VOTTENE SILKEFØRE – LEKKER NORSK STRIKKEOPPSKRIFT

Design av Ann Myhre aka Pinneguri

 

Votter strikket i tykt ullgarn som f.eks 3 tråds Rauma eller Heilo fra Dale gir skikkelig gode votter som bare blir bedre og bedre jo mer de brukes 🙂 ELSK på det liksom! Mener bestemt eg har noen nøster
3 tråds fra Rauma i hylla, men med en strikkefasthet på 26 m/10 cm (I mønsterstrikk)
har eg garantert noe som skulle passe 🙂

Du kjenner jo min svakhet for striper etter hver og selv om det “bare” er enkle striper er det bare en liten ting du kan gjøre for å forandre på uttrykket! For en god del år siden strikket eg en annen type votter med slike striper og DA, etter at vottene var ferdig; forsto eg vitsen med hvilken tråd som er dominant og ikkje! Det har faktisk en stor betydning!! På disse vottene er det en farge som dominerer
i mansjetten mens den andre dominerer i selve votten. Dvs du MÅ holde trådene likt på fingeren gjennom hele arbeidet. Dette tenkte ikkje eg på som sagt da eg strikket de stripete vottene for lenge siden og vottene så faktisk litt sånn skjeve ut! Eg er NØDT å prøve meg på disse 🙂 

Våren og sommeren er absolutt ei tid for småstrikk og votter er jo supre Julegaver, best å snappe til seg ei flott oppskrift og bunkre opp til lange late dager in the sun!

 

 

 

VOTTENE SILKEFØRE
Bildet over
Str Medium Dame

 

 

 

 

 

* * * *

Ok, eg måtte bare innom en liten kjapp tur nå før eg “tar kwellen” 🙂 Fikk meg 1,5 t på sofaen også
og sov som en stein!! Det gjorde søren meg godt! Har også fått i en meg en shot med deilig Ingefær så nå håper eg at kvalmen ros i havn uten at eg må ta akkurat den tabletten 🙂 En av bivirkningene eg har av disse medisinene er en type nerverykninger i fingrene og det er ikkje alltid like kjekt. Mens eg har drukket Ingefær i det siste og redusert på denne medisinen har disse rykningene avtatt! JuHuuu

I kwell blir det jo litt “Talenter” og så må eg ha med meg “Senkveld“.
Spurte tidligere om det er noen som vet HVOR eg kan se “This is Us” og ble tipset om ViaFree, sjekket der, men det som er sååå dumt at det er KUN sesong 2 som ligger der…..Når eg søker serien opp kan eg SE at den går på Netflix.COM altså ikkje den norske. Eg har et tillegg som eg kan åpne for å se den Amerikanske Netflix (Hola), men eg får alltid problem med sånn “Klikk” Virus da!!! IRRITERENDE!
Har virkelig lyst å se denne serien! Har sett et par episoder av sesong 2 på TV3 og den ser sååå kjekk ut, akkurat den type serie eg liker….Jaja får fortsette med “Traveler” så lenge 🙂

ANYWAY! The er på tide å koke litt ny kaffi og sette litt “kos” på bordet og på med pysjbuksa 🙂
NÅ skal det strikkes! Woop Woop!

HA EN DEILIG KWELL!
NYT DEN!

Go`klem fra ei Vibbedille i KoseModus 🙂

#strikk #knit #strikking #pattern #strikkeoppskrift #norskstrikkeoppskrift #votter #vottenesilkeføre #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstetstrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. Høres ut som en herlig kveld.
      Jeg er helt lost i «Outlander» nettopp ferdig med sesong 2. Men hvor lenge må jeg vente til 3. Ligger klar!!! ???
      God helg.

Siste innlegg