SUPERT PROSJEKT FOR SINGEL NØSTER OG RESTEGARN! – GRATIS OPPSKRIFT

Nova Seals

Spesielt før, ja eg kjenner på behovet ennå, hadde eg en forkjærlighet for “Et nøste i hver farge”!
Ble MYE garn av sånt, men egentlig lite man kunne strikker/hekle bortsett fra en haug med tepper!
JA eg har ennå en del Uferdige tepper som er i ferd med å danne egen fagforening pga utgått Turnusordning! Er sikker på at også du sitter på en hel gjeng av single nøster? F.eks fra den gangen du ikkje klarte å bestemme deg for farger og tok 1 nøste i flere av de fargene du likte best, ikkje sant? Hvis eg går inn i en garnbutikk uten noe konkret i hodet kan du banne på at eg kjøper
flere enkle nøster, bare FORDI!

 

Hvis du som meg altså nå sitter på en hel haug med rester eller enkle nøster, ja da skal eg love deg tidenes koseligste prosjekt! Ja åsså må du nesten like å hekle, det er som eg har sagt sikkert 100 ganger før noe av det kjekkeste eg liker å gjør UTE! Ja hvis me er så heldig å få det som visst nok heter VÅR og SOMMER! Supert å ta med seg på stranda vettu 🙂 Eg er alltid hu kjerringa som sitter
å hekler eller strikker hihi Blir utrolig brun på hendene av sånt!!

Jaja uansett, prosjektet i dag blir altså å lage seg en real kurv med alle de fargene du bare liker best
og så skal du hekle og bare kose deg! Hørtes det fristende ut? Er jo søndag og greier *ler*

 

Er du Up for IT?? Oppskriften er GRATIS og du kan snappe den med deg under her;

 

 

RUBY HEXAGON BLANKET
Bildet over

Bruk det garnet du har og den nåla som passer, størrelsen på lappene vil jo variere etter tykkelsen på garnet og dette er et SUPERT prosjekt for deg som er nybegynner innen hekling 🙂

 

 

 

 

Du kan jo f.eks hekle et teppe til ørelappstolen din? Eller gyngestolen slik som eg gjorde:


Eg tegnet diagram etter formen på setet i stolen, hekle og heklet før eg etter hvert monterte og det ble jo riktig så snaisent 🙂 Noe annet som er stilig er å hekle trekk til en gammel puff eller krakk 🙂 Har du ingen kul krakk? Finn deg en på Fretex og stæsj den opp 🙂 Ja det er mye du kan gjør med en slik oppskrift i hånden 🙂 Puter! Masse puter kan du lage, eller helt enkelt bare noen Coaster 🙂
Som vanlig er det jo bare fantasien som kan stoppe/begrense deg 🙂

 

 


Har du en annen form på din stol er det bare å bruke målbånd for så å måle og tegne. Hekle minst en lapp først slik at du får riktige mål. Der etter er det bare å tegne det opp slik som eg har gjort her.
Sååå enkelt 🙂 Eg heklet totalt 42 lapper til dette gyngestolteppet 🙂 

 

Nå ligger teppet mitt i en kurv fordi det er et par tråder som har sluppet i festinga og det må eg ordne for eg burde jo hadde det i gyngestolen til pynt 🙂

 

Et annet kjempekjekt Hexagon Teppe finner du HER – oppskriften inneholder også bilder og skikkelig forklaring på hvordan du hekler så til deg som spurte om eg hadde tips om veldig enkle lapper til et teppe, dette er da altså oppskrifta du bør velge! Uten TVIL! Det som er veldig greit med dette er at du hekler lappene fast i hverandre etter hvert – NADA montering!

* * * *

Eg er ferdig med hællapp og kile på første sokk så nå er det bare å felle og dure i vei utover mot tå!
Eg må strikke totalt ca 30 cm etter hælen! Jepp, str 48 i sko er ganske langt skal eg si deg 🙂
Går nok greit siden eg strikker med ganske tjukt garn og pinne 4,5 🙂

Det er begynt å blåse ute og med kun noen få + grader blir det minus og skikkelig kaldt i vinden!
Søren meg glad for at eg slipper å bevege meg UT i dag!

KOS DEG VIDERE OG HA EN
FORTSATT SKJØNN SØNDAG

Go`klem fra ei Optimistisk og småfrysen Vibbedille 🙂

#hekle #crochet #pattern #freepattern #hexagonblanket #lappeteppe #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg