LUKE NR 20: RALLARGENSEREN – NORSK OG GRATIS STRIKKEOPPSKRIFT

Dale Garn

Dette er ganske greit en genseren eg kunne tenkt meg å strikke til…..MEG! Har sett den i så mange
og fine fargevarianter så akkurat å bestemme det blir nok sikkert veldig vanskelig! Kunne godt tenkt meg å strikket en til DibHassan også, men må nok høre med han om det 🙂 Ble litt overrasket over at denne lå ute gratis? Trodde den var i et sånn hefte eg? Eller kanskje den har det? Eg kjøper sjeldent og aldri slike strikkehefter siden man må kjøpe garn samtidig, har mine egne meninger om akkurat det og kjøper et HAV av single oppskrifter av uavhengige disegnere gjennom hele året så eg har ikkje problem med å betale for oppskriften, men liker ikkje å måtte kjøpe garn som blir bestemt av andre 🙂 Anyway, gøy at den plutselig (??) poppet opp som singel oppskrift og i tillegg gratis!

Har du ennå ikkje fått denne i samlingen din, ja så har du muligheten nå kan du si 🙂

 

RALLARGENSEREN
Bildet over
Overvidde fra 98 cm—>121 cm

Åååå denne kunne eg virkelig tenkte meg å strikket i Brooklyn Tweed Loft eller Shelter!!
Orginalt strikkes den i Alpakka fra Dale

 

 

* * * *

 

 

NÅÅÅÅÅ ser eg en ende åå det hele! Ja dette JulegaveStrikket mitt! JuHuuu Gjorde en meget GOD innsats i går, men avsluttet å sy i går kwell pga “oppbrukt” pekefingere! Var helt sår skal vites så da var det frem med et strikketøy, dvs eg har ETT par med tøfler å sy bånd og knapper på! Skal fikse de etter på og så blir det innpakking i ettermiddag! Ho Ho Ho Noen pakker skal leveres i morgen så du kan si det sånn at eg klarte Deadline`n Ho Ho Ho Ikkje verst må eg si! Meeen sjalet ble ikkje ferdig dag!

Vel, eg kunne ha avsluttet det etter den siste rapporter eg strikket, men når eg først har strikket så mye kan eg like gjerne gjøre det mye større! STOOORE sjal som er strikket i TYNT garn er så deilige
å surre rundt halsen for det blir ikkje klumpet, bare deilig 🙂 Derfor velger eg å bruke mer tid på dette sjalet slik at det blir perfekt 🙂 Satser på å strikke på det fra nå og gjennom Jula 🙂 Ja, eg virkelig nyter
å strikke slike sjal så det er slettes ingen dum idè 🙂

Vanligvis pleier eg å kjøpe meg nytt garn før Jul og starte opp et nytt prosjekt Lille Julaften, men eg vet ikkje HVA det skulle vært?? Har veldig lyst på DENNE da, men burde jo egentlig strikket ferdig de stolpene på Fana Jakken min og klippet den opp! Er jo søren ikkje så mye igjen…..MEEEN den måtte vike da eg startet på Julegavene, kom plutselig på den her om dag…..JA eg hadde GLEMT den!?!?! MULIG!??? Ja faktisk haha Ååååå eg vil ha den på meg NÅ + eg vil ha en i RØDT og HVITT! Gal?? Eg?? Nei, det har eg ALDRI hørt! Vettu hva også?? Eg kunne tenkte meg å strikket en Fana KJOLE! Ja på jakken eg strikket nå startet eg jo Oppe og da er det jo berre så lekkert og enkelt å fortsette swusj ned til midt på lårene 🙂 Volà- Deilig kjole…..eller…..kanskje eg bare skal plukke opp den nylig påbegynte Still Light`en!?? Ser ut for at 2018 kommer til å starte med å FERDIGSTILLE prosjekter 🙂 Vel Vel, det er jo en bra ting da 🙂

Men ok, eg må vel bare sette i gang med de tøflene? Tror muligens de blir litt SØTE til mottakeren! Jaja, ingenting er vel bedre enn å bringe frem et smil?? haha 

Dessuten har det også begynt å dale ned pakker på både Joker og YX`en, ja du vet, mor mi shoppa Julegaver på nett på torsdag og på mandag kom den første allerede! SNAKK om kjapp levering!
Disse må hentes i dag og da er det like godt og få de opp til mor mi med en gang, dette får eg gjøre før eg henter Dib på skolen 🙂 Ahaaa i dag og bare 2 skoledager igjen til ferien 🙂 Syns i grunnen siste dag kunne ha vært i dag, men det er jo min mening…

Du? Husk å KOoOS deg litt i dag da, ikkje stress! Det er det bare DU som taper på +
det gagner over hodet ingen andre heller!

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE HERLIG DAG!

Go`klem fra ei Vibbedille som nesten er ajoùr 🙂 

#strikk #knit #pattern #freepattern #strikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #rallargenser #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg