NYTT STRIKKETØY TIL VINTERFERIEN? – 2 LEKRE STRIKKEOPPSKRIFTER

Asja Janeczek

 

Uten å direkte sette fingeren på det er det bare noen design man faller for fordi…..Som genseren over! Det er liksom bare så fin! Liker halsen, mønster, fasong og fargene…..*Lost* Det sa rett og slett PLING når den dukket opp! Denne strikkes i merino så egentlig kunne eg tenkt meg den i Wollmeise, men den kan også fint strikkes i f.eks Finull eller Sterk, uansett blir det garanter skikkelig herlig!

På begge disse genseren syns eg mønsteret ser ut som et stempeltrykk!
Det har så klare og rene linjer! Åååå det er så fint atte 🙂 

 

 

WILD GRASS
Bildet over
Opp til 132,5 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Asja Janeczek

 

 

TIMANFAYA
Opp til 132 cm rundt brystet

 

 

 

 

 

* * * *

*Traller lystig over en kopp varm kaffi mens SYKE mengder regn plasker ned*
Jepp, eg kosemoser meg her under teppet mens eg bedriver utgraving av nattens søvn! haha
Neida, eg har allerede hatt meg et lett kattevask, dusjen skal tas senere! Bare få timer til FERIE,
men først skal Ali og eg på HelgeKoseHandel på Rema og Kiwi-Som vanlig! Etterpå henter me DibHassan på skolen, full fart hjem, springe mellom regndråpene opp trappene og få varer og dill på plass i skapet, koke ny kaffi mens eg koser meg i dusjen og SÅ er det PYSJ og FERIE!!!

Om det er FASTELAVEN også på søndag!?? Hmmm Ali har planer om å lage Kremkake med Aprikos han, men burde vel strengt tatt hatt boller med krem da?? Eller går det greit med kanelsnurrer??
Men du, ang denne morsdagen, hva gjør du? Går du til din egen mor eller er du hjemme pga dine egne barn?? Eg pleier å være hjemme, men så har eg gjerne pleid å ta en tur til mor mi om mandagen.
Uansett tror eg dette blir ei koselig helg!

Var meningen Dib skal til frisøren vettu, neste fredag, men ha vil så gjerne klippe seg nå! Derfor skal eg ringe frisøren og høre om han heller kan komme i dag! Han har PLUTSELIG fått det for seg at han liker ikkje “langt” hår så nå vil han være kort hehe Til nå har han alltid syns at Amira klipper han for kort haha Eg liker han aller best med kort, hele ansiktet kommer jo frem da så eg er spent på hvordan han ender opp med å klippe seg 🙂 Krysser strikkepinnene for helt kort hår!

Javel, eg får vel nesten skrive ferdig den der handlelista – Eg, eller ME er håpløse på å handle uten så det er absolutt et must! Eg må huske å svinge innom Nille!! Ja eg er så spent på om det er kommet nytt garn i hyllene, ja for i følge dama på Nille her skulle det inn i februar! *Gleder meg*

Eg går nok glipp av OL-Åpningen, men eg håper det er noe gøy på planen der i dag! Må ta å sjekke ut alle de der listen eg printet ut med program 🙂 La merke til at det er veldig mye curling nå
i starten og det skjønner eg ikkje, ergo ser eg ikkje på det! Liker Langrenn eg 🙂
Ja og Kunstløp, men alle kunstløpsendingene starter på 2 om natta!! Arg!

Men men, KOoOS deg og ha en herlig fredag enn så lenge 🙂

NYT DEN!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

6 kommentarer
    1. Du kan se reprise på åpningsseremoni på Eurosport Norge kl 19.
      Ellers anbefaler jeg deg å skaffe deg tilgang på Eurosport player, de har 30 dagers gratis prøve tid, der finner du live sendinger og sendinger som har blitt sendt før, ligger i arkivet og du kan se det når det passer deg, om du ikke orker å se programmet live om natta. Player kan brukes på iPad , mobil og PC
      Fine oppskrifter på gensere.
      Go fredda !

    2. Jeg er også spent på det nye garnet som kommer på Nille 🤗 Bak forriges ukes kundeavis stod det at garnet kommer i uke 9. Her på Vestlandet så må vi vente på vinterferie noen uker til. Uke ni er fast uke for vinterferie her. Det blir deilig 😊 Dere må ha ei fin vinterferie 🌞

    3. Hege: Det er “House og Yarn” som flytter inn på Nille! Var innom på Nille i dag og hun viste meg garnet på Pc`en! Jepp, blir mange Go`saker der ja 🙂 Gleder meg 🙂

    4. Fine gensere dette. Ang morsdag. Hadde jeg vært så heldig å ha mamma i live og i nærheten på søndag, ville jeg bedt henne hjem til oss. Her kommer det utflytta barn med ektefeller og barn. Så det blir mange rundt middagsbordet. Er så hyggelig atte. Og det er alltid plass til en til.

    5. Signe: Det har me også gjort flere ganger, men det er ikkje alltid hun vil det ser du og da blir det at eg tar strikketøyet med meg til henne mandags formiddag noen timer 🙂

Siste innlegg