EG FALT PLADASK FOR OVER 10 ÅR SIDEN – ET NYDELIG SJAL!

Brooklyn Tweed/ Nancy Bush

For sånn 10-11 år siden falt eg for dette sjalet og siden har det ligget bak i lillehjernen! Den gang hadde eg ikkje sjans på dette sjalet – var i allefall det eg innbilte meg 🙂 Men NÅ har eg ingen frykt for engelske oppskrifter og vil/må strikket det! Ikkje sant det var lekkert!?? Har lyst å strikke det i et deilig garn som f.eks Flora eller Nord! Sjalet eg strikker nå strikker eg i Nord og eg vil også ha et sjal
i det garnet – skikkelig lekkert! Enten i Oker eller Rust vil/må eg ha! Skjønner!?!?

Passer fint at det var ønsker om Samstrikk av Sjal inne på gruppa mi “Koselig Strikking For Alle”, jepp, det vil jo da si at eg til en hver tid kan ha et sjal på pinnen! Sånn kan eg like!

 

 

 

 

 

ENE`s SCARF
eBook
Bildet over
2 størrelser

* * * *

Tja ka skal eg si, klokka er ca 14.00 og eg er klar for å stikke å legge meg! Ble alt for sent i seng i går, Amira er veldig skravlesyk når klokka bikker midtnatt! Eg skulle tidlig opp og sleit meg ut av senga litt over 8, fikk i meg kaffi, men fikk ikkje til å våkne. Eg skulle til legen kl 11 og Ali skulle kjøre meg.
Eneste eg skulle gjøre var å ordne alle reseptene mine og dagens legetime bestilte eg i starten på desember. For en gang skyld var eg tidlig ut med å bestille time 🙂

Meeeen, da eg kom på legekontoret viser det seg at han ikkje er tilbake før torsdag og det er kun en vikarlege (Innleid fra Danmark for anledningen)! Dette er problemer for meg! Alle mine resepter er B-Resept, ergo kun 1 lege kan skrive de ut! Prøvde å forklare dette og fikk beskjed om å komme tilbake torsdag. Ok, sier eg, du syns det er ok at eg bare plutselig stopper alle medisinene mine i 3 døgn?? Dette var vel å merke sykepleier som sa, men tror ikkje hun helt skjønte alvoret det plutselig ble….

Etter TO-2 timer kom eg endelig inn til legen, la det være sagt; Me var KUN 4 pasienter på venterommet, hele datasystemet lå nede og alt var kaos!

Da eg omsider kom inn til legen var hun i grunnen veldig hjelpsom, men det eneste hun kunne gjøre var å prøve å ringe “inn” resepten…..DETTE var vanskelig og eg sa til henne at det går ikkje!
Etter MYE om å men gikk apoteket med på å skrive nøddoser for max 3 døgn! Før eg gikk måttte eg virkelig legge meg i selen for ikkje å “POPPE” på hun i luka for nå var det veldig viktig at eg fikk en time hos min lege på torsdag noe som var veldig vanskelig, men hun skrev meg nå opp
da Ali blanda seg inn! hehe

Hun som ga meg timen eg hadde i dag, i begynnelsen på desember burde jo vist at legen hadde ferie til den 4.! Jaja, avgårde på apoteket og der fikk eg altså en bitteliten Zippose med 3 døgn opp i hehe

Jepp, NÅ er eg virkelig sliten og det eneste eg kan tenke meg er å stupe i seng og det skal eg gjøre! Vær du sikker! Må i allefall sove 2-3 timer MINST! Det vil også si at JULEN fortsatt lever i beste velgående her hjemme og NÅ kjenner eg at DET irriterer meg! Derfor er det lagt en ny slagplan:
Tidlig i seng i kwell, tidlig opp i morgen og da skal nisser og alt til pers og rett i garasjen 🙂
Åååå eg GLEDER meg til å FORHÅPENTLIGVIS sitte i ei ren stue i morgen kwell!

Da er det bare å satse på at eg er kvikk og uthvilt når eg våkner for eg har KUN 3 pinner igjen på sjalet eg strikker og eg er sååå klar til å strikke på noe annet 🙂

KOS DEG OG HA EN
FLOTT ETTERMIDDAG

Go`klem fra ei dønn sliten Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #ebook #strikkeoppskrift #strikkebok #brooklyntweed #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogger #toppblogg

4 kommentarer
    1. Huff av meg nå syns jeg synd på deg 🙈. Det er så slitsomt når ting ikke funker, og det er det ikke alle som forstår. Syns du er flink og tålmodig. Tror ikke jeg hadde fixet det så lett 😝. Her i hus er all juleting borte, og det er en lettelse 😅. Jeg blir fort stressa, og lei juleting, og det er viktig å få hverdagen tilbake 😊. Håper du får en fin kveld, og at dagen i morgen blir sånn du hadde tenkt 🙋😘

    2. Mannen her hilser og sier “Heia Ali”. 😉 Akkurat sånn min mann hadde gjort også om jeg ikke hadde blitt tatt på alvor. 🙂
      Håper virkelig du får time på torsdag. 🙂

    3. Kristin Slettum: På torsdag er legen tilbake og han mest av alle vet hvor alvorlig det blir om eg kutter medisinen tvert noen døgn så det går nok bra 🙂 Men NOEN av de som sitter og tror de vet alt gir eg ikkje 5 øre for hehe

    4. ToveR: Kjenner også at Jula er meg langt opp i halsen nå så eg må virkleig ha en strålende dag i morgen for NÅ MÅ den ut Ho Ho Ho

Siste innlegg