JULEBUKK, HVERDAG, LEK OG FEST – NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Designet av PetiteKnit

Ei skikkelig lekker og enkel Nisselue! Den skriker ikkje direkte Julenisse, men den er så enkelt lekker
og minner meg om en god gammeldags og koselig Jul 🙂 Eg syns den er akkurat like Julete
i alle disse 3 fargene og eg fikk utrolig lyst til å strikke en, som i NÅ!
Spørsmålet er bare OM eg hadde blitt ferdig før Jul!??

Tja, da kunne den faktisk fint blitt brukt til Julebukk i Romjula! Ja sånn skikkelig romjulsnisse med ei god kofte, vadmelsskjørt og forklè, Mmmm en sånn skikkelig deilig, god og varm Julefølelse er det eg sitter igjen med i magen! Åååå hadde bare ungene mine vært mindre skulle eg ha kledd de opp
og sendt de ut med kurven – DET er så koselig atte 🙂 Nei vettu? Denne lua havnet rett inn under Favorittene mine i Toppsjiktet! Det er jo også noe som heter at Jula varer helt til Påske!

Hvis du f.eks allerede er ferdig med Julegavene, ja da er jo denne lua noe du virkelig kan KOoOSE deg med!? Du har sikkert noen små som kunne brukt ei slike koselig lue? Kan selvfølgelig strikkes til voksne også så hvorfor ikkje strikke ei til deg selv?

 

 

 

 

Designet av PetiteKnit

 

 

CHRISTMAS HAT
Bildene over
Str: Mindre og Større enn 50 cm
Du trenger kun 2 nøster i orginalgarnet

Orginalt strikkes lua i Filcolana Pernilla, et deilig garn som du finner HER! Du bør virkelig sjekke ut alle de flotte fargene! Eg har GOD erfaring med å bestille fra 123knit i Danmark!
Upåklagelig service og som sagt; Deilig garn 🙂 Me snakker også ganske “snille” priser 🙂

* * * *

Ok, bare for å få unna litt fakta først: I dag er det akkurat 1 mnd til Julaften og KUN 1 uke til den første kalendergaven skal åpnes så her gjelder det å snu seg rundt og få ting på gang! FØR eg starter med
å pakke inn litt smågaver MÅ eg få opp Julepynten, altså eskene! Må liksom komme litt i gang for å få litt Julefølelse i lilletåa, da kan eg bare tømme det har kjøpt ut på gulvet inne på “Nødvendelig Rommet” og bare kose meg en time eller 2 ei kwellsstund i neste uke 🙂 Da får eg det unnagjort 🙂

Men i dag!?? Oh Oh Oh Da skal Ali og Dib styre litt, eg kommer galant til å lukke døra til gangen
og late som eg ikkje hører en ting, men fytti det kommer til å bli styr ei stund, men når alt er fikset skal eg finne frem det deilige Marius sengesettet me har i flanell som frem til nå kun har blitt brukt i Jula! Jepp, for i dag blir soverommet ferdig til Jul, ja eg kan jo f.eks LATE som det er er 1.søndag i Advent nå på søndag BARE for å få noen ekstra dager frem til Julaften, ja om du skjønner? Ho Ho Ho

Skal søren meg se hvor langt gutta kommer og om det meste av rotet forsvinner, gjør det det,ja da skal eg faktisk starte med Julepyntinga så snart eg har sjansen! Om eg ikkje syns det er tidlig? NOP, når det først er så gale at Julafta og 4.søndag i Advent er på samme dag, ja da må man gjør det man må!
Dvs eg får de mye etterlengte og høyst nødvendige ekstra dagene! Ho Ho Ho

Men nå må eg nesten ta å gni søvnen ut av øya, stelle meg litt og sette meg å strikke litt frem til Ali står opp igjen 🙂 Ja han var jo oppe kl 5, laget frokost etc og fikk Dib på skolen så han måtte bare ha et par timer på øyet. Dib var ikkje god, men pga Gruppearbeid på skolen bare MÅTTE han gå så det er godt å se at han trør godt til når det gjelder, selv om han burde ligget litt under dyna. Mistenker at det er bihulene på han siden han har vondt i ansiktet som han selv sier. Dvs det blir handling og så henting av Dib før me fyker hjem og låser oss inne! hehe Ja det blåser temmelig godt i dag også

Me får tastes senere 🙂

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE FREDAG ENN SÅ LENGE

Go`klem fra ei spent Vibbedille 🙂

#strikk #Knit #pattern #norskstrikkeoppskrift #petiteknit #christmashat #jul #Julestrikk #norskstrikkedesign #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

3 kommentarer

Siste innlegg