VINTERENS HOTTESTE FRA ISABELL KRAEMER – STRIKKEOPPSKRIFT

 Designet av Isabell Kraemer


DÅÅÅÅN! Sier eg bare! Sjekk den halsen!?!?? Eg MÅ ha denne halsen, ja genseren også, men det var virkelig halsen eg falt for! Mangen av mine strikkgensere er litt vide i halsen så eg må alltid ha et sjal/sjerf i halsen for ikkje å fryse, ja t.o.m inne så denne genseren kjenner eg at er
fullstendig RIKTIG for meg!! Ikkje bare det, men det strikkes i ALPAKKA!
Åååå du hildranda hysefiske det hadde vært aldeles nydelig!

Orginalgarnet Scaapi Kokon Worsted kan du titte på eller kjøpe HER!

Før du evn kjøper dette garnet kan du jo ta en titt på regnestykke mitt MoHaaa Orginalgarnet koster nemligen så mye som ca kr 250,- PR hespe, dette syns eg er litt dyrt så eg skulle absolutt ha ønsket at eg kunne klappet litt på de før eg evn kjøpte de.

Til den minst str trenger du 6 hesper og til den største trenger du 9:
6 hesper X 250 kr = 1500,-
9 hesper X 250 = 2250,-

Ingen billig genser, men garanter at det finnes annet garn som fint kan brukes om du skulle ønske en rimeligere variant: (Eg ønsker et alpakkagarn med litt “hold” i og ikkje noe slapset, kunne godt blitt Lima!)

LIMA —> 16 kr pr nøste = Kr 192,- (minste str) eller 288,- (største str)
PUNA —> 23 kr pr nøste = Kr 276,- (minste str) eller 414,- )største str)
SANDNES ALPAKKA —> 57 kr pr nøste = 684,- (minste str) eller 1026,- (største str)

Dette er i grunnen veldig lett tilgjengelige garnsorter og litt for en hver smak og lommebok 🙂
 

 

 

 

YANA
Bildet over
Opp til 151 cm rundt brystet

Genseren strikkes Top/Down og når bolen er ferdig plukker du opp masker rundt ermåpningen
og strikker ermene – halsen strikkes til slutt ) Easy Peasy med andre ord 🙂 Fytti for en deilig genser 🙂
Likte forresten veldig godt fargen Isabell Kraemer har brukt! Love It, men så er eg også veldig FAN!
Hvis du er begeistret for hennes design kan eg virkelig anbefale å følge henne på Instagram!
Der dukker det titt og ofte opp sneakpeek på kommende prosjekter 🙂

* * * *

Sånn, da var Dib kommet seg i hus og eg var en svippas innom Rema, da er det bare å låse døra og gjøre det eg kan best; Nemligen å kose meg! Er litt u huør til å plutselig sprette opp av stolen og svinge ei fille eller 2 et sted det måtte trengs så ingen vet hva denne dagen kan bringe 🙂

Er ganske snart ferdg med votten eg strikker i Lima, skal bare felle toppen og strikke en kjapp tommel så er det full fart på Nr 2 🙂 Blir faktisk veldig skjønne i Lima, siden garnet er veldig lite hårete blir overganger og diverse veldig makerte og det er skikkelig fint 🙂 Prøver etter beste evne å strikke de litt mindre enn mine og så langt ser det bra ut! Satser på at de passer mottaker 🙂

I dag spanderer Ali litt Go`saker til middag; Indrefilè og Potata Harra <3 Det er poteter stekt sammen med koriander og masse hviløk – Beste potetene eg vet! Jammy!

Men først trenger eg noe ny kaffi 🙂

(Ang Give Away`en eg hadde for en stund siden, du kunne vinne lue eller kjoleoppskrift. Vinneren av lua har ennå ikkje meldt seg. NY Vinner er Sølvi B Ta kontakt med Monica på mail:
[email protected] )

KOS DEG OG HA EN
SKJØNN ETTERMIDDAG!

Go`klem fra ei litt sulten Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #isabellkraemer #strikkedesign #garn #yarn #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg