GØYAL STRIKK – STRIKKEOPPSKRIFT

Kitman Figueroa

 

Av og til er det gøy å rote litt bakover i oppskriftene som man har liggende og det gjorde eg i går kwell! SE hva eg fant!?? Åååå fy søren eg hadde det skikkelig kjekt da eg strikket dette, det begynner å bli en stund siden, faktisk i 2012! Men, det betyr ikkje at det er av mote! Langt der i fra, finn et flerfarga garn som du bare DIGGER og gi deg i kast! Eg lover deg en skikkelig herlig strikkeKOSEstund 🙂

Det er også et sjerf som er supert å f.eks å bruke NORO Silk Garden på! Vet at mangen ennå
sitter på noen nøster i lageret etter den hektiske
Klaralund Tiden!!
Eneste grunnen til at eg ennå har noen nøster *ler*

Da eg strikket mitt sjerf brukte eg et flerfarga Wollmeise og det ble skikkelig deilig, men dessverre forsvant det ut av heimen før eg fikk tatt et skikkelig bilde! Var ikkje så rutinert som eg er nå!


Dette er det eneste “minnet” eg har, fra den spede start! Mange ganger har eg vært inne på tanke
å strikket et til, ja bare fordi eg vet det er skikkelig kjekt! Det er også en festlig teknikk som brukes
og det er alltid gøy å lære en ny måte å strikke et sjerf på!

 

 

 

DROP CITY
Bildene over
Størrelsen varierer etter hvilket garn du bruker

* * * *

Onsdag og straks helg!! Ok, i dag har me 7 grader, det skal blåse stiv kuling og det regner fra en annen verden + han Tor skal også stikke innom så dette er jo nesten som et vilt texas!!
NÅ må ta all isen her utafor være borte-borte?? Ingen is overlever 7 grader!! Deilig!

Noe som er ganske irriterende er at skulderen min is back!! Var søren ikkje sååå lenge den der sprøyta virket!?! Eg som har vært sååå forsiktig siden eg fikk den sprøyta, men fikk tydelig beskjed om å si fra om den begynte å skape seg igjen…..i går kunne eg ikkje ta armen ut fra kroppen…GIR OPP!
Vet`kje om eg gidder gjør noe mer heller for skulderen gjør som den vil okke som? Har du hatt en slik stiv og vond skulder med artrose? Ble du god og hva gjorde du??

ANYWAY, nå er eg snart i mål med “Hverdags Glede” Prosjektet mitt! JuHuuuu Eg satser på en GOD dag slik at eg klarer å komme i mål til helga! Var noe pjusk og “hengslete” i går, men satser på at knisten er tilbake i dag! Tror eg begynner å bli litt lei det der gråværet! Savner virkelig turene ned til sjøen og eg gleder meg til de fine værdagene 🙂


Eg ser virkelig frem til slike dager!
Dette er fra en herlig tur i april 2016 rett ned i havna her hvor me bor 🙂


 


Grøsser litt over at mye av denne utsikten vil bli drastisk forandret de nærmeste årene!
Her skal det rives og bygges! I allefall om kommunen får det som de vil….


 


Drømmer om slike dager ved Sjøbadet som me hadde tidlig i mai samme år, en av de FÅ sommerdagene me hadde det året faktisk, men akk så herlig me det var!
DibHassan badet og koset seg 🙂

Jaja, der forsvant han Ali ut på kjøkkenet for å shaine litt så da slipper eg det, tror bare eg vasker en maskin med klær eg så bli i allefall noe gjort i dag! I kwell er det ny trening på Dib så det er bare
å pakke seg inn å kjøre av sted. Slipper heldigvis å hente i dag da 🙂

Får kjøre det eg kan best når været streiker: Nemligen å KOSE meg!
Dib har lenge hatt lyst på PlukkFisk (Ploppfisk hehe) så kanskje eg får svingt ei gryte i dag 🙂

Anyway, først en kjapp tur innom badet!

KOS DEG OG HA EN
SKIKKELIG TRIVELIG DAG!

Go`klem fra ei litt VærSyk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #scarf #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg