MINE FAVORITT NISSELUER! – STRIKKEOPPSKRIFTER

Elizabeth Doherty

 

Hver år popper det opp med massevis av Nisseluer, det er etter hvert blitt en del langluer og den ene er mer lekker enn den andre (Ja ta en titt inne hos MaBe, hun har mange lekre!) men selv syns eg akkurat de lange kan bli noge uhamslige å bruke! Bare meg eller? Men, uansett, eg falt pladask for denne lekre korte lua over her for et par år siden – Ja eg syns den er skikkelig fin!
Akkurat passe Julete for meg 🙂

De 2 siste luene her spiller på ALLE mine litt mer humoristiske strenger og eg sa i fjor at eg MÅTTE ha meg begge variantene! Dessverre gikk de i glemmeboka så snart det var januar og nå er eg i grunnen like langt i år også….Mulig eg bare snike ei inn i Julegavestrikkinga!??

 

 

FLETCHER
Bildet over
Str S-M-L

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tina Hauglund

 

Dette MÅ jo absolutt være den BESTE Nisselua til de aller minste?? Ja det er ikkje alltid bare bare å få ei vanlig lue til å sitte godt på en aktiv liten nisseluring 🙂 Denne syns eg var skikkelig deilig! 

 

 

BACCALAOLUE
Fra str 3 mnd—> 5 år
Strikkes i Babyull
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Marion Louise Rindsem

Digger denne lua!

 

SKULLS NISSELUE
Str 4 år, 8 år og Voksen
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Marion Louise Rindsem

 

NISSEFAR LUE
Str 4 år, 8 år og Voksen
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

* * * *

Ok, la meg starte først som sist med det siste døgnets PANIKKTILSTAND; Noen av dere har sendt meg meldinger på at dere ikkje kan se bildene her inne? Ok, det er det veldig lite eg kan gjøre noe med, men etter hva eg har skjønt så er det den siste oppdateringen til MicroSoft sin skyld? Noen har da funnet ut at alt er normalt på bloggen om de åpner en annen Nettleser, ELLER kjører i vei med alle oppdateringene til MS. Var dette forståelig? Eg bare formidler videre det som blir sagt av de som har funnet en løsning 🙂 Det hjelper veldig lite å bli irritert på meg haha

YES! I dag er det Helg! Woop Woop! Helt sant, på ekte t.o.m! HA! Dib har fri skolen i morgen så da blir det en deilig laaanghelg vettu 🙂 Han kan virkelig trenge det kan du si, han går rundt her som en blanding av ei and og ei kråke! Han har skikkelig vondt i hele låra foran og bak og det er knøl umulig
å prøve strekke de ut, ja for da skriker han som ein stokken gris! OMG! Hvis han er like galen når han kommer fra skolen i dag har han bestemt seg for å droppe trening i kwell! Han klarer ikkje å sparke høyere enn knehøyde og man kommer ikkje langt med det når han til vanlig sparker 170 cm hehe
Eg har liksom bare lyst å legge han ned, sette meg på han og tvangsstrekke ut låra!
Men i fare for å bli anmeldt av naboene for barnemishandling lar eg det være *flirer*

Siden eg kun vaska 2 maskin med klær i går skal eg se om eg kan lage ei god bøtte med vaskevann
i dag og ta et aldri så lite raid i stua, godt med hva som er gjort vettu 🙂 Gjør eg det skal eg få Ali til å ta stuegulvet skikkelig, det er det beste med hele vasken syns eg 🙂

Ellers så Ali på meg nå i morges og sa: “Orker du å tenke på middag i dag?” Tja, under tvil kanskje hehe Men bestemte meg fort for at da svinger eg bare ei gryte med Risengrøt, kjapp, greit,
enkelt og egentlig veldig godt 🙂 Dib elsker det i allefall 🙂 Blir nok bra på en skikkelig ruskete dag!

Tenker eg starter med meg selv på badet Hmmm Tror eg tar på meg en myk og deilig kosedress
og strikker noen timer først, Dib er ikkje ferdig før 14.30 i dag så eg har GOD tid 🙂

KOS DEG OG HA EN
FLOTT TORSDAG

Go`klem fra ei HelgeKlar Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrifter #norskstrikkeoppskrift  #nisselue #rødeluer #julenisselue #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørststrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg