KJAPPE JULEGAVER TRENGER GRATIS OPPSKRIFTER

Espace Tricot

FAKTA: I morgen er det akkurat 1 mnd til Jul, om eg er ferdig?? Hmmm føler da slettes ikkje at eg har startet, men spør meg gjerne igjen neste helg! Mulig eg har et bedre svar! Det er helt vanlig at eg på denne tiden tar noen dypa magatrekk og puster langsomt ut, ja bare for å overbevise meg selv om at eg har fortsatt GOD tid til det EG skal gjøre og ikkje det verden forventer at eg skal gjøre 🙂

Alle gavene blir nok ikkje strikket, det var heller ikkje planen for noe må me bare kjøpe og 1 er også allerede i hus 🙂 Resten av gavene som skal kjøpes blir kjøpt etter at Kunstnerlønna i desember er på plass, da blir det rom for det 🙂 Ja eg skulle så mer enn gjerne hatt ca 5.000 extra, men sånn er det ikkje og da må man bare gjøre det beste med det man har. Det viktigste for meg er å få i hus MATEN me skal ha, dvs Kalkun på Julaften og Lammelår til 2.dag (1.dag blir det også kalkun) Lammelår tror eg faktisk me har i fryseren 🙂 Nå om dagen er me på Prisjakt etter kalkun, vet av erfaring at den garantert går ned i pris og da gjelder det å være på riktig sted å snappe en til seg 🙂

Gratis oppskrifter er uansett alltid gøy, snapp de til deg og før du vet ordet av da har du en et
par gaver ferdig 🙂 Ja, for dette er kjappe og greie gaver å strikke!
 


 

BIG MERINO MITTS
Bildet over
Lette å justere
Er strikket i Big Merino fra Drops

 

 

 

 

 

 

 

Espace Tricot

ON THE C TRAIN
En størrelse, men lett å justere

 

 

 

 

 

 

 

Espace Tricot

Både denne lua og halsen på forrige bildet er strikket med to tråder. Den ene tråden er Merino
(130 m/ 50 gr), tråden er akkurat som en flette! Sammen med merino kan du f.eks bruke KidSilk 🙂
Gir en skjønt fluffy look! Deilig 🙂

 

ON THE C TRAIN
En størrelse, men lett å justere

 

 

 

 

 

 

 

Espace Tricot

 

GETTING WARMER
En størrelse

 

 

 

 

* * * *


I dag har det vært skikkelig STORM ute! Milo har bare innrettet seg og utsatt musejakta på ubestemt tid og tar livet temmelig med ro! Selv om terrassedøra noen gangen hørtes ut som den kom inn rørte han ikkje et øyelokk en gang! Fullstendig ambøbe kan du si
<3

 

 


Bort sett fra strikking har eg gjort fint lite og ingenting, jo eg laget litt lunsj til Dib da, men ellers NADA! Derfor kan eg etterpå nå bare avslutte vott nr 2 av Hjertevottene , er eg heldig får eg gjerne lagt opp til ei lue i kwell!?? Det hadde i grunnen vært greit 🙂 Ali har fortsatt ryddinga og styrt på, er i grunnen litt glad for at eg har fått beskjed om at armene skal henge ned over i 3 uker haha
Men han ordner opp vettu 🙂

 

 


Eg har gjort meg klar for kwellen og fått på meg pysj så nå blir det bare å strikke videre og bare tenke “Eg kommer i mål” om igjen og om igjen i hodet mitt Ho Ho Ho Været har roet seg ganske mye nå, men etter hva eg har skjønt skal det øke på igjen i morgen! Eg ser for meg kun en LYNKJAPP tur på butikken og rett hjem igjen etterpå for så å boltre dørene og vinduene og bare mure oss inn!

UPS! Eg var litt kjapp der! Nå blåser det søren meg opp med HAGGEL her! Er det mulig!?? haha
Jaja, blir bare enda koseligere inne, men eg håper virkelig ikkje noen får ødelagt
hjemmene sine i dette været!!!

KOS DEG OG HA EN
DEILIG KWELL

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #freepattern #gratisstrikkeoppskrift #strikktilbehør #lue #hals #cowl #mittens #votter #strikkekos #førjulskos #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger  Jeg

2 kommentarer

Siste innlegg