KJAPP, ENKEL OG HERLIG VOTTEOPPSKRIFT – NORSK STRIKKEDESIGN

MaBe

 

Deilige votter som strikkes i Vamsegarn eller Fritidsgarn. Eg har strikket tilsvarende votter og det går fint også med dobbelt Finull for ikkje å snakke om dobbelt Østlandsgarn, det er bare å prøve seg frem med det garnet du måtte ha 🙂  Du får alle 3 variantene i èn oppskrift så her får du mye for en billig penger, kanskje du har din egen idè for et mønster? Hvorfor ikkje, bruk de kreative hjernecellene
og prøv deg frem- Det er GØY! 🙂 Tjukke pinner og tjukt garn går fort så på 1-2-3
kan du ha 3 herlige Julegaver 🙂

 

 

3 NØTTER TIL ASKEPOTT
Bildet over
Str store Barn, Dame(S,M,L) Herre(S,M,L)

 

 

 

 


MaBe

Disse vottene er også skikkelig herlige! Bruk de samme garnalternativene som over 🙂

TOVA UGLEVOTTER
Str Barn 5/9 år-10/13 år og Dame

 

 

* * * *

Nå har eg alene fått i hus HelgeKosen siden Ali sto i brøddeigen og har laget masse Nan Brød 🙂 Gikk jo fint det så nå sitter eg litt som et slips her i Go`stole og har bare èn ting eg skal gjøre:
Nemligen rydde BORT de 2 kurvene med strikketøy her i stua! Det er nemligen på tide å KUN fokusere på Julegavene eg skal strikke og da må eg rydde litt! Blir litt utrivelig om det blir for mye rot i kurvene mine så eg skal lage til en Julekurv med det eg trenger for helga 🙂 

Du kan jo bli med meg litt på Snapchat om du vil? (vibbedille) Etter på skal eg i grunnen KUN sitte på ræva og nyte en god kopp kaffi og strikke 🙂 Må ta å skrive en Gaveliste også, ja for eg har ikkje HELT oversikt over hvem som skal få hva! Kanskje det dukker opp litt tips underveis 🙂

Ellers må eg jo bare si at mailen min går litt VARM i dag! JØSS! Eg blir helt varm i hjerte og nå har eg koblet opp flere som skal både gi og få Julegarnpakker i løpet av en ukes tid!! Eg har OGSÅ vært
i kontakt med Krisesenteret her i Stavanger og der sitter det flere kvinner bokstavlig talt uten en tråd omtrent og skulle ønske de kunne strikke litt gaver! Det skal eg også prøve å gjøre noe med i løpet av neste uke 🙂 Flere av disse kvinnene ønsker både å strikke gaver og ikkje minst for å ha noe å få tankene over på i en ekstremt vanskelig tid.

Da håper eg du også har eg BRA dag? Koser du deg?
Håper ettermiddagen og kwellen blir herlig <3 

KOS DEG OG NYT DAGEN!

Go`klem fra ei Takknemlig Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkedesign #norskstrikkeoppskrift #votter #mabe #tovavotter #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Hei.
      Ble inspirert av deg og har kontaktet krisesenteret her jeg bor. Venter spent på hva de sier og eventuelt blir jeg å ta kontakt med krisesentrene i de større byene her nord.
      Du er ett godt menneske Gro-Vibeke <3 og det skulle vært flere som deg.
      Klem

Siste innlegg