TRENGER DU EN LEKKER KOSEJAKKE? HER ER DEN! – NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

PetiteKnit

 

Nå er eg virkelig i mitt “S”, helt uten tvil, dette må jo være DRØMMEJAKKA å strikke?? I allefall for meg som bare elsker riller! Ikkje bare det, men vettu hva??? Denne strikkes faktisk i et av mine FAVORITTGARN! JuHuuuu Bedre blir det neppe! Peruvian Highland Wool er helt fantastisk å strikke med og har du ikkje prøvd det før så er dette prosjektet du absolutt bør debutere med MoHaaaa Drømmejakke til kalde vinterdager eller til tidlige vårdager hvor du lar vinterjakka henge igjen hjemme
 

Jakka strikkes med 2 tråder som da f.eks Peruvian Higland Wool og Tilia fra Filcolana
eller 
Brushed Lace fra Mohair by Canard eller Angel fra Permin
Dette må jo bare bli den deiligste jakka ever spør du meg! Husk at dette er KUN Garnforslag fra designeren, kanskje har du dine egne favoritter som du vil putte i drømmejakka? Da er det bare
å prøve seg frem med litt prøvelapper og fikser du 13,5 m og 23 row innafor 10 cm,
ja så er det bare å sette i gang 🙂 Husk å strikke prøvelappen i rillestrikk 🙂

 

 

 

 

PetiteKnit

 

 

BALLOON JACKET
Bildene over
Str XS-XL
Bredde bryst 58 cm—->74 cm
Dvs 116—>148 cm i omkrets

* * * *

Jadda, dagen startet fint den vettu, sola skinner ennå – helt etter værmeldingen! Det dukker alltid opp noe som gjør at eg likevel må ut og i dag var det et brev som måtte postes hehe Jepp, det skjer faktisk ennå at NOE må sendes i papirformat! HA! Så gammeldags liksom hehe

Flaks for Dib så traff eg han da eg passerte skolen så da var det bare å få middagen på kok da me kom hjem. Rester av fiskeboller er knallgodt, spesielt siden eg koker nye poteter og en brokkoli 🙂

Før eg kjørt på butikken kom i havn med mitt forsiktige mål som var å vaske litt på badet! JuHuuu
Nå er det bare dusjen og gulvet igjen, det kommer seg nå! Dessuten har eg vasket en GIGA stor maskin med håndklær og den bare MÅ henges opp! Ja eg vasket den for 2.gang i morges for eg orket ikkje henge den opp i går! Ikkje så uvanlig at eg maskin vaskes både 2 og 3 ganger hihi

Har rett og slett bare koset meg i dag, fikk sett ferdig en film eg starta på for noen dager siden: Bright med Will Smith, Hmmm vet ikkje helt OM det var film for meg, men eg fikk da spist litt konfekt!
Strikketøyet går det kjempebra med og eg har god flyt og gang på det. Skal se om eg ikkje kan ta noen bilder i sola etter middagen 🙂 Tja, eg kan jo faktisk ta bilder ute for sola skinner ennå 🙂

Nei, eg får gå å sjekke middagen så tastes med litt senere så skal du få se hva eg strikker 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIG ETTERMIDDAG!

Go`klem fra ei VIbbedille i Kosemodus 🙂

#strikk #strikkin #knit #pattern #norskstrikkeoppskrift #danskstrikkedesin #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg