LUKE NR 2: INGEN KALDE ROMPER I VINTER – GRATIS OG NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Maja Karlsson

 

WOW sier eg bare! Dette er nesten noe av det herligste eg har sett! Den er garantert helt fantastisk
å ha på seg ANYTIME og hele tiden 🙂 Kalde romper og blærebetennelse blir en saga blott denne vinteren, ikkje sant? Ja det er nesten bare å få den på pinnen innen rimelig tid og få den strikket 🙂
Orginalt er den strikket i
DETTE GARNET! Hva med en KNALL ROSA mammelukk!?? JuHuuu

 

Strikkefastheten er 28 m/40 omg på 10 cm så det er jo mye annet garn du også kan bruke 🙂
Nøster på 50 gr bør ha en løpemeter på 150 m, strikkes på pinne 2,5 mm -Strikk en PRØVELAPP!

 

Hvis du f.eks skulle ønske et garn med forsterkning kom eg plutselig på at Silja passer jo supert med sine 150 m og det er faktisk et meget godt garn å strikke med! På pinne 3-3,5 har det en strikkefasthet på 26 m, litt usikker på omgangene, men om du går ned til pinne 2,5 vil det nok nærme seg riktig!
Denne tanken satte jo griller i mitt hode!!

 

 

 

MAJAS MAMELUCKER
Bildet over
Hoftemål: 104-110 cm
Gratis og Norsk Oppskrift

 

 

 

* * * *

Vettu ka eg må fortelle deg??? Jo du vet, her satt eg i går kwell godt under teppet å koste meg og helt PLUTSELIG så begynte det å SNØ!?!? Ja det er ikkje tull en gang! Ca 3 mm snødde det! *latter*
Men men det er da en start og eg har fortsatt inne en bestilling på en halvmeter natt til Julaften <3
Ingen fare for at me må frem med trugene med det første, 9 grader, kuling og regn er meldt her utover ettermiddagen så det er bare å være på stedet hvil! Eller, sånn helt egentlig så MÅ eg på Nille en tur
i dag! Ja det er NESTEN krise, men eg MÅ HA noen flere nøster av det deilige PUDDERROSA Østlandgarnet som eg kjøpte vettu! Ja eg strikket jo Hjertevottene, skal vise de snart, men så har eg bestemt meg for å gjøre det til et sett med en lue og en hals også, Ergo, MER GARN! Eg skimte så vidt at det lå noen nøster igjen på hylla på torsdag da eg var innom så eg krysser fingrene for at de ligger der fortsatt….Hvis ikkje vet eg ikkje hva eg gjøre!! *Tilløp til panikk*

I går kwell fikk eg nå omsider ferdig “The Lighthouse Hat” Nr 2, en utrolig enkel lue, ja du trenger forsåvidt IKKJE en oppskrift en gang, men den er ganske fin liksom 🙂 Helt enkel! Passformen er god og du kan strikke den som vanlig lue, eller litt “saggy” om du vil 🙂 Oppskriften ligger HER!
Perfekt til å prøve seg på en engelsk oppskrift for første gang!

Siden eg likevel satt å så på Rocky III i går kwell la eg bare opp til det neste prosjektet med èn gang trådene var festet på lue og nå surrer eg i vei på BØLGEHALSEN til Strikkelisa 🙂 Den skal gis sammen med Hjertevottene og ei enkel lue = Herlig Vintersett 🙂

Utover det har eg vel sånn helt egentlig innvilget meg selv en FRIdag i dag! Ja eg gidder heller ikkje tenke på at eg t.o.m GLEMTE maskinen med klær i går…HVIS arbeidslysten skulle dunke meg i hodet vasker eg det èn gang til og henger det opp, hvis ikkje blir det i morgen haha Snakk om LAT! ??

Men ok, eg må nesten ta meg en halvtime på badet og få styr på den ulldotten eg har på hodet! Jada, stadig vekk sovner eg med fuktig hår og eg ser skremmende skummel ut når eg står opp! Der etter går altså turen, en kjapp sådan, ned til på Nille 🙂 Full fres hjem igjen, inn under tepper og JALLA! Da skal det strikkes, strikkes og strikkes! Ja eg putter “Sov i ro” i ørene hvis eg ikkje får fred! hehe

 

KOS DEG MASSE OG NYT
HELE DAGEN

Go`klem fra ei noe Gira Vibbedille 🙂

#strikk #Knit #pattern #freepattern #gratisstrikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #mammelukk #ullbukse #strikkenmammelukk #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogger #toppblogg

3 kommentarer

Siste innlegg