LUKE NR 18: HERLIG RILLEJAKKE – NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Marianne J. Bjerkman

Har du noen gang vært innom Marianne J.Bjerkman Sin Side på Ravelry å sett på designene hennes? Der er det jammen mye herlig kan du tro! En del til dame, men mest er det praktiske og lekre plagg til barn. Eg digger flere av barnebuksene! Har strikket noen også og har flere oppskrifter liggende på vent. Kjenner at dette er en jakke eg bare ha og helst strikke i nærmeste fremtid også!
Du vet, meg og riller = full klaff 🙂

Jakken kan du f.eks strikke i STERK eller LIMA – uansett hvilket garn du måtte velge, Husk på Strikkefastheten! Den betyr Alfa&Omega for hvor vellykket den blir på størrelsen.

Jakken har en strikkefasthet på 19 m i rillestrikk på pinnenr 4 🙂
Ahaa dette hadde blitt en deilige barnehagejakke til ei lita tulle!

 

 

 

Marianne J. Bjerkman

 

NORTHEM FLOWER JACKET
Bildene over
Str 6 mnd—> 8 år

 

 

 

* * * *

Ok, mandag….siste uke før Jul! Nå gjelder det å få opp gassen på det som gjenstår på Julegavene! Ikkje sååå mye som skal strikkes, men det er mye sånt dill og småplukk som knapper, lapper og bånd! Er ikkje det TYPISK å vente til de aller siste dagene med akkurat det!?? Det er så typisk meg! Ja selve prosjektet kan ha vært ferdig i UKEVIS, men når det nærmer seg innpakking, ja da er det frem med nål og tråd! Det resulterer ofte i at eg ikkje får ferdigstilt tingene på den måten eg hadde planlagt…. Eg MÅ virkelig skjerpe meg på akkurat DET området! Er sikker på at andre kjenner seg igjen her!?? Ho Ho Ho

Nå begynner også “Sending” og “På vei”– mailen på alle Julegavene til mor mi også å komme! Ja eg brukte min mail for å ha kontrollen, ja for du vet, mor mi har Nokia Knappetelefon og 0 nett så da blir det ikkje så mye frem/tilbake og eg kan følge med når de er på posten, få de hentet og levert! Ja eg har påtatt meg litt der, men uansett hadde det vel vært me som hentet de?;)

Eg ser VIRKELIG frem til fredag! DA blir døra låst og me skal etter planen ikkje ut mer før ETTER 2.juledag og det skal bli så herlig å bare senke skuldrene og bare kose oss! Nå kan eg i allefall med trygghet si at kakene og det som skal bakes er i boks! OM eg lager karameller og marsipan, ja så er det fordi eg virkelig har lyst og har ingenting annet å gjøre hehe I dag blir det litt rydding bare, ja sånn hverdagslig som me gjør hver dag uansett høytid og så skal det STRIKKES! Straks ferdig med halsen eg strikkes og den var så herlig å strikke kan du tro! Egentlig en hals som går veldig fort, det er bare eg som har styrt med så mye annet 🙂 Kan GODT tenke meg å strikke flere ja 🙂

Anyway, nå blir det en tur på badet å shaine seg selv, gjerne litt av badet også?? Pakke de kakene som skal til mor mi, ja for eg må på apoteket for henne i dag….kunne gjerne sagt det på fredag
når me var på senteret for henne?? Mangler noen få gaver på kalenderen, får vel spandere litt på det?
Ellers får eg vel pakke inn noe gaver nå roen senker seg i dag! Heldigvis er det ferie fra treninga nå!

Hvordan ligger du an i løypa da? Nærmer det seg ferdig eller står du på hodet?

KOS DEG OG HA EN
FIN-FIN MANDAG!

Go`klem fra ei ganske Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #patttern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #mariannejbjerkman #norskstrikkedesign #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblog #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Takk for hærlig oppskrift på jakker! Eg smelta totalt i ein stor dam på stovegolvet! DET blir flott prosjekt å kose seg med når siste julegåva er kome av pinnane! Det er fantastisk at du ser deg tid til, og har energi til, å blogge dagleg midt i denne hektiske tida ❤️❤️❤️ TAKK for at du gjer det!! Stoooooor klem!!

    2. Gimmeline: Det er så koselig å blogge at det tar eg meg tid til, ennom mulig bare en gang til dagen og ikkje 2 eller 3 hehe Har måttet prioritert mine egne strikka gaver i disse dager 🙂 Går jo en del tid med til en innlegg, men kommer nok sterkere tilbake når gavene er innpakka for DA er det KUN kos som gjenstår 🙂

      STOOOOOR klem til deg også <3

Siste innlegg