mittens, men det er helt noe annet som kommer opp

    4. Hei. Elsker der sjalet. Men er det jeg som er blind eller er der ikke noe link til det? Mange gode tips her 😁

Siste innlegg