FØRJULS KOS – GRATIS OG NORSKE OPPSKRIFTER

Drops Design


Det er flere måter å lage et Juletre på, ja, vettu? Det er rett og slett KUN fantasien som evn kan stoppe deg! Her for noen år siden satt eg å så på de flotte Trollhasselkwistene me hadde, de skled rundt i en alt for vid vase og pynten som hang falt av både titt og ofte! Kort prosess: Eg fylt “Heidi Sement” i en 1,5 l melkekartong (opp i ca halve) Satte kwistene ned i og lot det tørke. Nå har me det PERFEKTE helårstreet som pyntes etter høytidene (Jul, Påske og helårspynt) Nå er det straks klar for å ta ned de fargerike uglene og få opp Jula 🙂 I den anledningen har eg funnet litt smått og koselig som kan hekles
i en fart mens kwistene kan tørke i en melkekartong, og da tenker eg på deg? Har du ikkje Trollhassel? Du kan kjøpe det på en blomstebutikk eller du kan i verste fall stjele noen hos naboen Ho Ho Ho Nissestreker ER lov 🙂 La betongen stå MINST 1 døgn og når den er tørr bør du “vanne” denne betongklossen noen uker (Bare spray litt på den med ei spruteflaske)
Dette gjøres for at den ikkje skal sprekke 🙂

 

Hvis figurene eg har lagt ut her blir for store i den garnet som følger oppskriften (hvis du skal henge de på et tre) hekle dem i tynnere garn, jepp, det er helt problemfritt 🙂

 

 

JOLLY GOOD MATES
Bildet over
Hekles i f.eks Drops Cotton Light

 

 

 

 

 

 

 

Drops design

OLAF
Hekles i f.eks Paris

 

 

 

 

 

 

 

Drops Design

 

HEART OF THE SEASON
Hekles f.eks i Karisma

 

 

 

 

 

 

 

Drops Design

 

FAIRY GARDEN
Hekles i Nepal

 

 

 

 

 

 

 

Drops Design

 

RUDOLF
Hekles f.eks i Safran

 

 

 

 

 

* * * *

Ok, jaggu snart HELG igjen! I allefall midtveis i uka! Ble ferdig med 3.par med Bårevotter i går kwell
og er i god gang på Hjertevottene, HEKKAN de går fort! Hadde ikkje det bitten lyst å legge meg i går kwell for det var så deilig å surre avgårde på pinne 6 liksom! Hvis eg får max strikketid i dag vil eg tro og HÅPE at eg får lagt opp til vott nr 2 i kwell 🙂 Planen er å strikke 2 par av disse, samtidig bør eg få ei lue på pinnene…..Julegave Turnus får dette være 🙂 Må se å få gang på pyntinga av tøflene også!
Må virkelig ikkje “glemme” det ut! Ja for det har eg ikkje lyst å stresse med lille Julaften!

Resultatet av kaldt vær og tynne joggesko ligger rett ut i tenåringssenga med feber og hoven hals!
Ja eg må nesten le, men Dib er slått ut av tett nese, hoven hals og feber igjen! Men å ta på seg tjukk dunjakke når gradestokken er blå er ikkje aktuelt og vintersko er helt ut, det er en helt egen trend som har følgt de unge i tiår nesten, ja eg husker fortsatt Amira med Ankelsokkene…..men hun brukte da dunjakken, men likevel….Det er vel et fenomen som de fleste foreldre sliter litt med og alle de unge lærer på den harde måten *ler* Håper feberen slipper fort for NÅ er det mye om skjer på skolen fremover og dette har han virkelig ikkje tid til! Heldigvis er han flink å få unnagjort skolearbeid hjemme.

Eg MÅ ut i dag! Minste mann i huset, han 4 beinte er tom for mat og da må man ha en kjapp tur på Kiwi og mens man samtidig er der har man en liste fra andre som også har ærend der….dvs det blir litt kjøring hit og dit i dag, men eg skal være kjapp for eg har ikkje tid for dill ute, eg har mer enn nok å dille med her hjemme og eg skal være ajoùr i forhold til Jul neste uke 🙂

Da er det bare å komme i gang, håret må hentes ned før man tar på seg skoa, ja for det er jo nyvaska og lever sitt helt eget liv og ser ikkje ut. Så gjenstår det bare å pakke seg inn lagvis med ull for ute blåser det heftig og med bare noen få varmegrader blir det skikkelig surt og kaldt!

I mens så får du kose deg og me kan skravles litt senere når eg skal strikke 🙂

HA EN FLOTTERS DAG!

Go`klem fra ei annige Vibbedille 🙂

#strikk #hekle #knit #crochet #pattern #strikkeoppskrift #hekleoppskrifter #jul #julepynt #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg