KAJAKK ELSKER? -NORSK STRIKKEOPPSKRIFT PÅ EN GENSER DU BARE MÅ HA!

Cecilie Kaurin and Linn Bryhn Jacobsen

Venter du med lengsel etter våren? Har du begynt å tørke støv av kajakken kanskje?? Første vårdag nærmer seg med stormskritt så det er best å få KajakkVerdens Kuleste genser på pinnene!
Strikk genseren i farger som matcher akkurat DIN kajakk!

Eg må si eg er ganske fasinert når eg ser de som padler kajakk, de glir så elegant bortover vannet
og det ser jo helt idyllisk ut! Eg har prøvd kano noen ganger uten særlig vellykket utfall og klarer ikkje
å forestille meg hvordan det må være å sitte i en kajakk! Eg måtte bare hatt maske og snorkel på konstant for eg tror ikkje det hadde gått så bra hehe Men idyllisk, ja så absolutt!

Genseren strikkes i DSA Sterk og hvis du kjøper genseren får du
oppskrift på LUA med på kjøpet! Hva venter du egentlig på?
 

 

KAJAKKGENSER
Opp til 116 cm rundt brystet
Norsk Strikkeoppskrift

* * * *

Å du milde hekkan det blåste i går kwell og i natt! I følge Yr var det storm og det mangler slettes ikkje på advarsler på Yr når det gjelder Rogland: Stor snøskredfare (lite snø akkurat her da hehe),
Kraftig vind
(så absolutt tilfellet!), Vanskelige kjøreforhold (har ikkje tenkt meg ut)

VEEEEEL, ut må me vel for DibHassan skal på trening i kwell så eg satser på at det roer seg og at nedbøren avtar for hvis det FRYSER til kwellen, ja da er det ikkje snakk om at me skal ut! Samtidig er det i grunnen viktig at han kommer seg på treninga for om onsdagen når han trener med Team Rogaland har han en unik mulighet å trene med de som har svart belte 🙂 Skikkelig GOD trening!
Klarer han Gradering på i mars, ja da blir det rødt belte i juni! JuHuuu

Ja, eg engasjerer meg veldig i Dib sin trening! Eg har vært på ABSOLUTT alle Graderingene og det er alltid like spennende! Da eg var 17 startet eg med kampsport selv og da karate, elsket det!
Meen ganske tidlig i grunnen klarte eg å virkelig knekke armen! Dagen før 18 års dagen og oppkjøring! Snakk om å være uheldig! Det var egentlig en annen som brakk den på meg under en veldig aktiv treningsøkt, han landet opp på meg og slo albuen min ut feil vei slik at underarmsbeina knakk! Det ble hele 12 uker med gips opp til skulderen! Oppkjøringa måtte eg vente med til januar! (Knakk armen i august..) MEN, det som var POSITIVT var at han som brakk armen min var politi! Litt kult da hehe Siden eg var Russ og han var full av dårlig samvittighet stilte han opp på ALT som ga meg knuter hvor en politi eller politibil var involvert! Du kan si at gjengen og eg utnyttet dette *ler*

Tja, tror rett og slett eg bare skal nyte nok en dag i Vinterferien eg! Blir dårlig med “Ut På Tur-Dager” så eg kan med god samvittighet bare strikke videre! Ble mindre strikking enn ønsket i går så eg får satse på et høyere tempo i dag! Stadig like optimistisk 🙂 Ellers har eg fått en IDÈ om en jakke eg har sååå lyst på! Jada eg skal legge opp til Løvfalljakken etter Humulus, men eg fikk en idè til NOK en jakke altså! Jada, selvfølgelig til meg selv, Who else?? Som vanlig “ser” jo jakken helt super ut, det gjelder bare å bestemme seg for farger, bestille garn og legge det i hylla for modning 🙂 Så det så 🙂

Du da? Hva planer har du for dagen? Har dere masse snø? Ut å måke litt kanskje? Vettu?
Selv om det å måke er ganske så slitsomt så misunner eg deg faktisk! Eg vil oppleve magien ved å ha MINST 1 m med snø stablet rundt inngangsdøra!! MEN, da vil eg også ha sånn ca 2-3 minus, VINDSTILLE og aller helst litt sol i tillegg! Ja sånn vær som me hadde da eg var ung! *minnes*
Det er sååå deilig å gå tur ute i snøen, stillheten og den friske gode lukten!
Ja snø lukter! Deilig friskt lukter den!!

Men ok, eg får vel stikke på badet en tur og så blir det strikkings!!

KOS DEG OG HA EN
FLOTT DAG!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #norskstrikkeoppskrift #kajakkgenser #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #blogglisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Hei😊 ja når du snakker om snømåking, så måtte jeg jo bare kommentere😊 i går hadde vi snøras fra veranda siden gjennom hele dagen og kvelden😳 ble litt måking for å ikke risikere at terrassen røyk😱 i morges hadde det rast i fra den andre siden der bildene kjører😱 så da var det en ny tur ut😳 men det ble tatt akkurat såpass at bilene kunne passere. Siden jeg er full av leddgikt og skuldrene mine er fullstendig ødelagt av bare å sette ting opp i skapet fra oppvaskmaskinen, så ble det kun det jeg klarte 😳 men NÅ er det inhvert fall tomt på taket👍 Håper bare ikke det stemmer med værmeldingen at det skal komme en ny halvmeter her i sør i morgen😳 syns det er nok nå, nå vil jeg ha vår😊 ellers holder jeg på med Ingendikkedarer cardigan, og gleder meg til å strikke på den i dag😊 har nettopp delt av til lommene nå, så da er det ca 20 cm igjen, pluss ribbekant på ca 8 cm😊 har heldigvis strikket ermene, så det er bare rett ned, og så må lommene ferdigstilles👍 Håper å bli ferdig i løpet av et par dager😊 må ha litt pauser pga skuldrene😳 så tenker at min dag vil bestå av å ut og handle, vaske litt i heimen og så bare kose meg med strikketøyet😊 DET, er i hvert fall hverdagsglede😍 kos deg masse og ha en strålende fin dag😍😊

    2. Måkingen er jeg ferdig med 👍🏼 (Var bare litt etter måkebilen). Husarbeidet for i dag er tatt. Så nå skal jeg kose meg med strikking ❤️. Planen er ufostrikk, har bare halskanten igjen så det må jeg klare 🙈. Har litt for mange ufoer liggende 😝. Ønske mitt er å starte på Løvfalljakken av Strikkelisa, så kanskje det skal bli premien min hvis jeg blir ferdig med halskanten 😂😂😂. Ha en fortsatt fin dag 🙋

Siste innlegg