LEKKER EGOSTRIKK FOR ALLE

Design av Lene Holme Samsøe

 

Fant ut i år at eg skrive skikkelig UTFYLLENDE ønskelister (helst MED Direktelink) om man virkelig skal få det man ønsker seg aller mest *ler* Men men, denne havner nok i bokhylla mi ganske snart skal du se 🙂 Mye lekkert og fristende! Eg har ganske mangen strikkebøker, ikkje alle kjøper eg fordi eg MÅ strikke noe – Neida, Strikkebøker er ren terapi! Man sitter å blar, lager Go`lyder, ja til tider stønner man faktisk også(!!), men likheten for alle som er lidenskapelige strikkere er at man drømmmmer seg bort, ja akkurat som man gjorde med ei god eventyrbok da me var små 🙂 Vel verdt pengene sier eg +
at dette er absolutt ei bok du kommer til å ha i mangen år!
Strikkebøker blir en form for fornuftig investering 🙂

 

Hadde du også denne på Ønskelista i år?? Boka kan du kjøpe HER bare ved et par tastetrykk 🙂

 

 

 

DAHLIA
Bildet over
Opp til 120 cm i brystvidde

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Design av Lene Holme Samsøe

 

 

ELLA
Opp til 117 cm i brystvidde

 

Men ok, eg har noe viktig eg vil si også, når det kommer til lekre og flotte strikkebøker så vet eg at ganske mangen faktisk vegrer seg for å kjøpe disse bøkene fordi plaggene i seg selv blir dyre å strikke. Mange Strikkebøker blir ofte sponset av en garnleverandør og derfor er det for mangen et dyrt garn som brukes i oppskriftene. Dette er i å for seg slettes intet problem, men det er ikkje alle som er like flinke til å finne alternativt garn. Dette tenkte eg å hjelpe deg med fordi eg syns disse lekre designene bør strikkes av flest mulig 🙂 La oss ta de 2 overnevnte designene for oss, ok?
 

 

DAHLIA:
Denne lekre genseren strikkes i
Sandnes Tynn Merino (57 kr pr nøste)
og
Sandnes Silk Mohair  (125,- kr pr 50 gr) I den minste str vil da genseren koste deg ca 1.200 kr
 


Så finner man et alternativ som er vel så bra:

Drops Baby Merino (ordin.pris 31 kr/ Pris nå: 19,50) Drops KidSilk (Ordin.pris 102 kr/66 kr for 50 gr)
Ok, etter ORDINÆRE priser vil den minste genseren koste deg 789 kr
og etter dagens TILBUDSpriser vil den koste deg 439 kr

 


*

 


ELLA:

Sandnes Garn Alpakka (57 kr) I den minste størrelsen vil genseren koste deg 513 kr
 


Alternativ:

Puna fra Drops (Ordn.pris 33 kr/ Pris nå: 23 kr) I den minste størrelsen vil genseren koste etter ordinære pris 297 kr og etter dagens TILBUDSpriser vil den koste deg 207 kr

Her er det ganske mye å spare og det du sparer kan du f.eks bruke til å UNNE
deg den lekre strikkeboka! Smart, ikkje sant??

* * * *

Oj, nest siste dag av 2017!!! Eg kan “SE” at det ligger ei hel bunke med blanke hvite ark der fremme som venter på mandag! Ahaaa så vidunderlig deilig da!! Men før eg kan gi meg i kast med fargestiftene skal eg rydde bort Jula! Er formen bra så finner den veien i eskene i takt med Nyttårskonserten! I fjor kom eg i havn med det i løpet av konserten så eg satser på at det går i år også 🙂 Det går som det ljomer da ja! Eg klarer ikkje å ha Jul i januar! Da eg har tilbake de lyse og luftige limefarga gardinene og det samme med dukene og kanskje eg finner meg noen fine VÅR`ish blomster på MesterGrønn på tirsdag!?? Er lov å håpe, ikkje det? At noen velger å ha jul til 20.dag jul er helt greit for meg og eg føler heller ikkje noe behov for å “kjefte” på de, men for meg er Jula i desember 🙂

Nå har sola snudd og det blir bittelitt lysere for hver eneste dag som kommer og går – eg gleder meg til lange lyse ettermiddager og kweller og èn ting som eg skal fargelegge på de blanke arkene
er en FANTASTISK SOMMER, ja for nå har eg gjort oss fortjent til en syns eg!
Mmmm drømmer om kaffi på svaberget en sval sommerkwell!

Men i dag, i dag må eg holde ut med minusgrader, regn, snø, sludd i spedd med litt sol – Supert vært til å holde seg inne i og bare krype godt under teppe og finne frem strikketøyet 🙂 Er STRAKS ferdig med Rapport 12 og DA er det KUN Edging(kanten) igjen og dvs 14 pinner – Går som en drøm 🙂
Har fått tips om at de har slik plate (treningsmatte) eg etterlyse til blokking på Jula, men tviler sterkt på at eg kommer meg dit de nærmeste dagene så KANSKJE eg bare må ty til senga om eg blir ferdig!
Vil veldig gjerne få levert dette sjalet så fort som mulig siden det er en del av en Julegave 🙂

Når det er gjort skal eg IKKJE fylle stua opp med kurver igjen, NOP, eg skal hente inn ett og ett prosjekt fra “Nødvendelig Rommet” og gjør det FERDIG! Kanskje må eg bite meg i tunga av denne uttalelsen, men det er nå i allefall planen enn så lenge! hehe Spørsmålet er om eg skal starte på bunn eller topp av kurvene!?? Har en del prosjekt ser du, men det mest fornuftige hadde jo vært å gjort ferdig “FanaJakken” eller “Sofies Mamma” FØRST! Dette kan eg tross alt bruke NÅ! Gleder meg MAX!

Men NÅ!?? eg vaske HÅRET! haha Jepp, eg skal og vil være fin på årets siste dag
og det krever at eg vasker det i dag! Nesten en heldagsjobb! haha

 

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE DAG!

Hvis eg ikkje “snakker” med deg før over helga: TAKK FOR DET GAMLE <3

Go`klem fra ei SuperOptimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #knit #strikkebok #knittingbook #leneholmesamsøe #danskstrikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #lekkertstrikkedesign #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

3 kommentarer
    1. Denne var grundig spesifisert på mi ønskeliste og! Og det hjalp. Fekk 5 strikkebøker eg ikkje hadde, og eg har fleire hyllemeter! Fantastisk!!! Ka ska eg sei, aent enn at eg e heiiilt enige med deg… Godt nytt år! 😁

    2. Jeg elsker strikkebøker. Fikk ingen til jul, men har bestilt meg den nyeste til knittinginna 👍🏼. Gleder meg til den kommer ❤️. Strikkelista blir bare lengre og lengre. Ønsker deg et riktig godt nyttår 🎉.

Siste innlegg