GRATIS OG KJAPPE JULEGAVER – GODT Å HA I NØDEN!

Alexis Adrienne

 

Ok, fortell meg – Helt Ærlig– Hvor mange ganger har du, når du sitter å pakker inn gavene 3 dager før Julaften oppdaget med skrekk og gru at du mangler en gave!?? Du kjenner gåsehuden fyke opp over ryggen og hjernen jobber med ett på spreng! Hva pokker gjør eg nå? Hva har skjedd? Joda, de som ikkje har bestemt seg for å strikke ALLE gavene de tar det kuli og tar turen på et kjøpesenter dagen etterpå, men for oss som strikke ALT – Ja det er noe annet! Det er da disse PERFEKTE oppskriftene kommer inn, me kan bare stille og rolig la saks og innpakkingspapir bli liggende på gulvet mens me iskaldt finner garn og pinner, inntar Go`stolen og forlanger minst 1 døgn i salig stillhet!
Slettes ikkje verre enn det i grunnen *ler hjertelig*

Du må nesten bare lagre de med èn gang! Du vet aldri når og om behovet skulle melde 🙂
Dessuten har lua over en utrolig herlig og lekker struktur!

 

 

 

THE TRAFALGAR HAT
Bildet over
One Size

Skjønte ikkje helt hva som sto på denne prosjektsiden
så muligens denne oppskriften ikkje er gratis i dag?
Fort deg inn å sjekk i allefall!


Den er uansett strikket i Alpakka, 100 m pr 50 gr

 

 

 

 

 

 

 

 

Alexis Adrienne

Denne lua er bare enda kjappere! Strikkes i garn som er 70% bomull og 30% Merino, 100 m på 50 gr, men med dobbel tråd på pinne 7! Blir ei saftig og virkelig myk, deilig lue som er unnagjort på et blunk, ja du kan omtrent strikke den i bilen på vei til Julemiddagen 🙂 Helt sant!

 

 

QUICK LIKE A SNOW BUNNY
Str Small & Medium

 

 

 

 

 

* * * *

Å kan tro eg hadde en koselig kwell i går, ja selv om eg sprang frem og tilbake mellom vaskemaskinen og tovet Labber da hehe Ja noen av tøflene måtte vaskes hele 3 ganger og eg er fortsatt ikkje sikker på om det er nok! Hmmm eg må ta en vurdering til nå etter på tenker eg 🙂 

Men anyway, eg startet på et par votter som eg strikker i Nepal og de blir virkelig fine kan du tro!
Eg har sett for meg at eg har lyst på ei enkel lue og votter i noe Rustfarget Nepal som eg har en del av, men eg lurer også på om ikkje disse vottene kan bli en perfekt Julegave til ……..? Tja, kanskje!
Men enten det blir sånn eller sånn så har eg funnet lua eg skal ha meg i rustfarge!

Vottene eg holder på med får du se etter hvert, som sagt så teststrikker eg de og designeren vil nok vise sine først og publisere de og SÅ kan du få se mine! Du vil bli forelsket! Eg LOVER!

Siden disse vottene går så kjapt og siden eg brukte den planlagte kwellen for Shetland sjalet på de blir det nok å få sjalet på pinnen i dag 🙂 Det er jo søndag, dvs PLENTY av strikketid 🙂 Før eg setter meg skikkelig til rette med strikketøyet må eg bare får styr på det nyvaska og fuktige håret eg la meg med
i går og ta en kjapp dusj 🙂 Da er eg forøvrig også klar for uka!

KOS DEG OG HA EN
DEILIG OG SLØV SØNDAG

Go`klem fra ei Takknemlig Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #freepattern #strikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #lue #kjappstrikketlue #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Det var gode ideer, og flotte luer. Har du forslag til garn ein kan bruke til snow bunny som inneheld 70% bomull og 30% merino?

    2. Anonym: Et garn som fint kan brukes er “Cotton Merino” (50/50 bomull merino) fra Drops og til de første lua er jo “Puno” et godt alternativ; alpakka (110 m pr 50 gr)

Siste innlegg