GØYAL JAKKE OG TØFF GENSER – 2 NORSKE STRIKKEOPPSKRIFT

Bente Aarebrot

 

Ny jakke nå i januar og du og du så GØY den er! Tenkt du, du strikker deg en helt enkel cardigan og så bare stasher du den opp med nål og tråd!? Ikkje bare blir det kjempelekkert, men fy søren det er GØY å bare “tegne” med nåla! Både jakken over og genseren under er strikket i Sandnes Smart – egentlig et garn eg ikkje er så glad i, men det er jo så masse annet garn som også kan brukes 🙂 Hold deg til strikkefastheten på 20m/26 rows på 10 X 10 cm så velger du det garnet du digger 🙂

 

 

 

YELLOW CARDIGAN WITH EMBROIDERY
Bildet over
Str S—>XL

 

 

 

 

 

 

 

 

Bente Aarebrot

 

STILIG måte å strikker striper på! Perfekt for meg!
You Know…..Riller…OG….Striper
<3

 

 

RUNDFELT
Str XS—>XL

 

 

 

 

 

 

* * * *

Ok, først som sist; Det er KALDT ute! Kaldere skal det bli da vinden skal øke til stiv kuling! Blir kaldt av sånt når det allerede er minusgrader! Brrrr Greit at sol kommer frem inni mellom, men det er mest til pynt i dag da……Lite varme å hente der! Me har “fyrt” opp ovnene i heimen og satser på
å gå barføtt etter hvert ut over dagen*ler* Ok, ferdig snakka om været!

Eg er litt sånn slappfisk i dag, ja eg var det i grunnen i går også….har vondt i foten!!! haha Ja eg våkna i går med ei stiv og vond hofte, “tannverk” i lår og legg + et kne som helst ikkje ville bøye seg…
Det ga seg liksom ikkje heller!? Merkelig! Har kjent litt på det før, men ikkje sååå vondt! Ja eg ble faktisk ganske satt ut, ja i den forstand at eg ikkje orket å starte på “Hverdags Glede” prosjektet mitt!
Tja, ja da er eg slettes ikkje i form! Vanligvis så hjelpe strikkebobla på smertene eg ellers har
i hverdagen, men disse tok litt over på en måte….må kanskje bare bli vant med de først! haha
Da eg var yngre fikk eg en skikkelig smell i høyre hofte og kneet er allerede operert for idrettsskade etter mangen år med alpint/kunstløp…..vil det si at eg nå er i reperasjonsalderen?? *festlig*

Spørs om eg ikkje bare må ta en tur innom dusjen i dag også, ja en skikkelig varm en! Så kan eg jo sause meg inn med litt Ibux Gel å se om det lindrer litt, ja HALLO!?? Det er jo tross alt søndag,
kan overhodet ikkje sitte her da UTEN å strikke! Har gjort alt klart; Oppskrift, pinner og garn ligger her
i kurven og skjønner fint lite….skulle jo begynne med det i går kwell eg! Tror faktisk det eg skal strikke blir fullstendig perfekt i den deilige melerte oransjfargen!! Så friskt og flott!

Jaja, håper søndagen din startet fint? Mangen eller ingen planer? Søndager er som skapt for å bare “VÆRE” syns eg! Bare ha det stille og rolig uten noe støy, ja rett og slett nyte seg selv litt <3
Det skal eg gjøre i dag, NYTE mitt eget selskap – Finnes ikkje bedre!

 

 

KOS DEG OG HA EN
MAGISK OG DEILIG SØNDAG

Go`klem fra ei Optimistisk, men litt sliten Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #norskstrikkeoppskrift #strikkeoppskrift #jakke #rundfellingsgenser #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Gleder meg stort over alle oppskriftene dine 😊 Nå lurer jeg på: har du lagt ut bilde av det sjalet som var forsinket julegave? Har begynt på samme sjal og vil så gjerne se hvordan ditt ble 😍

    2. Kjersti: Har ikkje blogget det enda fordi eg har ikkje blokket det. Hadde faktisk glemt det ut helt til du nevnte det! 🙂 Må søren meg få tatt å blokket det slik at mottaker kan får det. Må sjekke om de har sånn matte på Nille i morgen 🙂 Takk for påminnelsen

Siste innlegg