RUNDFELLING ER OG BLIR LEKKERT – STORE STØRRELSER

 Jennifer Steingass


Min absolutte favoritt, når det kommer til måter å strikke en genser på, er jo Raglan Top/Down, men eg liker også veldig godt rundfelling! Eg syns det er skikkelig fint, men som nevnt så får eg det ikkje til på meg selv! Det blir ikkje like fint som raglan og eg ser 5 ganger større ut i rundfelling….MEN, eg har absolutt ikkje gitt opp for eg skal, en dag, få det til å funke! Vær du sikker, og da kunne eg godt tenkt meg en av disse! Nr 1 og Nr 4 her strikkes Top/Down, men det er egentlig Nr 3 eg like best, mulig det er fargene som fikk meg til å falle, men poenget er at eg har IKKJE gitt opp! Har lurt litt på å strikke en rundfelling enten i Wollmeise, fordi det er litt tungt og får en genser til å henge fint – Kanskje den da ikkje blir så “pomsete” over Dolly`ene?? Eller så kunne eg tenkte meg en i Holst Supersoft for det er så tynt og lett 🙂 Har mer enn nok av begge garntypene i hylle så egentlig er det bare å prøve seg 🙂

 

Siden SinnaSauen min ble for stor kunne eg godt tenkte meg en til av den! Halle min altså, når vil behovet for strikkeplagg avta!?? Eller vil det noen gang det!?? Nå når det begynner å bli kaldt bruker eg ull hele tiden! Tidligere i dag svinset eg rundt i Hverdags Jakka mi, men nå på kwellen når eg tok på pysjbuksa var det Skappel Genseren som kom frem for å kose 🙂 ELSKER det!

 

 

 

ARBOREAL
Bildet over
Opp til 142 cm rundt brystet
Strikkes Top/Down

 

 

 

 

 

 

 

 

Jennifer Steingass

 

 

WHINFELL SWEATER
Opp til 140 cm rundt brystet
Strikkes Bottom-Up

 

 

 

 

 

 

 

 

Jennifer Steingass

 

SEACHANGE
Opp til 153 cm rundt brystet
Strikkes Bottom-Up

 

 

 

 

 

 

 

Jennifer Steingass

 

ENGI
Opp til 148 cm rundt brystet
Strikke Top/Down

 

 

 

 

 

* * * *

Mandag igjen gitt og i dag er det KUN 62 dager igjen til Julaften! Hekkan, det er jo nesten så eg vurderer å sette kakemanndeigen jo! Ja og Julebrusen har allerede vært i hus hele 2 uker! Nå fyker dagene altså og planen eg hadde om å kjøpe kalendergaver på ebay går snart i vasken! Ja du vet det er ikkje de kjappeste pakkene til å havne i postkassa, men eg burde muligens prøvd litt!!
Eg tenker hele tiden at, tja, eg kan gjøre det i helga eller til uka, men nå er eg virkelig veldig sent ute!

Egentlig så får eg alltid et lite snev av panikk akkurat på denne tiden, samtidig som tanken om at alt går bra til slutt prøver å presse seg frem. Det har ennå aldri skjedd at eg ikkje har blitt ferdig i tide så egentlig skjønner eg ikkje hvorfor eg kjenner på panikken? Men regner med at dette er likt over hele linja, men eg må si eg fikk HAGESLIPP i går, ja for DA så eg nemlig ei som allerede hadde hele 3 kakesorter i Kakeboksene sine!??? DET er vel drøyt tidlig vel?? Min første tanke var jo at de blir jo GAMLE før de egentlig skal spises?? Det eneste eg spiser av Julekaker FØR 1.desember er Pepperkaker med Blåmuggost, men det er ikkje akkurat Jul liksom, men mer HøstKos 🙂
Farlig godt og meget vanedannende…..boksen blir tom på en kwell! Eg lover!

Men ok, la oss glemme Julestria i allefall denne uke! I dag skal Ali og eg ut en tur, ja me må ut
å shoppe litt mikkmakk til bilen 🙂 Litt smådingser som skal skiftes, det går så greit sa han Ali og etterpå er det bare å få GODKJENT stempelet på EU-Kontrollen 🙂 Order seg til slutt vettu 🙂

Mens eg nå har sitter her i morgentimene og holdt varmen i den myke Skappelen genseren har tanken rundt en ny en begynt å spinne rundt i topplokket!! Tanken går til den herlige Kiloen eg har med deilig GRØNN alpakka….sukk….må bare finne et garn i hylla som den kan parres med….*Fortvilet*
Ja eg ble så fristet at eg faktisk måtte bla frem oppskrifta igjen og nå etterpå går det nok strake veien inn på “Nødvendelig Rommet” for å sjekke forholdene! OMG! Det vil på ingen måte noen ende ta jo!?
Ali blir nok å måtte vente på meg ja før me hopper i bilen hehe

Men du? Eg håper du har en fin mandag morgen og en flott ukestart for nå skal me virkelig….

KOSE OSS!

Go`klem fra ei Oppglødd Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #rundfelling #topdown #bottomup #jennifersteingass #høsten2017 #sinnasauen #hverdagsjakka #skappelgenseren #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg