HVA MED Å STRIKKE TIL JULEKALENDEREN? -NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Gro Andersen

 

Eg syns, at å strikke typiske Juleting er supre til førjulsgaver og til å putte i Julekalenderen til barn, barnebarn, tantebarn osv, når man får de på Julaften er jo nesten Jula over(?) Men uansett, gikk opp for meg i dag at kan eg si at eg skal pynte NESTE uke + at det er NESTE uke kalenderen starter!! HEKKAN! Da var det bare å stikke ned på senteret og plyndre litt på Nille 🙂 Var i grunnen ganske mye fint der så til noen dager ble det + at verdens skjønneste Nillesjef hadde znappet masse Røde kubbelys til meg før de ble solgt Ho Ho Ho Dvs at utstyrsskuffen til Jul begynner å fylles 🙂 Nå har eg
i allefall kalendergaver til ca de 10 første dagene så nå kan eg puste litt ut og heller plukke med meg
2-3 ting når eg likevel er innom butikken 🙂

 

 

LANGLUE MED PEPPERKAKER
Bildet over
Strikkes i Karisma/ Norsk Oppskrift
Str 6/8 år —> Small

 

 

 

 

 

 

 

 

Gro Andersen

Har i grunnen alltid hatt lyst på strikke Julestrømpe, men nå er det en gang slik at me har noen fine som er kjøpt, så eg samler oppskrifter med tanke på fremtidige barnebarn Ho Ho Ho

 

LISA`S JULESTRØMPE
One Size
Disse er strikket i Lima

 

 

 

 

 

* * * *

Har i grunnen hatt en ganske så fin dag, holder på å felle siste Bårevott for denne gangen tror eg,
ja for da eg var innom på Nille i dag kjøpte eg med meg disse:


Skal strikke HjerteVotter og tove tenkte eg og da liker eg godt Østlandsgarn + at de hadde en deilig Pudderosa farge som er vanskelig å gjengi her da! Uansett, Nille selger ut alt garnet til 50% fordi de skal skifte leverandør. Sjefen der kunne ikkje svare på hvilken leverandør det ble, men det skulle bli et garn som KUN skulle selges på Nille sa hun. Blir jo spennende, men synd at Østlandsgarn forsvinner her i fra for det er et garn som funker så godt til så mye syns eg 🙂

 

Uansett, nå har eg fått vasket håret og tatt meg en dusj. Beit tenna sammen så ble håret vasket i en fart og det gikk i grunnen ganske så greit – herlig nå etterpå 🙂

 

Nå er det på tide å koke noe ny kaffi og fyre opp litt  stearinlys her og der for nå er det KUN strikking
og avslapping på planen resten av kwellen 🙂 Har så vidt begynt å rydde på gjesterommet, dvs at eg endelig har tatt meg selv i nakken og lagt ut alle Donald Permene mine for salg! Litt vedmodig, men nå er eg lei av å bare lagre de og egentlig ikkje ha plass til de! Får nå se om noe skjer 🙂

KOS DEG OG HA EN
DEILIG AFTEN!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #Knit #pattern #norskstrikkeoppskrift #nisselue #julesokk #pepperkake #langlue #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg