GENSER TIL DE MINSTE OG DE STØRSTE – 2 GRATIS STRIKKEOPPSKRIFT

Tincanknits

 

YES! Dette er genseren eg vil strikke til DibHassan!!! Tror virkelig han ville ha likt den, hvis ikkje, ja så har eg en liten gutt eg kan strikke den til – så det så! Elsker rillene nedover ermene! Skal jammen ikkje mer til, ja det “gjør” jo hele genseren på en tøff og lekker måte! Kunne virkelig hatt lyst å strikke den
i Wollmeise, ja det er noe tynnere enn garnet som brukes i oppskriften, men når genseren strikkes Top/Down er jo ikkje det noe problem 🙂 Strikker og prøver etter hvert og swupp swupp så går det så greit! Håper Dib har lyst på en genser da! Er så lenge siden eg har strikket til han,
ja det er jammen på tide i tilfellet 🙂 Får Go`snakke litt med han 😉 hihi

 

 

 

FLAX
Bildet over
Str Newborn—> 4XL
Opp til 58″ rundt brystet
GRATIS Strikkeoppskrift

Redigert inn: Tynn versjon av genseren finner du HER!

 

 

 

 

 

* * * *

JuHuuuu ganske snart HELG igjen! Så deilig! I morgen er det også Nyttårsball på DibHassan og det blir jo spennende i dag da….Ja om Dressen passer!! JISES! han vokser jo KONSTANT og kan nå se ned på meg med ca 1 cm margin *ler* Det er noe han har sett frem til, ja å passere meg! Dvs at han ikkje lenger er medlem i den Lave “Klubben” i klassen og er nå over 1,70! hehe

Blir også trening i dag og nå skal det sparres hver onsdags kwell! Tenker det er en som har gangsperr
i morgen hehe Ja, for du vet, det er ikkje kult å tøye!

Da eg sto opp kl 9 hadde allerede posten vært her og der var det pakke til MOI! JuHuuu Deilig deilig garn i en herlig farger og nå kribler det etter å kaste seg over et sjal! Meeen, sokker først!
Kan vise deg garnet litt senere, satser på noe mer dagslys etter hvert 🙂 Sjal ja,det er eg strikket på for litt siden er jo ferdig, må bare blokke det!!! Tro hvilken sin seng eg skal låne!?!? MoHaaa

Tror eg skal ta meg en ME-TIME dag i dag, ja eg styrte en del i går så da må det jo bli MIN dag i dag!?!
Hvis eg virkelig gjør en iherlig innsats, ja som å bare sette på “Riverdale” og strikk så blir eg vel muligens ferdig med den første sokken?? Eg må prøve å unngå dilling!

Omsider kom også Julelysa ute inn, men det lyser godt hos de aller fleste naboene ennå?? Hvor lenge er det egentlig vanlig/normalt å ha julelysa på?? Hmmmm me har vel staken på i kjøkkenvinduet også tror eg hehe Har helt glemt den ut haha Liksom ikkje et fnugg av jul inne, men lysa glemmer meg hehe

Jaja, snart helg gitt! Dagen i dag er i gang, morgendagen fullpakket egentlig og sååå er det fredag!
Før me vet ord av det så er det allerede Vinterferie! Eg mener, DibHassan satt med papirene til videregående i går og leste seg opp på Lånekassen så ja, TIDEN, den flyr!! Om ca 2 mnd er han også 16 år og eg lurer jo på i mitt stille;“Hvor ble den lille gutten av!?!?!”

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE DAG!

Go`klem fra ei tålmodig Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #freepattern #gratisstrikkeoppskrift #tincanknit #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

3 kommentarer
    1. Julelysa ja, der sa du noe! Pokker, jeg har jo pynta i vinduene i rommet til sønnen (som er flytta ut for lengst) og der har jeg jo glemt hele greia. Ellers altså, så er jula vekk her i huset. Nesten. Iallefall i andre etasje. Fin genser forresten. Lagra bildet, tenkte jeg bare kunne tilføre de rillene på en ganske enkel og grei oppskrift jeg har fra før av. Om det noen gang blir noe. Strikking går litt treigt her ser du. Ikke som hos deg. Ønsker deg en flott dag.

    2. Alle juletrær, tilhørende butikker og torg, og julegater her jeg bor, er ennå tent. Har aldri fulgt med på når det slukkes. Selv tar jeg bort det lille jeg har av julepynt 1. nyttårsdag. Utelysene lar jeg være til 20. dag jul – altså 13. januar fordi de lyser opp i mørketida.

Siste innlegg