MANDAGS KOS TIL 50 KR OG NYTT STRIKKEPROSJEKT!


På turen ut i dag fikk eg virkelig tid til å tenke på en evn ny Skappel Genser! Over 1 time på Biltema!!! Det er liksom grenser for hvor mye det er å se på for meg kan du si så til slutt så hang eg meg formelig over en palle og bare hang der….tenkte….og ventet….Da eg kom hjem slapp eg posene eg bar rett på kjøkkengulvet, stabbet ut av skoene på vei inn til garnet, lukket døra og pustet ut! hehe Ja eg var formelig utmattet! Swopp-Swopp så hadde eg funnet garnet eg hadde i hodet 🙂
De 2 nederste nøstene ser beige ut, men de er i grønntoner 🙂

 

 

Eg fant 2 nøster Alize (Nytt for meg og har aldri prøvd), Tynn Alpakka og Baby Silk,
men SPØRSMÅLET er;

1. Skal eg nå evn strikke i Tynn Alpakka og Baby Silk?
2. Alize og Tynn Alpakka?
3. Alize og Baby Silk?

Den forrige Skappel Genseren strikket eg i Tynn Alpakka og Iris Alpakka

Eneste problemet er at eg trenger ca 900 m garn av hver kvalitet, av Alize trenger eg da 1 nøste til av….Men hvordan er det garnet egentlig? Godt å strikke med? Holder det seg fint? Kunne tenkte meg det spillet i fargene ser du, men har ikkje peiling på HVOR eg skal finne et slikt nøste til??
Var ikkje så tilfreds med de nettsidene eg fant på garnet, litt skeptisk liksom. 

 

Anyway, oppskriften på den aller første Skappel Genseren finner du HER!
Norsk og Gratis Of Course 🙂 

 

 


Se det ja! Ble søren ikkje verst dette vel?? 2 ganger på 40 gr og Vips så ble det ganske så bra!
Eneste som er, er at lua ble bittelitt stram akkurat i mønsterborden! Har dradd og dradd, men får liksom ikkje dradd den heeelt ut! Er det mulig å klippe av noen av mønstertrådene på vrangsiden uten
at det rekkes opp? Noen som har prøvd det??

 

 


SALLAN altså! Tror denne mandagen kan bli ganske så bra eg!?!? Mmmm Pepperkake med
Blå Castello er utroligt og  farlig godt! Dette er liksom forsmaken på Jula og absolutt noen som KUN funker om høsten! Er du fortsatt uvitende om denne kombinasjonen bør du få det på handleliste med èn gang! 50 kr for litt nytelse og luksus på en helt vanlig og sliten mandag, det kan mangen ganger gjøre underverker når man trenger litt smakfull kos 🙂

Før eg gir meg i kast med noe som helst skal eg først bare skli litt tilbake med stolryggen, lukke øynene og bare døse av en times tid tenker eg! Eg må ikkje helt sove sove for eg skal kjøre DibHassan på trening i 7 tiden og Ali henter kl 21. Tro når Kolumbus skjønner at de må legge på med en absolutt nødvendig rute?? Galskap å ta bussen til trening når det tar min. 1,5 t!!!

Men du?

KOS DEG OG HA EN
SKJØNN KWELL

Go`klem fra ei Søvig Vibbedille 🙂

#strikk #garn #knit #yarn #pattern #strikkeoppskrift #norskoggratisstrikkeoppskrift #skappelgenser #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

9 kommentarer
    1. Jeg synes skappelgenseren er stygg…., men det grønne garnet der i alpaca og baby silk var nydelig farge på og kjente jeg fikk lyst å strikke noe i den fargen og garnet.

    2. Nesten dåååååååna når jeg så de grønnfargene du har plukket ut,helt i min smak.
      Den dagen jeg finner oppskrift på heklet Skappelgenser skal jeg hekle en.
      Takk for mange fine innlegg og gaveideer.
      En fin kveld til deg og dine.🙄

    3. Så kul lua ble, 🙂 – kjempeflott. Ja vottene også, jeg var litt spent her på hvordan det ville gå siden du ikke har tovet så mye før.. Jeg vil anbefale å ikke klippe av noen tråder, men det bestemmer du selv. Greier du få festet de på noen måter så kan du vel det. Ja den lua må man strikke ganske løst på mønsterborden. Kjankje det hadde vært en ide til neste gang å bruke større pinner der… Elsker de fargene du har valgt. 🙂

    4. Bea: Det eg skulle ha gjort var å IKKJE tovet luet for 2.gang, men men. Den passer,men eg kjenner borden litt over ørene liksom. Men eg er ikkje skremt så eg kommer nok til å tove igjen 🙂

    5. Lisbeth S: Eg har sittet å bladd i Skappelboka i kwell og klarer ikkje helt å bestemme meg for hvilken eg vil ha! det er ganske mangen fine 🙂

      Du trenger ikkje oppskrift på en heklevariant 🙂 Det er nesten bare å hekle 2 store rektangler, det ene litt lengre enn det andre, 2 armer, frem og tilbake som skrår ut i hver side, sy sammen, shipp shipp VOLÀ ferdig 🙂 hehe

    6. maiken: Ja den første hun strikker er jo ikkje noe lekker, men akk så herlig 🙂 Nå har eg heldigvis SkappelBoka og der er det mange lekre 🙂 Klarer ikkje helt å bestemme meg da 🙂

    7. Mener å ha hørt at en kan bruke balsam på hardt tova strikk, men har ikke prøvd selv. Lua og vottene er nydelige. Sølvi B

    8. Eg hadde vore skeptisk til å klippe av trådene. Prøv heller et bad med balsam i vannet og dra den i fasong mens den er i vannet.
      Det blir spennende å se genseren din, fine farger!

Siste innlegg