ERMLØST OG CASUAL – DEILIGE STRIKKEOPPSKRIFTER

Elizabeth Smith

Egentlig et smart plagg! Veldig godt egnet om f.eks jakken du skal ha på deg er litt smal i armene hehe Er også deilig å slenge over seg når du er i kosemodus og litt småfrysen, det er lunt og godt selv uten ermer skal eg si deg! Er du varm på magen, ja da fryser du ikkje 🙂
Dessuten er jo denne skikkelig stilig!


Orginalt strikkes denne i
Quince&Co Owl, det er en blanding av Ull og Alpakka 🙂 

 

 

 

 

 

ALANIS
Bildet over
Opp til 163 cm rundt brystet, men beregn
ca 28 cm å “bevege” seg på (dvs strikk den 28 cm for vid)
Strikkes Bottom/Up

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dona Knits

 

Denne har eg strikket og kan fint anbefale den som et deilig plagg! Strikkes i Cascade220 og eg brukte 4 hesper og knapper som ungene kjøpte fra Snella&Petronella, du kan se den HER!

 

 

ARLEEN
Opp til 107 cm rundt brystet
Strikkes Top/Down
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

* * * *

Ok, FREDAG, HELG og NYTTÅR! Woop Woop! Litt av en helg gitt, ja han Ali skal okkupere kjøkkenet allerede i dag og han kommer til å være der OMTRENT døgnet rundt til me skal spise på søndag! Sånn er det om du skal lage SKIKKELIG libanesisk mat! Husker når svigermor skulle lage mine livretter til middag! Dagen startet hos den lokale slakteren kl 06.00!! Ja og etter det gikk det i ett til me spiste tidlig på kwellen! Forskjellen på der og her er at MAT er skikkelig kultur!

 

De koser seg hele dagen mens de lager mat, tar f.eks grønnsakene med seg inn i sofaen på stua,
ser på Tv, skravler, drikker te og skreller og hun var utrolig nøye med hvordan ting skulle gjøres 🙂
De var gjerne 3-4 stk som laget middag sammen og det ble altså en heldags aktivitet! Se for deg når det er Grillfest på “hytta”
(Huset i Sør Libanon) når me var 25-30 personer som skulle spise! OMG!
Har ALDRI sett sååå stor grill før!!

Nå blir det i noe mindre skala her på søndag da selv om man må ha minst 4 hender for å telle alle rettene og eg GLEDER meg for det blir MYE grønnsaker og eg kan fint spise meg mett uten å måtte spise kjøtt! hehe Kjenner at det er NOK kjøtt for en stund nå selv om 2 av juledagene var kalkun! Magen min har vært helt på villspor så nå har eg hatt et par dager på Rugsprø så eg håper den klarer å hente seg inn igjen snart 🙂 Er i allefall blitt bedre og dagen i går ble egentlig veldig fin 🙂
Satser på en likedan dag i dag 🙂

Siden Ali snart inntar kjøkkenet er det lite for meg å gjøre annet enn å strikke! Er på rapport 11 nå
og etter litt kjappe mål i går så tror eg at eg avslutter med Edging etter 12 rapport. Sjalet er nå ca 180 cm over nakken og det er mer enn nok til å slå seg rundt noen ganger 🙂 DEILIG!

Det er forresten en Samstrikk på Sjal nå inne på Facebook Gruppa mi: “Koseligstrikking for alle”
Har du lyst å strikke f.eks Shetland Triangle Shawl eller Flower Basket Sjal så kan du joine, ja egentlig kan du strikke det sjalet du ønsker, men dette var 2 sjal flere ville prøve seg på 🙂 Eg har strikket OVER 30 stk av hver av disse 2 så eg kan hjelpe om du står fast + det er mange andre kompetente strikkere!
Vitsen er å strikke noen sammen og KOoOSE oss 🙂

Nå skal eg bare stelle meg litt, men det blir nok Pysjdag kjenner eg meg rett 🙂 Ute er det ISKALDT
og det regner, hagle og snøøøør! Har ingenting ute å gjøre hehe Eg er VELDIG glad for at me tok handelen både på Sandnes og nede på butikken i går 🙂 

KOS DEG OG HA EN
DEILIGE FREDAG!

Go`klem fra ei meget fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #knit #strikkeoppskrift #pattern #gratisstrikkeoppskrift #freepattern #vest #ermløst #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstetstrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #toppblogg #toppblogger #topplisten

2 kommentarer

Siste innlegg