RESTEGARN FEST I HELGA?? – GRATIS STRIKKEOPPSKRIFT

Design av Karen Templer

 

Siden været er så flott og skal fortsette å være flott hele helga ( i allefall her i vest!) så trengs det gjerne et lite “Ut På Tur”-Strikketøy? Bare noen små nøster og et par pinner i en pose- WIPS – så er du klar for Take Off! Noen bedre, eller?? Å ja ja! Oppskrifta den er så klart GRATIS
og ligger bare å venter på deg 🙂

 

Kanskje du var en oss som gikk på en sånn Log Cabin smell når det gjaldt stoff for noen år siden? Husker eg satt å bannet over symaskinen for eg skulle få det til, men du snakker meg om et evig strykearbeid på de der lappene, da tror eg heller denne Log cabin greia er bedre for meg 🙂

Oppskriften er basert på at du bruker 3 farger, men du kan selvfølgelig gjøre som du vil 🙂
Tror disse er ganske gøy å strikke!

 

 

 

LOG CABIN MITTS
Bildet over
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eg er ganske klar selv, ja til å ta helg med dette strikketøyet! Bare noen runder til nå så er mønsteret ferdig! Satser bare på at eg har nok av det brune garnet! Hvis du skulle ha noe Østlandsgarn i hyllene dine, brunmelert Nr 15 – som du ikkje trenger vil eg veldig gjerne kjøpe 🙂

 

Ali og eg stakk tidlig på butikken i dag og fikk hjem HelgeKosen så DibHassan tok bussen hjem 🙂
Sola skinner, det er rundt 0 grader og helt FANTASTISK deilig! Kledd i ull fra Topp til Tå var det bare helt herlig å være ute 🙂 Skulle jo absolutt ha gått en tur, men siden Ali hadde middagsplaner som tar litt tid så ville han hjem + han har fått litt sånn bihule dritt og er ikkje helt i form. Er meldt STRÅLENDE vær i morgen også så kanskje me kan stikke ned til sjøen da?? Åååå men eg savner det!! *Bølgeskvulp og måkeskrik*. Ikkje bare det!!! Det er blitt observert havørn som visst nok har slått seg til på Hestholmen og bare DET er jo sååå spennende!!!

Selv om eg er oppvokst på Tasta i Stavanger har eg MANGE virkelig gode barndomsminner fra Tananger! Eg har vært på mange fisketurer langs berga her ute sammen med pappa + eg fikk bli med om sommeren når han og et par kamerater “raka” krabbe i bergtaren! Spennende!
På 70 tallet da eg var sånn veldig liten fantes det kun noen hytter her ute og eg syns det tok en hel EVIGHET å kjøre ut, ja me snakker sånn ca matpakke-tur! *humrer*

Men nå er det middag her i heimen så best å sette seg til bords!
Kibbe, Kafta, stekt blomkål, stekt potet, hommus og salat skal bli godt <3 

 

 

KOS DEG OG HA EN
MAGISK FREDAG!

Go`klem fra ei meget Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #freepattern #strikkeoppskrift #gratisstrikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Blir spennende å se genseren ferdig, har den på favorittlisten min jeg også 🙂
      Ha en fin fredagskveld! 🙂

    2. Tone: Håper bare eg får tak i litt mer garn 🙂 Isabell Kraemer har virkelig MYE fint!

      Fin fredagskwell til deg også 🙂

Siste innlegg