SPENNENDE GARN OG LEKKER STRIKKEOPPSKRIFT

Photo By Saasemen

 

Se på de herlige da!?! De så litt sånn skøyeraktige ut, men jammen meg lager de et deilig garn!
Eller, deler av den langhårete pelsen gjør det 🙂 Sjalet på bildene under som Joji Locatelli har designet er strikket i nettopp
Baby Yak Medium – Selve “ulla” eller dyrene er avlet opp i Tibet og det er spunnet i Italia. Kan jo fantasere litt om det da 🙂 Ja for du ser det, etter dagens £ kurs vil sjalet komme på hele 1.100,-! Fint skal det være ser du, men for all del, av og til en gang i blant er det absolutt innafor
å unne seg litt extra, men ut i fra egen lommebok er absolutt ikkje januar en måned for de
største utskjeielsene hehe Uansett så frister det å prøve garnet da!

Kjenner du til denne kvaliteten? Ja bortsett fra at det ser helt herlig ut? Erfaringer å dele?

 

 

 

 

 

 

Joji Locatelli

Selv om du skulle syns at garnet er veldig dyrt er det jammen herlig at det finnes sååå mye lekkert garn “der ute” som er mer enn godt nok 🙂 Om eg skulle ha strikket dette sjalet for bruk på våren/sommeren tror eg eg hadde gått for noe i Merino! Føler liksom at Merino er et garn som er litt svalt, spesielt om det spunnet litt fast, ja som f.eks Wollmeise. Nå er nok det garnet litt tynt i forhold til strikkefastheten på dette sjalet og det ville nok blitt litt glissent på pinne 5. Men IGJEN, en prøvelapp er absolutt
å anbefale! La det like godt bli en vane først som sist! Det er MYE som har innvirkning på strikkefastheten så ikkje alltid stol på notatene du gjorde deg for 2 år siden 😉 Her bør du ligge ganske tett opp mot 12m/28 row /10 X 10 cm på pinne 5 for at sjalet skal bli som i oppskrifter 🙂

 

 

Joji Locatelli

HIPSTER SHAWL
One Size
Str 55 cm X 208 cm
Det er 20% på oppskriften til søndag, du trenger ingen
kode det trekkes automatisk fra når du shopper 🙂

“Do you have an inner hipster? 
And if you don`t, do you have a bit of time and some worsted yarn around you?
I promise this is the coolest quickest shawl you?ll ever knit.”

-Joji Locatelli

* * * *

Ok, ENDELIG er det fredag! Eg syns dette har vært ei laaang og tidvis tung uke så når me nå bare får overstått denne formiddagen skal eg ha meg en lang dusj og prøve å koble helt ut fra alt!

Me har et møte nå kl 11 som eg ikkje ANER utfallet av! Det er egentlig ikkje noe som er veldig krise, eller jo på èn måte er det det, men me vil også få bekreftet om de offentlige kontorene står for det de sier de skal gjøre! Derfor har eg ikkje så høye forventninger, eg vil heller bare la meg overraske!
I fjor sommer fyrte de oss opp og lovet oss formelig masse gull og flotte grønne skoger….såååå ble det stille helt til ME tok kontakt nå! Hva møter oss?? Jo de hadde GLEMT oss og jokeren i dette
“spillet” var plutselig borte fra sin stilling sin og ingen visst plutselig noen ting….??
ER DET MULIG LIKSOM??

Det er som eg sier; Ingenting overrasker meg så mye lenger! Derfor går eg til dette møte med nada optimisme og skulle det likevel gå vår vei, ja da kan me feire når me kommer hjem 🙂

ANYWAY, den dusjen skal eg ha okke som! Skal dusje av meg all uroligheten og gjøre mitt aller beste for å få en herlig fredag langt av sted inne i “Bobla” mi! Har blitt lite av det denne uka og eg føler meg ganske underernært på området 🙂 Ble heller ikkje så mye strikking i går fordi humøret sank ganske drastisk utover dagen og eg var rett og slett ikkje i humør til å kose meg! Da er det krise hehe

Men i dag SKAL eg sette opp Turbofart på pinnene og så HÅPER eg at dette “Hverdags Glede” prosjektet mitt blir ferdig slik at eg kan ha en Give Away i helga, hvis ikkje, da blir det med en gang prosjektet er ferdig, vasket og tørket 🙂 Greit, da har me en deal og du vet jo om det
å vente på noe godt?? Ja da venter du i allefall ikkje forgjeves!

Ok, på tide å komme seg ut av pysjen og på med en jeans!
Me skravles etter hvert 🙂

KOS DEG OG HA EN
FLOTTERS FREDAG SÅ LENGE

Go`klem fra ei Likegyldig(?!?!) Vibbedille 🙂 

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #babyyak #shawl #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. Lykke til på møtet i dag,krysser det jeg har for dere.
      Ha en så fin helg som er mulig for deg,og dine.
      🤗🌻🌼

Siste innlegg